• 5
  • 6
2019-12-25, 10:30
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Han bjöd alla,och då menar jag alla,på krogen kväll efter kväll.
Då försvinner pengarna ganska fort.Lika fort som "Vännerna" förvann när degen var slut i lädret...
Helt enkelt en otroligt sorglig historia mellan raderna, att han efter att ha varit firad i 20 år i Sverige och Europa tvingas tillbaka till morsans lilla krypin.
Citera
2019-12-25, 19:26
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Är inte det otroligt märkligt med tanke på att han var proffs i Italien och rimligen tjänade miljoner (i dagens penningvärde).
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Helt enkelt en otroligt sorglig historia mellan raderna, att han efter att ha varit firad i 20 år i Sverige och Europa tvingas tillbaka till morsans lilla krypin.
Läs denna - korta - tråd och länkarna i den så förstår du att Skoglund inte hade en spänn när han lämnade Italien.
Citera
2020-01-02, 15:31
Medlem
Mr.Swedens avatar
Skoglund brann ju upp, var sängrökare. Samma gnistrande hädanfärd som Monica Zetterlund.
Citera
2020-01-02, 15:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Intressant, och skribenten Robin Hackett verkar vara en seriös journalist. Undrar var han fick infon ifrån? Det måste ju gå att hitta fler källor.

Googlade Lennart Skoglund Suicide och tyvärr fanns inga fler träffar än den ovan.

Gasen i Stockholm 1975 var inte giftig och därmed oerhört svår att gasa ihjäl sig med så det håller jag för osannolikt att han gasade sig till döds!
Citera
2020-01-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurreCurry
Å tusan! Då bodde han alltså åtminstone på samma adress som han bodde på som barn. Undrar om han tog över föräldrarnas lägenhet, eller fick en lägenhet i samma hus?
I Folkräkning 1970 bodde Karl Lennart Skoglund 1929-12-24 på Rutger Fuchsgatan 6A.
Citera
2020-01-02, 16:03
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Skoglund brann ju upp, var sängrökare. Samma gnistrande hädanfärd som Monica Zetterlund.

Det tror jag med, tragiskt med sådana fantastiska personer.
Men fyllan gör en lat och ledig.
Dekadensen bara ökar, det som dom inte gjorde innan bara eskalerar.
Från att gå från balkongrökning till sängrökning är steget litet.
Orken kontra viljan fallerar.
Citera
2020-01-02, 16:04
Medlem
AwakeAsFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
1975 dog fotbollslegenden Nacka Skoglund i sitt hem, 45 år gammal. Jag har alltid levt i tron att dödsorsaken var kopplad till hans alkoholmissbruk, typ skrumplever, alkoholförgiftning. Men när jag letar runt finns ingenstans angivet vad han egentligen dog av.

Om det var något av de ovan nämnda orsakerna han dog av, varför inte ange det? Det är ju inte speciellt kontroversiellt.

Jag såg just en reprisering av Tom Alandhs dokumentär om Nacka från 1987 och där undviker man dödsorsaken fullständigt.

Kan han ha tagit sitt liv och så tystades det ned? Han var ju tämligen deprimerad i slutet av sitt liv. Och han verkar även ha haft tillgång till tabletter.

Låt honom vara. Gräv inte i det där då han är död. Vad är det för vits med det.
Citera
2020-01-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Han bjöd alla,och då menar jag alla,på krogen kväll efter kväll.
Då försvinner pengarna ganska fort.Lika fort som "Vännerna" förvann när degen var slut i lädret...

Nacka var alldeles för snäll. Bjöd friskt och hade ofta gäster i hemmet i Italien. Det finns alldeles för många skitstövlar som utnyttjar andra människors snällhet och gästfrihet. Men när de inte längre har nån nytta av personen överges den snabbt. Det var vad som hände Nacka. Han dog i ensamhet. Nedsupen och tablettmissbrukande.
Citera
2020-01-06, 17:05
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Nacka var alldeles för snäll. Bjöd friskt och hade ofta gäster i hemmet i Italien. Det finns alldeles för många skitstövlar som utnyttjar andra människors snällhet och gästfrihet. Men när de inte längre har nån nytta av personen överges den snabbt. Det var vad som hände Nacka. Han dog i ensamhet. Nedsupen och tablettmissbrukande.
Snarare var han svag i anden. Inte ordning på någonting utanför plan, dåligt långsiktigt tänkande, dåligt ansvarstagande. Han var portad från landslaget under flera år på grund av sitt slarviga beteende och dåliga inflytande. Trots att han var blond.
Citera
2020-01-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Snarare var han svag i anden. Inte ordning på någonting utanför plan, dåligt långsiktigt tänkande, dåligt ansvarstagande. Han var portad från landslaget under flera år på grund av sitt slarviga beteende och dåliga inflytande. Trots att han var blond.

Ja visst var han ”svag i anden”. Och det ledde som du skriver till bl a dåligt långsiktigt tänkande. Trots att Skoglund var rätt intelligent. Men det är inte riktigt samma sak. Detta ledde till att han levde för dagen, gillade att roa sig, bjöd friskt etc. Han hade svårt att sköta ”vanliga jobb”.

I Ahlands dokumentär om Skoglund framträder hammarbylegenden Stabben Ahlner. Han gör tycker jag den bästa analysen av Nacka. Bl a detta om att Skoglund inte var så noga med vilka han valde till kamrater. Och vi vet nu att de flesta svek honom på slutet.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in