2005-06-09, 12:52
Medlem
Som alla vet så kommer det upp en bild på en ful katt och en text om att man är på väg att besöka en sida som inte ligger på Flashback samt att Flashback inte tar ansvar för innehållet sidan så fort man klickar på en länk som lagts till av en användare.

Klickar man på en annons så dyker ingen sådan sida upp. Det kan ju verkla rimligt eftersom jag antar att man vill göra det så lätt som möjligt för sina annonsörer men betyder avsaknaden av varningssida att Flashback tar ansvar för innehåller på sina annonsörers sidor? Är det Flashback man ska anmäla om man blir missnöjd med någon av dessa annosörer?

Givetvis utgår jag från att så inte är fallet men det godtyckliga användandet av varningssidan sänder ut väldigt konstiga signaler; antingen bör den användas för alla länkar som går utanför Flashback eller så ska den inte användas för några.

Är jag bara nyvaken eller är det rimligt?
Citera
2005-06-09, 13:09
Medlem
wpctds avatar
Annonser vet ju admin rimligtvis vart dom går.
länkar däremot kan ju vem som helst posta så det är ju en ganska stor skillnad, om admin skulle gå igenom alla länkar innan dom publiceras så skulle dom inte heller behöva nån varningstext.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in