2013-06-20, 09:18
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs

Högklackat och i kostym? Är du någon slags metrosexuell halvfikus eller? Jag oroar mig för träningsoverall medan du springer runt i högklackat... Du och Twatsson är möjligen inte slipsbögar själva? Men va fan, högklackat till kostym? Menar du cowboyboots eller platåskor eller någonting sådant?

Min tjänst kräver att jag ser representabel ut.
Citera
2013-06-20, 12:05
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Är ni inte oroliga att ni ska fastna i olika saker ombord på flygmaskinen, eller i anslutning till bordningen, när ni reser med vanliga kläder? Kan det inte haka i lite här och där när ni fladdrar omkring med pick och pack? Vore inte en träningsoverall att föredra med tanke på bekvämligheten och att det inte gör någonting om det går en maska i väven om man hakar fast? Vi fick träningsoverall på jobbet, och den har jag använt när jag målat och den är full av färg så jag behöver inte bry mig om den slits under resan.

Högklackat och i kostym? Är du någon slags metrosexuell halvfikus eller? Jag oroar mig för träningsoverall medan du springer runt i högklackat... Du och Twatsson är möjligen inte slipsbögar själva? Men va fan, högklackat till kostym? Menar du cowboyboots eller platåskor eller någonting sådant?
Nej, varför skulle man fastna? Om man är van flygare så flyger så "fladdrar man inte omkring med pick och pack". Du har koll på dina saker.

Om du hade haft dina hjärnceller i ordning så hade du läst början i mitt inlägg där jag även listade saker som leggings och uggs. Och om dom var ännu mer i ordning så hade du insett att inte alla på internet är män och att även kvinnor använder kostym. Och jag menar högklackat. Stiletter är det då oftast.
Citera
2013-06-20, 12:44
Medlem
J.Ks avatar
Vafan, detta är väl inte ens ett problem.

Om det dessutom är en så kort sträcka som skall flygas går det utmärkt i jeans och lämpligt överplagg.

Enda skillnaden för mig är att jag i regel tar av mig skorna om det är en långflygning.

Mjukisbrallor tycker jag känns lite tivoli om jag ska vara ärlig.
Citera
2013-06-23, 12:38
Medlem
knazbarnets avatar
Såvida du inte flyger ryan, där allt är acceptabelt, förstår jag inte varför du känner behovet att sunka ner dig för en 2 timmars flygning. Speciellt inte när du inte flyger speciellt ofta, gör det till något extra istället och ta på dig hyfsat fräscha kläder istället.

Till det mer praktiska så visst luffarkläder är bekvämare i sig men en av anledningarna till varför jag aldrig har de på flygningar är att om det blir något strul kommer du antagligen bli mycket sämre bemött än om du var klädd respektabelt, vilket iof säger sig självt.

Angående det med idrottare osv som flyger ofta och har träningsoverall så kan du nog klura ut själv varför det är accepterat att de flyger klädda så och inte vanliga människor
Citera
2013-06-24, 22:15
Medlem
christerys avatar
Har aldrig, vad jag kan komma ihåg, sett nån flyga med träningsoverall. Kör chinos och en t-shirt+tröja (tycker det är kallt på planen). Sen får man ju en filt+kudde om det är lite längre.

Men ner till tyskland... Kör samma kläder som du har till jobbet i 9 timmar.
Citera
2013-06-27, 09:42
Medlem
JohnniePumas avatar
Nu är jag visserligen fullkomligt övertygad om att TS trollar men om vi nu ska spela med så har jag aldrig sett någon resa i träningsoverall förutom unga flickor och pojkar som ska ut och "se världen". De sociala koderna upphör inte bara för att du lämnar jordytan.
Citera
2013-07-03, 18:39
Medlem
gulaLejonets avatar
träningskläder är kanske att ta i, men ta på dig sköna invanda byxor så går det säkert bra
Citera
2013-07-04, 11:29
Medlem
Zmekers avatar
Snälla, träningsoverall på en jobbresa Klä på dig jeans och en vanlig skjorta. Enda gången jag sett nån flyga med träningsoverall var i april när jag flög ner till Serbien. Du kommer inte få likadan service som någon "slipsbög" kommer få om du ska bära träningsoverall, det kan jag lova! Bär nästan alltid kostym när jag reser.
Citera
2013-07-05, 23:58
Medlem
emxies avatar
Att flyga är inte så jättespeciellt egentligen. Ta på dig det du hade tagit på dig en annan vanlig dag. Kan inte säga exakt vad du ska ha då jag inte vet hur din stil ser ut. Men flyg och tåg skiljer sig inte så mycket, vad hade du haft på dig på tåget i ett par timmar?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in