2013-07-02, 21:44
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
haha dr ser man

S du utgr ifrn att folk klagade och att det enbart var vid x antal klagoml man agerade men du har inga mer ingende uppgifter allts?

Ja d r jag helt sker p hur du fungerar iaf, lter som en blandning av hat och konspirationsteorier...men som sagt vi fr vl se hur rtt du fr.

Svenska spel agerade frst nr x antal klagoml hade kommit in, det r inte som jag har ftt fr mig utan det r fakta. Ls p deras eget forum. Hade ingen klagat s hade fuskarna skert hrjat fortfarande. S skert r det allts att spela hos monopolet...

Jag hatar frresten inte Svenska spel, de har ju trots allt inte mrdat ngon anhrig.
Dremot s knner jag vad de flesta knner nr det gller tjuvar och skitstvlar, nmligen frakt...
Citera
2013-07-03, 09:31
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Svenska spel agerade frst nr x antal klagoml hade kommit in, det r inte som jag har ftt fr mig utan det r fakta. Ls p deras eget forum. Hade ingen klagat s hade fuskarna skert hrjat fortfarande. S skert r det allts att spela hos monopolet...

I detta har du faktiskt rtt. Det r illavarslande att de hr botarna inte upptcktes av Svenska Spel sjlva som ju borde ha mekanismer som sker efter botar och samarbeten. Skulle folk inte kra med HM och PT skulle det drjt lngre innan de avsljats.
Citera
2013-07-03, 22:28
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
I detta har du faktiskt rtt. Det r illavarslande att de hr botarna inte upptcktes av Svenska Spel sjlva som ju borde ha mekanismer som sker efter botar och samarbeten. Skulle folk inte kra med HM och PT skulle det drjt lngre innan de avsljats.

Faktiskt rtt eh?
S jag har fel i allt annat?
Att t. ex Svenska spel r det mest gnidna fretaget i Sverige?
Att de sk pokerproffsen r GROVT verskattade?
Att det finns enormt starka krafter fr att ha spelmonopolet kvar?
Och s vidare och s vidare...

Men skitsamma vad du, easy_dan och andra snorisar inbillar er.
Det r inte jag som gder spelbolagen, det r NI...
Citera
2013-07-04, 01:34
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
S jag har fel i allt annat?

Det vet jag inte. Du r ju ganska otydlig i dina utsagor och utelmna ofta detaljer s man kan knappast kontrollera ngonting sjlv.

Citat:
Att t. ex Svenska spel r det mest gnidna fretaget i Sverige?

Har jag svrt att tro men jag vet inte riktigt hur man ska mta fretags girighet. Det r vl vrre med fuskande plastikkliniker, skumma vrdfretag osv som utnyttjar folk som inte har ngot val. Spelare br trots allt sjlva sina pengar till spelbolagen.

Citat:
Att de sk pokerproffsen r GROVT verskattade?

Det r mjligt att det finns de som verskattar dem men jag tror att jag sjlv har en relativt realistisk uppfattning om vilken niv spelare befinner sej p och det stora turmomentet i poker. Ganska ointressant frga.

Citat:
Att det finns enormt starka krafter fr att ha spelmonopolet kvar?

"Enormt starka" r en verdrift. Det finns krafter, ja, och de r n s lnge i betryggande majoritet. Men det behvs inte mycket fr att det ska vackla. En sn hr skandal som denna trden handlar om r rtt frdande. Man har inte s stora marginaler om det skulle visa sej att det frekommer utspritt insiderfusk och liknande.

Citat:
Det r inte jag som gder spelbolagen, det r NI...

Som det nu r s tar jag ut pengar frn Svenska Spel, att ngon annan gder dem r liksom inte mitt problem.
Citera
2013-07-04, 02:18
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Det vet jag inte. Du r ju ganska otydlig i dina utsagor och utelmna ofta detaljer s man kan knappast kontrollera ngonting sjlv.

Har jag svrt att tro men jag vet inte riktigt hur man ska mta fretags girighet. Det r vl vrre med fuskande plastikkliniker, skumma vrdfretag osv som utnyttjar folk som inte har ngot val. Spelare br trots allt sjlva sina pengar till spelbolagen.

Det r mjligt att det finns de som verskattar dem men jag tror att jag sjlv har en relativt realistisk uppfattning om vilken niv spelare befinner sej p och det stora turmomentet i poker. Ganska ointressant frga.

"Enormt starka" r en verdrift. Det finns krafter, ja, och de r n s lnge i betryggande majoritet. Men det behvs inte mycket fr att det ska vackla. En sn hr skandal som denna trden handlar om r rtt frdande. Man har inte s stora marginaler om det skulle visa sej att det frekommer utspritt insiderfusk och liknande.

Som det nu r s tar jag ut pengar frn Svenska Spel, att ngon annan gder dem r liksom inte mitt problem.

P poker r det mjligt att g plus hos monopolet, men inte p ngon annan av deras produkter.
Om ngon pstr att denne vinner i lngden p Oddset s vet jag direkt att han ljuger.
Och nd r det bttre nu n ngonsin, minns tiden nr det var trippelkrav.
Fast det finns folk som pstr sig ha plussat ven d...

Med enormt starka krafter menar jag alla med makt. Det r ju samma sak med Systembolaget.
Inte en chans att folk skulle rsta fr nuvarande alkoholpolitik om vi fick folkomrsta om det.
Men det skiter politikerna i, och det r de som bestmmer. I varje fall s lnge som folk r dumma nog att rsta p samma jvla skit varenda val.
Citera
2013-10-13, 14:43
Medlem
hittade ingen bttre trd

vad r senaste info om hela bedrgerihrvan? finns ngra dokument att tillg osv (t.ex. FUP)?
PM fredras.
tack
Citera
2013-10-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1980
hittade ingen bttre trd

vad r senaste info om hela bedrgerihrvan? finns ngra dokument att tillg osv (t.ex. FUP)?
PM fredras.
tack

Finns trd i "Aktuella brott och kriminalfall". Fantastiskt omfattande utredning. Kommer att dra ut p tiden innan tal och offentliggjord FUP r aktuellt.
Citera
2014-12-22, 11:06
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jag spr att det inte kommer att bli ngon rttegng och att man vljer att lta allt detta falla i glmska. Det r bst fr monopolet helt enkelt.
Vad spr du?

D var rttegngen avklarad, Mnnen dms fr grovt bedrgeri. Oklart om ngon sida verklagar i dagslget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in