• 1
  • 2
2013-06-18, 01:02
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Ja vill man ha det krångligt med dosa för att logga in PLUS en extra PIN-kod, dryga java-applets som måste funka för att man ska kunna logga in och sen en rejäl avgift på det varje månad, då kan jag verkligen rekommendera Danske Bank.
Efter ytterligare forskning så blev det faktiskt Skandiabanken. De vann bästa mobilapp och bästa internetbank förra året och har ränta även på lönekontot. Verkar rent överlag som en väldigt bra bank!
Citera
2013-06-18, 14:08
Medlem
Du skulle valt länsförsäkringar. En kundägd bank med bra app, bra tjänster och allt är gratis..
Hatar alla storbanker som är så snikna för att dela ut feta bonusar
Citera
2013-06-18, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krool
Du skulle valt länsförsäkringar. En kundägd bank med bra app, bra tjänster och allt är gratis..
Hatar alla storbanker som är så snikna för att dela ut feta bonusar

När jag går in på deras hemsida så står det att bankkort som tex visa kostar per år. Hur får ni allt gratis?
Citera
2013-06-19, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Dosa är ju knappast innovativt, det är ju bara kasst och värdelöst. Sämst är väl Handelsbankens dosa(kortläsare) som man måste använda med ett kort också.

Smidigast är väl Skandiabanken med BankID + engångskod via SMS (eller papper med koder om man inte vill/kan SMSa utomlands etc).

Ja vill man ha det krångligt med dosa för att logga in PLUS en extra PIN-kod, dryga java-applets som måste funka för att man ska kunna logga in och sen en rejäl avgift på det varje månad, då kan jag verkligen rekommendera Danske Bank.

Värt att påpeka är att BankID eller Certifikat för att logga in inte heller är särsilkt innovativt. Det är en tämlingen jobbigt lösning speciellt då man sitter vid en någon dator man inte i normala fall sitter vid, och därmed måste hålla på att installera Certifikat.
Citera
2013-06-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Axan
När jag går in på deras hemsida så står det att bankkort som tex visa kostar per år. Hur får ni allt gratis?

"Som Pluskund får du mest rabatt
Bli bankkund och få upp till 25% rabatt på försäkringar hos oss!
Byt till Länsförsäkringars bank och få upp till 25 % rabatt på dina försäkringar hos oss. Om du har ditt boende försäkrat hos oss och dessutom öppnar ditt lönekonto med kort i vår bank blir du Pluskund. Det ger dig fina förmåner:

15-25% rabatt på försäkringar hos oss
Bankkort utan avgift
Aktiedepåkonto utan avgift
Internetbank utan avgift"
Citera
2013-06-19, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galofix
Värt att påpeka är att BankID eller Certifikat för att logga in inte heller är särsilkt innovativt. Det är en tämlingen jobbigt lösning speciellt då man sitter vid en någon dator man inte i normala fall sitter vid, och därmed måste hålla på att installera Certifikat.

Mobilt Bank ID är väll rätt smidigt? du behöver bara knappa in koden i appen du har i telefonen.. sen KLART
Citera
2013-06-19, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krool
"Som Pluskund får du mest rabatt
Bli bankkund och få upp till 25% rabatt på försäkringar hos oss!
Byt till Länsförsäkringars bank och få upp till 25 % rabatt på dina försäkringar hos oss. Om du har ditt boende försäkrat hos oss och dessutom öppnar ditt lönekonto med kort i vår bank blir du Pluskund. Det ger dig fina förmåner:

15-25% rabatt på försäkringar hos oss
Bankkort utan avgift
Aktiedepåkonto utan avgift
Internetbank utan avgift"

Tack! Då måste man ha sin hemförsäkring där för att ha allt gratis, då förstår jag.
Citera
2013-06-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Axan
Tack! Då måste man ha sin hemförsäkring där för att ha allt gratis, då förstår jag.

Precis, och då blir även det andra gratis. Sedan om du samlar dina andra försäkringar hos dom så får du ytterligare rabatt.

Själv sparar jag en hel del på bara billiga försäkringar Det var det som fick mig att byta bank
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in