2013-06-20, 19:31
Medlem
Hej!
Finns det någon som vet vars man kan ta ett privatliv? Och då menar jag inte banken.
Har en skuld på 30 000 jag hade velat betala av till kf och bli skuldfri och samtidigt börja om.
Har aldrig levt lyxliv eller har några lån eller kreditkort.
Var så att vuxenlivet började hos kf redan som 18åring.
Alltså 8 år sedan..
Ett kontrakt två personer emellan med bra ränta, finns det?
Tips tas tacksamt emot.
Citera
2013-06-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jennzan26
Hej!
Finns det någon som vet vars man kan ta ett privatliv? Och då menar jag inte banken.
Har en skuld på 30 000 jag hade velat betala av till kf och bli skuldfri och samtidigt börja om.
Alltså 8 år sedan..
Tips tas tacksamt emot.

Privatlån.. Inte privatliv
Citera
2013-06-20, 21:49
Medlem
stelapinnens avatar
Låter som du kan få mycket problem! Samla pant hjälp folk med trädgårdsarbete ja vad som helst. Föresten har du kollat med blue step eller liknande?
Citera
2013-06-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jennzan26
Hej!
Alltså 8 år sedan..
Tips tas tacksamt emot.

Några snabba frågor som du kan svara på som eventuellt gör att man kan hjälpa dig med rätt kreditinstitut.

Till vilken ränta tror du att någon kommer ge dig ett lån på, så billigt så möjligt så klart, men jag menar om du realistisk sätter dig i långivarens stol..? 30%-40%?
Hur snabbt tror du att du har möjlighet att betala av lånet på?
Vilken inkomst har du idag?
Citera
2013-06-20, 22:09
Medlem
Ja Jag har kollat med nästan alla jag kan komma på och ärligt berättat situation men få jag ej äger något av värde eller har borgensman så blir det svårt.
I dagsläget vrida och vänds det på slantarna, har fast jobb osv och ordnad ekonomi förutom de gamla skulderna. Har även 2 barn att försörja.
Har försökt betala av lite i månaden men det blir bara plus minus noll med alla räntor, tyvärr
Citera
2013-06-20, 22:12
Medlem
Ja så bra ränta som möjligt såklart, månadsvis i kanske 2 år beroende på ränta.
Känns som en omöjlig situation idag, stressande ifall det blir utmätning osv.
Citera
2013-06-21, 10:35
Medlem
willas avatar
Finns nog ingen som kan specificera någon privatperson som gör detta, eller gör åtminstone inte det av olika skäl. Det är ju dock bara ett lån på 30k, så du borde ju egentligen kunna få hjälp. Prova med Bluestep och Lendo om du inte redan gjort det.

Du borde väl ha någon familjemedlem som kan vara medlåntagare annars? Som sagt, 30k är inte mycket.. hur ser din inkomst och dina utgifter ut idag?
Citera
2013-06-21, 14:01
Medlem
Ne de har jag testat med. Och ingen av dom ger lån så länge det finns en aktiv skuld hos kf.
Vad gäller familjemedlemmar går det inte heller då båda mina föräldrar har skulder. Började mitt 18åriga liv hos kf tack vare att de hade Telia bredband på mitt namn och den åkte dit först
Ung och dum som man var så tyckte jag att det var strunt samma att betala t.ex tvlicensen då jag redan fanns i registret.. Men nu i efterhand så var det inte ett smart drag. Korkat och ansvarslöst.
Idag har jag heltidsjobb och barnpension efter dotterns pappa som dog så drar in ca 18000/månad beroende på vab osv då såklart. Utgifter på mellan 10000- 12000 i räkningar varje månad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in