2013-06-19, 13:22
Medlem
Tjockstarks avatar
En OnePiece med tillhörade foppatofflor kanske passar?
Citera
2013-06-19, 13:23
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawthedude
Jag tycker ditt val av kläder är heeeelt fel.

För det första, om du ska resa med jobbet så borde du tänka lite på hur du klär dig. Bara för att man ska flyga så behöver du inte klä dig i träningsoverall.

Du ska ju kunna gå och äta på resturang t.ex. direkt när du landar om så skulle vara fallet.

Och om det finns en bussinessclass med platser kvar på så finns det absolut ingen chans i världen att dem skulle välja just dig för en upgrade om du går klädd sådär.

"Slipsbögar" på toan kommer definitivt att störa sig på dig, precis som du misstänker.

Klä dig propert för fan.
Vi ska äta när vi installerat oss på vandrarhemmet, så det finns tid att byta om och fräscha upp sig emellan. Börjar någon slipsbög mucka gräl på toaletten på grund av min lediga klädsel tänker jag dock inte backa! Jag sänker honom med en rak höger om det skulle behövas. Det är nog bäst att vänta tills vi landat så att ingen air marshal sätter en kula i pannan på mig...

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Flygit menade jag givetvis!!!

Va finklädd hela tiden tycker jag.
"Flugit" är nog ordet du söker?

Nu ska vi som sagt resa på minisemester, så något behov av att klä mig snofsigt som Sievert Öholm har jag inte.
Citera
2013-06-19, 13:56
Medlem
FatCharlies avatar
Nu flyger jag i regel mest +7h vilket så klart påverkar klädseln.
Jag har i regel leggings, lång skjorta, uggs och halsduk när jag flyger längre resor. Vid kortare sträckor flyger jag i regel i både med högklackat och i kostym (har hänt att jag gjort detta vid längre resor med).

Allt handlar om vad du är bekväm i och vad du ska göra precis efter att du landat. Men jag skulle aldrig i mitt liv ha träningsoverall på mig eller tillåta någon i mitt sällskap ha det heller. Du är fortfarande ute bland folk, lite självrespekt måste man ha. (Det gäller även de som flyger i shorts och linne, seriöst liksom.)
Citera
2013-06-19, 15:02
Medlem
Twatssons avatar
Flyger alltid i kostym, oavsett om det är jobbrelaterat eller semester. Man träffar så mycket potentiella kunder och andra intressanta kontakter när man reser.
Citera
2013-06-19, 15:07
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Vi ska äta när vi installerat oss på vandrarhemmet, så det finns tid att byta om och fräscha upp sig emellan. Börjar någon slipsbög mucka gräl på toaletten på grund av min lediga klädsel tänker jag dock inte backa! Jag sänker honom med en rak höger om det skulle behövas. Det är nog bäst att vänta tills vi landat så att ingen air marshal sätter en kula i pannan på mig...

"Flugit" är nog ordet du söker?

Jag tyckte först synd om dig och undrar vad du jobbar på för företag som skickar sina anställda på en "bonusresa" som innefattar ett vandrarhem. När jag läste vidare förstår jag varför din arbetsgivare inte har råd med bättre
Citera
2013-06-19, 16:31
Medlem
Jag gör sällan någon större skillnad på hur jag klär mig när jag ska flyga gentemot när jag inte ska flyga. Lite bekvämare kläder om man ska flyga långt kanske men att klä sig i onepiece, träningsoverall och gud vet allt kommer inte ens på tal. Sitta på en 8-timmars flygning i klänning eller kanske skjorta och ett par jeans är inte direkt obekvämt och så ser man representativ ut.
Citera
2013-06-19, 19:05
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
Nu flyger jag i regel mest +7h vilket så klart påverkar klädseln.
Jag har i regel leggings, lång skjorta, uggs och halsduk när jag flyger längre resor. Vid kortare sträckor flyger jag i regel i både med högklackat och i kostym (har hänt att jag gjort detta vid längre resor med).

Allt handlar om vad du är bekväm i och vad du ska göra precis efter att du landat. Men jag skulle aldrig i mitt liv ha träningsoverall på mig eller tillåta någon i mitt sällskap ha det heller. Du är fortfarande ute bland folk, lite självrespekt måste man ha. (Det gäller även de som flyger i shorts och linne, seriöst liksom.)

Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Flyger alltid i kostym, oavsett om det är jobbrelaterat eller semester. Man träffar så mycket potentiella kunder och andra intressanta kontakter när man reser.

Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Jag gör sällan någon större skillnad på hur jag klär mig när jag ska flyga gentemot när jag inte ska flyga. Lite bekvämare kläder om man ska flyga långt kanske men att klä sig i onepiece, träningsoverall och gud vet allt kommer inte ens på tal. Sitta på en 8-timmars flygning i klänning eller kanske skjorta och ett par jeans är inte direkt obekvämt och så ser man representativ ut.
Är ni inte oroliga att ni ska fastna i olika saker ombord på flygmaskinen, eller i anslutning till bordningen, när ni reser med vanliga kläder? Kan det inte haka i lite här och där när ni fladdrar omkring med pick och pack? Vore inte en träningsoverall att föredra med tanke på bekvämligheten och att det inte gör någonting om det går en maska i väven om man hakar fast? Vi fick träningsoverall på jobbet, och den har jag använt när jag målat och den är full av färg så jag behöver inte bry mig om den slits under resan.

