2013-06-18, 08:01
Medlem
Gabogibos avatar
http://www.vk.se/895255/brutalt-miss...ed-basebolltra

Citat:
En funktionshindrad man har utsatts för en brutal misshandel. Svårt skadad fördes han till sjukhus. Det var andra gången på ett par dagar som en man misshandlats på Ersboda och där förövarna fortfarande är på fri fot.

Polisen har tagit upp en anmälan om grov misshandel alternativt rån och en förundersökning har inletts.

Är det någon i området som har sett eller hört någonting?
Brottet står ut från det normala då en kvinna är medskyldig, och även för att brottet är så meningslöst våldsamt.

Vad kan motivet vara, bara ett vanligt rån, eller är det mer troligt att det är någon slags hämndaktion?
Senast redigerad av Gabogibo 2013-06-18 kl. 08:03.
Citera
2013-06-18, 08:04
Medlem
Jag har hört att Ersboda är Umeås motsvarighet på Malmös Rosengård, Göteborgs Bergsjön & Stockholms Rinkeby.. stämmer det?
Citera
2013-06-18, 08:04
Medlem
-benito-s avatar
Ersboda? Vad är det för ställe? (Även om jag tror mig kunna ana vad som är fallet...)
Citera
2013-06-18, 08:14
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Ersboda? Vad är det för ställe? (Även om jag tror mig kunna ana vad som är fallet...)

Citat:
Ursprungligen postat av Shieldpad
Jag har hört att Ersboda är Umeås motsvarighet på Malmös Rosengård, Göteborgs Bergsjön & Stockholms Rinkeby.. stämmer det?

Det är på Ersboda de flesta invandrarna i Umeå bor, ja, även missbrukare, socialt utslagna, och mentalt handikappade människor bor där i överflöd av någon anledning.
Citera
2013-06-18, 14:05
Medlem
ersboda kallas "nya somalia" tror jag
Citera
2013-06-18, 14:06
Medlem
Citat:

Jaooo, erboda har väldigt mycket invandrare och annat skumt folk.
ersboda är även den del av staden där det är billigast att köpa lägenhet och lättast att på tag på hyresrätt.. tyvärr..... riktigt illa att alla hamnar på samma ställe
Citera
2013-06-18, 22:22
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namnedrygt
ersboda kallas "nya somalia" tror jag

Aldrig har jag hört någon kalla Ersboda för "nya Somalia", alla vet att det heter "Turkboda"!

Men det är ingen som är intresserad av brottet i sig eller?
Personligen tycker jag att det låter som någon slags hämnd då en kvinna är inblandad, en pojkvän som straffar någon för något som gjorts mot hans flickvän. Jag säger inte att kvinnor inte utför brott, men våldsbrott som brutalt våldsamma rån hör man väldigt sällan att kvinnor är inblandade i.

Fast jag är väl sexist eller nåt, klart kvinnor kan vara lika våldsverkande som män, girl power och allt det där!
Citera
2013-06-18, 23:44
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:

Ja, Östra Ersboda är den relativa motsvarigheten.
Citera
2013-06-19, 00:03
Medlem
När man läste topic så förstod man direkt att det var fega blattar som var GMs. Häng nu för fan ut asen! Gissar på minst en Mohammed.
Citera
2013-06-19, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DireStraits
När man läste topic så förstod man direkt att det var fega blattar som var GMs. Häng nu för fan ut asen! Gissar på minst en Mohammed.

Döm inte andra efter din egen familj.
Citera
2013-06-19, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Döm inte andra efter din egen familj.

Vad yrar du om? Kränkt?
Citera
2013-06-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DireStraits
varför hänga UT dom, dom ser väl lika dana ut, häng UPP dom istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in