Citat:
Ursprungligen postat av
FatCharlie
Nu flyger jag i regel mest +7h vilket så klart påverkar klädseln.
Jag har i regel leggings, lång skjorta, uggs och halsduk när jag flyger längre resor. Vid kortare sträckor flyger jag i regel i både med högklackat och i kostym (har hänt att jag gjort detta vid längre resor med).
Allt handlar om vad du är bekväm i och vad du ska göra precis efter att du landat. Men jag skulle aldrig i mitt liv ha träningsoverall på mig eller tillåta någon i mitt sällskap ha det heller. Du är fortfarande ute bland folk, lite självrespekt måste man ha. (Det gäller även de som flyger i shorts och linne, seriöst liksom.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Twatsson
Flyger alltid i kostym, oavsett om det är jobbrelaterat eller semester. Man träffar så mycket potentiella kunder och andra intressanta kontakter när man reser.
Citat:
Ursprungligen postat av
amandaa-
Jag gör sällan någon större skillnad på hur jag klär mig när jag ska flyga gentemot när jag inte ska flyga. Lite bekvämare kläder om man ska flyga långt kanske men att klä sig i onepiece, träningsoverall och gud vet allt kommer inte ens på tal. Sitta på en 8-timmars flygning i klänning eller kanske skjorta och ett par jeans är inte direkt obekvämt och så ser man representativ ut.
Är ni inte oroliga att ni ska fastna i olika saker ombord på flygmaskinen, eller i anslutning till bordningen, när ni reser med vanliga kläder? Kan det inte haka i lite här och där när ni fladdrar omkring med pick och pack? Vore inte en träningsoverall att föredra med tanke på bekvämligheten och att det inte gör någonting om det går en maska i väven om man hakar fast? Vi fick träningsoverall på jobbet, och den har jag använt när jag målat och den är full av färg så jag behöver inte bry mig om den slits under resan.
Högklackat och i kostym? Är du någon slags metrosexuell halvfikus eller? Jag oroar mig för träningsoverall medan du springer runt i högklackat... Du och Twatsson är möjligen inte slipsbögar själva? Men va fan, högklackat till kostym? Menar du cowboyboots eller platåskor eller någonting sådant?
Citat:
Ursprungligen postat av
Twatsson
Jag tyckte först synd om dig och undrar vad du jobbar på för företag som skickar sina anställda på en "bonusresa" som innefattar ett vandrarhem. När jag läste vidare förstår jag varför din arbetsgivare inte har råd med bättre

Man får vara glad om man kommer iväg från vardagen en stund, även om det bara blir över helgen. Så mycket sova blir det nog inte. Om jag känner mina jobbarkompisar rätt blir det nog en och annan vinare som slinker ner under kvällarna. Tipspromenad blir ju roligare om man har ett par stramare innanför västen. Man kan köpa 1-literstetror vitt och rött vin på Lidl och Aldi för 3 Euro! Riktiga grejer, med 10-12% alkohol i!