Högklackat och i kostym? Är du någon slags metrosexuell halvfikus eller? Jag oroar mig för träningsoverall medan du springer runt i högklackat... Du och Twatsson är möjligen inte slipsbögar själva? Men va fan, högklackat till kostym? Menar du cowboyboots eller platåskor eller någonting sådant?
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Jag tyckte först synd om dig och undrar vad du jobbar på för företag som skickar sina anställda på en "bonusresa" som innefattar ett vandrarhem. När jag läste vidare förstår jag varför din arbetsgivare inte har råd med bättre
Man får vara glad om man kommer iväg från vardagen en stund, även om det bara blir över helgen. Så mycket sova blir det nog inte. Om jag känner mina jobbarkompisar rätt blir det nog en och annan vinare som slinker ner under kvällarna. Tipspromenad blir ju roligare om man har ett par stramare innanför västen. Man kan köpa 1-literstetror vitt och rött vin på Lidl och Aldi för 3 Euro! Riktiga grejer, med 10-12% alkohol i!
Citera
2013-06-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Är ni inte oroliga att ni ska fastna i olika saker ombord på flygmaskinen, eller i anslutning till bordningen, när ni reser med vanliga kläder?

Nej.

Citat:
Kan det inte haka i lite här och där när ni fladdrar omkring med pick och pack? Vore inte en träningsoverall att föredra med tanke på bekvämligheten och att det inte gör någonting om det går en maska i väven om man hakar fast?

Nej.

Citat:
Vi fick träningsoverall på jobbet, och den har jag använt när jag målat och den är full av färg så jag behöver inte bry mig om den slits under resan.

Citat:
Högklackat och i kostym? Är du någon slags metrosexuell halvfikus eller? Jag oroar mig för träningsoverall medan du springer runt i högklackat... Du och Twatsson är möjligen inte slipsbögar själva? Men va fan, högklackat till kostym? Menar du cowboyboots eller platåskor eller någonting sådant?

Ja, kvinnor har högklackat. Frågor på det? Nu nämnde jag inte kostym men om jag skulle ha det är ett par pumps med höga klackar det bästa alternativet att ha på fötterna. Jag klär mig utifrån principen att jag ska se representativ och proper ut, eftersom det är den sortens kläder jag trivs bäst i är bekväm i.
Citera
2013-06-19, 19:37
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Ja, kvinnor har högklackat. Frågor på det? Nu nämnde jag inte kostym men om jag skulle ha det är ett par pumps med höga klackar det bästa alternativet att ha på fötterna. Jag klär mig utifrån principen att jag ska se representativ och proper ut, eftersom det är den sortens kläder jag trivs bäst i är bekväm i.
Nu var ju mitt svar riktat till FatCharlie, men det gör ingenting om du svarar för jag tycker du verkar sympatisk. En fråga har jag, eftersom du så generöst erbjuder det, och det är om fruntimmer verkligen har kostym. Heter det inte "dräkt" när fruntimmer ska klä sig som karlar?
Citera
2013-06-19, 20:03
Moderator
Neksnors avatar
Brukar klä mig som vanligt ungefär, ska jag flyga från svensk sommar till chartervärme passar ju shorts bra.
Om jag skulle behöva vara fin direkt vid ankomst så skulle jag föredra att smita in på toaletten alldeles innan landning och byta om till finskjorta då. Annars är det väl bara att lätta lite på klädseln under flygningen, knäpp upp i halsen, lätta på bältet när man sover osv. Sitta en flygning iförd kostym skulle jag bara göra om jag fick betalt för det.
Försöker tänka på klädernas metalldelar och har ibland bältet i handbagaget när jag kommer till flygplatsen, det sparar lite tid i säkerhetskontrollen.
Citera
2013-06-19, 20:21
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Brukar klä mig som vanligt ungefär, ska jag flyga från svensk sommar till chartervärme passar ju shorts bra.
Om jag skulle behöva vara fin direkt vid ankomst så skulle jag föredra att smita in på toaletten alldeles innan landning och byta om till finskjorta då. Annars är det väl bara att lätta lite på klädseln under flygningen, knäpp upp i halsen, lätta på bältet när man sover osv. Sitta en flygning iförd kostym skulle jag bara göra om jag fick betalt för det.
Försöker tänka på klädernas metalldelar och har ibland bältet i handbagaget när jag kommer till flygplatsen, det sparar lite tid i säkerhetskontrollen.
Bra tips där med åtsittande kläder och metalldelar! Undrar om man inte skulle köra utan kallingar under träningsoverallen så att det inte stramar åt när man sitter? Det kan ju vara trångt i stolarna i economy class på billigflygen. Svångrem, klocka och annat metalliskt kan man väl lägga i en påse eller i jackan för snabbare hantering i säkerhetskontrollen? Man vill ju inte att någon tyskjävel ska börja talla en på pungen när man landat om det blinkar rött i metalldetektorn och man har småmynt i byxfickan.

Usch, jag börjar redan få resfeber trots att det är 3 månader kvar. Det är som sagt mycket att tänka på och stå i innan resan.
Citera
2013-06-19, 20:23
Medlem
Flyga i kostymbyxor är betydligt skönare än jeans iaf och sen hänger man av sig kavajen när man är på flyget.

Annars fungerar shorts och en skjorta bra ifall man flyger till ett varmare land, men mjukisbyxor skulle jag nog aldrig ha på mig på ett flygplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in