Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-28, 15:20
  #229
Medlem
Det räcker att kolla hur tidigare spel i Resident Evil ser ut så ser man att det liknar gameboy kvalité. Snabb spola igenom serien mellan 1-6 på youtube och såg att det var de sämsta skräck spelen i mina ögon. Kanske det var något för 20år sen men spela Resident Evil 1-6 2017 är FETT TURNDOWN för mig

7an ser ju riktigt smaskig ut på trailern men tycker de borde ha ändrat namnet istället för mjölka nr på serien då folk förknippar det med tidigare serien och det är inte bra för capcom om de nu vill sälja så många exemplar av det. Folk tror att det är ett nytt action spel och inget renodlat skräck

Ska ge mig tid och spela det ikväll
Citera
2017-04-28, 15:27
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenThingsGoWrong
Jag beställde spelet nyss. Jag är rätt orolig att jag kommer bli skiträdd när jag spelar. Hur läskigt är det?
Vanligtvis kör jag F1 och NHL, så bara lite blod och sånt.

Om du spelar det i VR lär det bli en ny upplevelse då det är det första riktiga skräck spel. Du kommer skrika, ta av dig hjälmen genom att ta frisk luft då jag pissa i brallan vid två tillfällen.

Det vanliga spelet är oså rätt äcklig då det körs i FPS och spela ensam i ett mörkt rum med bra hifi anläggning så lär det tillfred ställa dig med. Monstren i spelen har de verkligen lyckas skapa så att man blir rejällt skrämd i vissa situationer då de kan dyka upp från ingenstans

Bästa skräck spelet som släppts de senaste 5åren
Citera
2017-04-28, 19:35
  #231
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenThingsGoWrong
Jag beställde spelet nyss. Jag är rätt orolig att jag kommer bli skiträdd när jag spelar. Hur läskigt är det?
Vanligtvis kör jag F1 och NHL, så bara lite blod och sånt.

Hur läskigt det är beror väl på hur lättskrämd du är när det gäller skräckspel/liknande. Jag tyckte det var bra läbbigt, i alla fall första halvan. Men så är jag också väldigt lättskrämd av spel (skräckfilm däremot påverkar mig inte alls...).
Citera
2017-05-05, 01:48
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Hur läskigt det är beror väl på hur lättskrämd du är när det gäller skräckspel/liknande. Jag tyckte det var bra läbbigt, i alla fall första halvan. Men så är jag också väldigt lättskrämd av spel (skräckfilm däremot påverkar mig inte alls...).

Jag är nog rätt dålig på att bli skrämd. Men nu när jag ska spela detta spel så ska jag vara bra packad och spela när det är dagsljus. Är inte alls skrämd efter 100 öl som nykter.
Citera
2017-05-28, 21:11
  #233
Avstängd
Läste på en sida att dlc "not a hero" kommer bli lika stort eller t.o.m större än själva huvudspelet i gameplay. Låter riktigt kul då huvudspelet var ganska kort med typ 8-10tim speltid därför rätt grymt med ett dlc som tar lika länge o spela. Läste att Capcom jobbar på yttligare ett dlc till spelet men har inte sett så mycket info om det. Har ni andra oså läst om det stämmer med yttligare ett till ??
Citera
2017-06-14, 18:01
  #234
Medlem
Någon som har spelat dlc "Ethan must die" ? Det är brutalt svårt men har ändå klarat det många gånger. Senast idag klarade jag det på imponerande siffror 16.47 klockades det på. jag undrar om det här är något rekord ?
Citera
2017-06-14, 18:29
  #235
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
?
Sorry men inte ens nära. Finns dem som klockat det på 5-6 minuter. Eller det kanske är nära. Beror väl på hur man definierar nära. Bara börja träna om du vill inneha världsrekordet

https://www.youtube.com/watch?v=BJxnNgSc2oU
Citera
2017-07-08, 13:45
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
Någon som har spelat dlc "Ethan must die" ? Det är brutalt svårt men har ändå klarat det många gånger. Senast idag klarade jag det på imponerande siffror 16.47 klockades det på. jag undrar om det här är något rekord ?

Har klockat tiden på 12.16 så du får öva på mer hehe
Citera
2017-08-13, 04:01
  #237
Medlem
Någon som har lust att berätta hur utloppet hade sett ut ifall...
__________________
Senast redigerad av SkeviHuvet 2017-08-13 kl. 04:03.
Citera
2017-09-06, 21:55
  #238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Det räcker att kolla hur tidigare spel i Resident Evil ser ut så ser man att det liknar gameboy kvalité. Snabb spola igenom serien mellan 1-6 på youtube och såg att det var de sämsta skräck spelen i mina ögon. Kanske det var något för 20år sen men spela Resident Evil 1-6 2017 är FETT TURNDOWN för mig

7an ser ju riktigt smaskig ut på trailern men tycker de borde ha ändrat namnet istället för mjölka nr på serien då folk förknippar det med tidigare serien och det är inte bra för capcom om de nu vill sälja så många exemplar av det. Folk tror att det är ett nytt action spel och inget renodlat skräck

Ska ge mig tid och spela det ikväll

dem 3 första resident evil spelen samt mellanakten code veronica är det bästa som gjorts i spelväg. du missar verkligen något i hästväg om du inte släcker ner rummet och börjar spela dem. jag skiter i grafiken, känslan och handlingen i spelen får mig att drömma mig bort i tid och rum.

https://www.youtube.com/watch?v=1OVlitzxTR0
Citera
2017-09-08, 12:46
  #239
Medlem
Vi som köpte deluxe edtion i vintras för 849:- ingick "seson pass" i detta kommer vi få nästa 2 kapitel gratis att ladda ner. Tänker på "Not a Hero" och "End of Zoe"
Citera
2017-09-22, 21:03
  #240
Avstängd
Ny Trailer för "Not A Hero" Ser riktigt grymt ut. Årets bästa spel

https://www.youtube.com/watch?v=nNTZLygUUzc
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback