2013-06-18, 05:20
Medlem
Jag vet att det skrivits massa trådar om detta. Problemet är att jag tog bilder för lite mer än ett år sedan. Jag förde över dem på min bärbara Mac från SD-kortet och sen förde ja över det till min bärbara hårddisk. Nu är problemet så att när jag gick in på den bärbara hårddisken lite mer än ett år senare så hittar ja mapparna men de är tomma. Jag trodde jag hade fört över allt men verkar inte vara så. Min bärbara Mac har blivit full ett antal ggr så då lär filerna därifrån ha blivit överskrivna och SD-kortet har jag fyllt typ två ggr sen jag tog bilderna. Är det hopplöst att hitta mina bilder utfall att dem inte finns på min bärbara hårddisk.
Citera
2013-06-18, 06:34
Medlem
Kights avatar
Om du inte känner för att skicka in den till IBas i norge de kan återhämta filer överskrivna massor med gånger, Men annars så lär det vara rätt kört.
Citera
2013-06-18, 07:43
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkana
Jag vet att det skrivits massa trådar om detta. Problemet är att jag tog bilder för lite mer än ett år sedan. Jag förde över dem på min bärbara Mac från SD-kortet och sen förde ja över det till min bärbara hårddisk. Nu är problemet så att när jag gick in på den bärbara hårddisken lite mer än ett år senare så hittar ja mapparna men de är tomma. Jag trodde jag hade fört över allt men verkar inte vara så. Min bärbara Mac har blivit full ett antal ggr så då lär filerna därifrån ha blivit överskrivna och SD-kortet har jag fyllt typ två ggr sen jag tog bilderna. Är det hopplöst att hitta mina bilder utfall att dem inte finns på min bärbara hårddisk.
Har upplevt samma när jag laddat filer till USB-media i Linux, att man inte kan se filerna i Windows. Ett långskott är väl att sätta hårddisken på en Mac (ev med exakt samma OS på) och kolla om du ser dem då.
Citera
2013-06-18, 07:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkana

Aning nyfiken, men du sätter tråden under Windows. Men du nämner inget om Windows.
Citera
2013-06-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Aning nyfiken, men du sätter tråden under Windows. Men du nämner inget om Windows.

Eftersom min bärbara hårddisk är synkad med min Windows dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in