2013-06-18, 18:31
Medlem
Hej! Som rubriken lyder så har jag sparat en nätt summa pengar och tänkte försöka mig på det här med investering...

Har några kompisar som anser att jag skall satsa på aktier samtidigt som andra tycker att jag bör starta eget företag för att importera och sälja... Men jag har ingen aning!

Summan är 15 000 och jag undrar nu... Vad tycker ni?

Ska även tillägga att jag inte har några som helst problem att jobba stjärten av mig och att meningen med detta är inte att bli snuskigt rik utan kanske få min budget att växa

Är även öppen för andra förslag
Citera
2013-06-18, 18:51
Medlem
Vill du ha en stabil och relativt bra avkastning på pengarna så tycker jag du ska investera i Wallenbergarnas investmentbolag (Investor). De placerar sitt kapital i sveriges största bolag och har en del mindre företag som kryddor i sin portfölj. Du köper aktien via din bank.
Citera
2013-06-18, 20:18
Medlem
sasos avatar
etoro.com !
du kan fördubbla pengarna på en dag om du väljer rätt!
lycka till
Citera
2013-06-19, 12:54
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagras
Hej! Som rubriken lyder så har jag sparat en nätt summa pengar och tänkte försöka mig på det här med investering...

Har några kompisar som anser att jag skall satsa på aktier samtidigt som andra tycker att jag bör starta eget företag för att importera och sälja... Men jag har ingen aning!

Summan är 15 000 och jag undrar nu... Vad tycker ni?

Ska även tillägga att jag inte har några som helst problem att jobba stjärten av mig och att meningen med detta är inte att bli snuskigt rik utan kanske få min budget att växa

Är även öppen för andra förslag
Vet inte om du har plats för en husvagn, men jag har tidigare köpt några för ca 30.000/st
på höstarna och sålt för i snitt: +50% eller hyrt ut för 2.500/v och semestrat själv ibland.

Köp en nybes vagn för 15.000, hyr ut för 2000/v, säkrare än aktier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in