2013-06-18, 21:24
Medlem
Headbangarens avatar
Jag har satt mig i en otroligt jobbig sits, där jag måste vara sjuk ekonomisk ett tag framöver. Därför behöver jag tips på billigt samt gott snus. Snusar idag Rapé, och det kostar på tok för mycket för min nuvarande ekonomiska situation. Har provat Knox (bajs) och Knekt (Om möjligt, ÄNNU värre!).

Så: ge mig tips på snus som liknar Rapé, är billigt och som inte smakar råttgift.

Ska ge mig av till macken snart, så SKYNDA med svar!!
Citera
2013-06-18, 21:29
Medlem
Snusade oxå rape' förut. Och letade som en tok efter en billigare snus som smaka ungefär samma. Hittade till slut kapten och tycker den funkar fint. 159kr för en stock gör det inte sämre;-)
Citera
2013-06-18, 21:32
Medlem
Koprofilias avatar
de finns inget snus som slår de från vestkusten.
de du kan göra e att leta på google de finns några sidor som sälger stockar för typ 350kr
Citera
2013-06-18, 21:35
Medlem
TheGamers avatar
Rapé är skit men om du gillar lite lättare variant utav grov ( mmm.. dräglar och ska nog baka en ) så funkar kaliber, jag har testat det ett par gånger och smakar gott men inget jag skulle lägga mina pengar på om det inte var nöd
Citera
2013-06-18, 21:41
Medlem
Headbangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Rapé är skit men om du gillar lite lättare variant utav grov ( mmm.. dräglar och ska nog baka en ) så funkar kaliber, jag har testat det ett par gånger och smakar gott men inget jag skulle lägga mina pengar på om det inte var nöd

Ok, blir en kaliber nu!
Citera
2013-06-18, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koprofilia
de finns inget snus som slår de från vestkusten.
de du kan göra e att leta på google de finns några sidor som sälger stockar för typ 350kr
350 kr? Det låter rätt dyrt för en stock snus. Brukar de inte ligga i 250 kr-klassen?

Jag vet personer som snusar Göteborgs Rapé och ibland Kaliber. Har aldrig snusat Kaliber så jag vet inte om smaken är lik men du kanske borde prova. De skall ju i alla fall vara billigare, samma gäller Knox.
Senast redigerad av cay 2013-06-18 kl. 21:44.
Citera
2013-06-18, 22:06
Medlem
Bloodbounds avatar
Jag rekommenderar Knox, tycker det är fan så mycket bättre än Kaliber. Personligen kör jag Portionssnus Prima från Swedsnus, kan verkligen rekommendera detta "gör det själv-portionssnus". Lite mer jobb men då blir det runt 14:- per dosa i stället för de hutlösa priser som gäller för klassikerna.
Citera
2013-06-19, 02:08
Medlem
Dimaks avatar
kaliber 20kr/dosa gillar det kört med det ett år nu.
Citera
2013-06-19, 09:12
Medlem
Det finns enklare varianter av "gör det själv" snuset som tex Phantom Classic Refill. Det finns för 120kr/stocken (eller rättare sagt påsen) på www.snus.com. Man tillsätter bara vatten och låter påsen stå ett par dagar så är det klart.
Citera
2013-06-20, 10:52
Medlem
R.Rs avatar
Odens original, du kan köpa stock för runt 200 kr med frakt inräknad online.

Gott? Nja, inte precis. Tycker dock den står sig bra mot andra budgetvarianter.
Citera
2013-06-21, 19:08
Medlem
Gör ditt eget snus och snusa för 8 :- dosan. Finns massa olika snussatser och resultatet blir faktiskt riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in