2013-06-17, 23:16
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Godkväll! Detta inlägg skrivs från mobilen så jag ber om ursäkt för eventuella felstavelser.

Jag har ett stort problem! Min dator står på i princip hela tiden. Idag för ca 2 timmar sedan lämnade jag min dator och gick ut. Sedan när jag kom tillbaka så var datorn på inloggningsskärmen, vilket den inte borde vara. Sedan så upptäckte jag att datorn försätts med lösenord! Vilket jag aldrig haft. Datorn har uppkoppling till internet hela tiden, däremot så har jag inte laddat ner något på ca 2 veckor. Skulle jättegärna behöva lösning till problemet!

Edit: Givetvis så har ingen haft tillgång till datorn fysiskt och det är ingen polare som driver.
Tack!
Citera
2013-06-17, 23:24
Medlem
-Cobras avatar
det måste vara fysiskt..
Citera
2013-06-17, 23:31
Medlem
Skadat godss avatar
Logga in bara, utan lösenord, tomt fält liksom.
Citera
2013-06-17, 23:32
Bannlyst
Detta kan bero på att du är slav på någons botnet. Jag personligen har satt lösenord på mina slavars datorer och sedan smsat dom instruktioner för att få lösenordet och så vidare. Detta är det enda jag kan komma på om ingen har haft tillgång till den fysiskt.
Citera
2013-06-18, 07:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.Pain.No.Gain
Godkväll! Detta inlägg skrivs från mobilen så jag ber om ursäkt för eventuella felstavelser.

Jag har ett stort problem! Min dator står på i princip hela tiden. Idag för ca 2 timmar sedan lämnade jag min dator och gick ut. Sedan när jag kom tillbaka så var datorn på inloggningsskärmen, vilket den inte borde vara. Sedan så upptäckte jag att datorn försätts med lösenord! Vilket jag aldrig haft. Datorn har uppkoppling till internet hela tiden, däremot så har jag inte laddat ner något på ca 2 veckor. Skulle jättegärna behöva lösning till problemet!

Edit: Givetvis så har ingen haft tillgång till datorn fysiskt och det är ingen polare som driver.
Tack!

Operativsystem/utgåva?
Citera
2013-06-18, 12:44
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Logga in bara, utan lösenord, tomt fält liksom.

Redan testat, utan framgång.
Citera
2013-06-18, 12:45
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HitIer
Detta kan bero på att du är slav på någons botnet. Jag personligen har satt lösenord på mina slavars datorer och sedan smsat dom instruktioner för att få lösenordet och så vidare. Detta är det enda jag kan komma på om ingen har haft tillgång till den fysiskt.

Jag ber om ursäkt för min okunskap, men vad är botnet? Jag tror tyvärr inte att så är fallet här :/
Citera
2013-06-18, 12:46
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Operativsystem/utgåva?

Windows 7 64-bit.
Citera
2013-06-18, 14:38
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Cobra
det måste vara fysiskt..

Nej, om ingen gjorde inbrott och sedan satte lösenordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in