Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2013-06-18, 22:01
  #37
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Både buss/tågföraren eller konduktören kan få skit för det om det kommer sådanna som kollar. Det blir det iaf på bussar, det kan vara uppemot 2000 riksdaler för att du glömt betala eller dylikt.
Citera
2013-06-19, 01:42
  #38
Medlem
Yatsys avatar
Hon var väl så styrd,totalstyrd av sin arbetsgivare.Hon vågade väl inget annat.Det ingår väl i utbildningen från arbetsgivaren att lära sig lämpa av barn utan biljett gärna då på någon ödestationen där dom är helt utlämnade och kan utsättas för fara och brott.
Citera
2013-06-19, 03:24
  #39
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Hon var väl så styrd,totalstyrd av sin arbetsgivare.Hon vågade väl inget annat.Det ingår väl i utbildningen från arbetsgivaren att lära sig lämpa av barn utan biljett gärna då på någon ödestationen där dom är helt utlämnade och kan utsättas för fara och brott.

Tänk så vackert vissa bugar sig framåt, applicerar glidmedlet, slappnar av i rövmuskeln och sedan låter sig bli hårt och brutalt påbankande i skitan av Aftonbladet.

1: Bråvallavägen är inte en ödestation. Det är mitt i ett tättbebyggt villaområde. Bilden på lilla Felicia i Aftonbladet är för att luras tagen på något helt annat öde ställe.

Se: http://www.hitta.se/br%C3%A5vallav%C...lm/0dRj__X11H#

2: Som luttrad arbetande inom kollektivtrafiken så har jag hört andra sidan av slika snyfthistorier för många gånger för att köpa en tidningsartikel som denna rakt av.

3: Ingen har blivit avkastad eller avlämpad. Ombedd att stiga av är nog det korrekta.

Hur som helst anser jag det vara dåligt omdöme av en konduktör att inte bara ge en tillsägelse och låta det gå för denna gång. Med tanke på Felicias låga ålder. Hade flickan varit tre år äldre hade det inte varit snack om att det var korrekt hanterat.

Nu ska man förstå att åtskilliga tusen personer åker med Roslagsbanan varje dag, året runt, år efter år. Att liknande omdömesmissar görs av personalen enstaka gånger per decennium tycker jag nog att vi får räkna med.

Tågpersonalens arbetsuppgift innefattar inte (till skillnad från t ex skolpersonal) att vara föräldrar-in-proxy för varenda unge som är på tåget. Alltså har föräldrarna hela ansvaret, även när ungen sitter på tåget.
__________________
Senast redigerad av Hurt-Åke 2013-06-19 kl. 03:33.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback