2013-06-21, 15:42
Medlem
Ja, som titeln säger, när jag spelar spel så får jag som horisontella linjer över skärmen vilket är väldigt jobbigt, linjerna är ljusa och ses tydligast vid mörkare områden av spelet. Har bara testat 3 olika spel så länge och det är i World of Warcraft samt Metro Last Light som linjerna förekommer, när jag spelar League of Legends så är det inga linjer. När jag inte spelar spel så finns det inte heller några linjer. Jag använder en VGA-kabel med en DVI-adapter. I World of Warcraft så försvinner linjerna ifall jag sätter ner allting på "Low" in-game, men de kommer tillbaka ifall jag försöker höja vissa saker som t.ex view distance, liquid detail. Har testat aktivera V-sync i både WoW och Metro Last Light med det blir ingen större skillnad. Har testat två olika sorters drivrutiner utan framgång. Jag försökte också ta kort på det men på bilderna som togs så syns det inte av några linjer.

PC Specs :
XFX Radeon HD 7950
Corsair CX 500W PSU
Intel Core i5 3350P
8GB RAM

Tacksam för all hjälp.
Citera
2013-06-22, 04:23
Medlem
Viches avatar
Hade samma problem som dig när jag uppdaterade min dator med de allra senaste komponenterna men behöll min gamla skärm. Då fick jag ljusa linjer som bara syntes när jag maxade spel, på låga inställningar framkom de inte. Detta försvann när jag köpte bättre skärm.

Jag är inte alls insatt inom dator-området men ville bara dela med mig då jag upplevde samma sak som dig. Så gå inte och köp ny skärm pga. min historia nu :P Kolla med andra kunniga först!
Citera
2013-06-22, 04:42
Medlem
Googla på tearing så hittar du.

Det har med fpsen att göra, när den går för lågt eller högt ifrån skärmens Hz.
Slå på vsync och se om det blir bättre.
Citera
2013-06-22, 14:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har inget med Köpråd - PC: Bildskärmar att göra.

Tråd -> Hårdvara PC

//Mod
Citera
2013-06-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdfdd
Googla på tearing så hittar du.

Det har med fpsen att göra, när den går för lågt eller högt ifrån skärmens Hz.
Slå på vsync och se om det blir bättre.

Som jag skrev i trådstarten har jag redan testat V-sync utan framgång, har också googlat runt lite på tearing och hittade inga svar/lösningar, endast "testa v-sync".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in