Citat:
Ursprungligen postat av
Johanhaa
nej nej inte står de mycket alls inför tds i någon kvällstidning inte är de 6-7 sidor i dagar innan som de var inför Dam EM...Innan TDS ska starta kanske de står en eller tv sidor dagen innan eller samma dag som de ska starta...
De jag försöker få fram är att de är en konstig fördelning av vad som skrivs och att media kan påverka bra...
Jag förstår din poäng, och jag önskar verkligen media skrev mer om tdf, trotsallt är jag ju här för att jag tycker det är en sjukt intressant,varierande och spännande sport.
Tänkte samma sak om mma, världens snabbast växande sport, och ab började tillslut skriva om det.
Men ab och dylika tidningar är företag och måste fokusera på det dom tror att dom kan tjäna pengar på. Jag kan förstå att marknaden för repotage om cykelsport i sverige inte är stor. Cykel är tyvärr förknippad med många dopningsskandaler, och doping i Sverige är avtändande för tittarna. Cykelkulturen är inte heller stark här så det finns tyvärr inget att tjäna för tidningarna att skriva mycket om cykel. Vi får väl glädjas åt att det ser annorlunda ut i världen, tdf är ett gigantiskt och älskat event och det är väl det viktiga. Att det finns fans och intresse. Vilket land dessa fans kommer ifrån är mindre viktigt... Förra året när kessiakoff chockade och imponerade på oss alla skrevs det ju mycket mer än normalt trots allt. Så vi får hoppas på mer svenska framgångar så kanske situationen blir bättre
Vill inte gå mer offtopic nu, låt oss fokusera på årets tdf istället