• 1
  • 2
2013-06-21, 17:25
Medlem
Som rubriken säger, är man det?
Jag och några polare har diskuterat detta ett antal fester.
De som feströker ser inte sig själva som rökare utan som "feströkare", hur delar man upp dessa olika sorters rökare?
Citera
2013-06-21, 17:30
Medlem
Hallonrems avatar
Beror nog hur du själv ser det hela som. Jag feströkte runt två år och det kunde även bli någon cigg då och då vid jobbet, eller om vi bara satt och tog några öl. Nu röker jag inte alls längre eftersom jag bara tycker det är äckligt.
Citera
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Nej det tycker jag inte. Precis som att man inte är alkis om man bara dricker när det är fest, såvida man inte har fest varje dag.
Citera
Medlem
beregistains avatar
Man delar upp de i rökare och feströkare? Jag förstår inte det otydliga. I såfall kan man ställa sig frågan om rökare inte är rökare utan feströkare?
Citera
Medlem
ser ingen logik i feströkare, antigen är man rökare eller inte.
Citera
2013-06-21, 17:31
Medlem
herrcarlssons avatar
Jag röker två paket i veckan och jag ser mig ändå inte som en rökare. På den tiden jag var rökare så rökte jag ett paket om dagen. Nu snusar jag en dosa om dagen så nu är jag snusare. Är man feströkare så är man ingen rökare om man inte krökar varje dag. Men då borde man nog börja se över sina alkoholvanor istället för att tjafsa om vad man vill ha för titel.
Citera
2013-06-21, 17:48
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revolitionx
ser ingen logik i feströkare, antigen är man rökare eller inte.

?? Intag av den populära drogen Alkohol förstör din självkontroll och du faller för frestelsen att inhallera Marlboro. Vad är det du inte fattar?
Citera
2013-06-21, 18:16
Kan du ha ett halvt paket cigg hemma dagen efter en fest, utan att bli röksugen, då är du feströkare.

Tar du däremot några cigg dagen efter så är du rökare.
Citera
2013-06-21, 19:03
Medlem
Ja du är en rökare om du brukar cigaretter. Spelar ingen roll om du feströker.
Citera
2013-06-21, 19:20
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
En bra fråga faktiskt , visst är du en rökare när du röker men man kan ju tolka detta på olika vis, om man dricker alkohol som redan har föreslagits på fester så då är man ju inte en alkis för det , och du som dom flesta feströker, så då anser inte jag att man är beroende av nikotin .
Citera
2013-06-22, 04:57
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Jag röker ofta runt 3-5 cigg om dagen, fast känner mig ändå inte som en rökare då jag inte är beroende av rökandet. Jag röker om jag har cigg och lust, har jag inte cigg så tänker jag inte så mycket på att röka alls. Kan ibland gå flera dagar utan att jag röker.
Har gjort detta i nästan 4 år nu (började när jag var 14) så jag tror att det bara är jag som har svårt för att bli beroende av ciggen?

Däremot så rökte jag en hel del (15 om dagen nästan) när jag var typ 16-17, blev en hel massa cigg dom första åren på gymnasiet.

Men som svar på din fråga så är du tekniskt sätt en rökare då du brukar cigaretter. Men jag skulle inte klassa dig som rökare. Jag ser en rökare som rökare när personen är beroende och måste ha en cigg.
Citera
2013-06-22, 23:05
Medlem
Big.Bangs avatar
Ja, löjligt med förnekelse.
Det finns studier som visar på att en cigarett kan skada DNA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in