2013-06-17, 01:37
Medlem
positivitizers avatar
Detta som ni kommer lsa gr under generellt 2 mnen som kallas Theophysics eller Metaphysics, har sjlv lite svrigheter att avgra vad detta kan ligga under. Vill man gra det enkelt s kan man tolka detta som filosofi.

Detta r information och forskning som jag sjlv lser och forskar en del i, detta r ett frsk att sammanstlla i en frenklad presentation. Vissa frklaringar och beskrivningar r p engelska d jag har haft lite svrigheter att verstta.

Informationen som presenteras r upp till en sjlv att tolka, underska, felska och lsa vidare om. Jag reserverar mig fr stavfel, rkningsfel och tolkningsfel. Informationen r tagen frn blandade kllor, mestadels p Internet kombinerat med egna insikter och kunskaper. Jag kommer troligtvis fylla p detta mer mera frklaringar med tiden. Finner du detta ologiskt och svrt att frst rekomenderar jag att du sker vidare sjlv fr egna svar och insikter.

Syftet med denna presentation r att dela med mig av informationen om ngon annan knner sig kan ha nytta av detta, har frgor eller vill rtta, lgga till/ta bort information som kan vara till nytta. Jag tar grna emot all hjlp jag kan f d detta inte r ngot jag r klar med n s lnge...

evolution: e = mc2 (+1) + (-1) = 0 1 + 2 = 3 -> 4 5 = 6 thus 6 = 5 therefore 7; 8; 9; where e = mc3 then 2 = 00 and 11.11

(energy relative to an absolute Light constant)(the known + the unknown = Infinity)(quaternion vectors form noospheres)(movement =consciousness)(consciousness = self-organization)(l o v e devotion, surrender)(fusion to Oneness in time-space)(perception of hyperspace)(I AM here-now aware)

Hr fljer en detaljerad frklaring p de fetmarkerade termerna;

Quaternion: I matematik r de kvaternioner finns ett antal system som utkar de komplexa talen. De beskrevs frst av Irish matematikern William Rowan Hamilton i 1843 och tillmpas p mekaniker i tre-dimensionell rymd. Ett srdrag hos kvaternioner r att produkten av tv kvaternioner r noncommutative. Hamilton definierat ett kvaternion som kvoten av tv riktade linjer i en tredimensionell rymd eller ekvivalent som kvoten av tv vektorer. Quaternions kan ocks representeras som summan av en skalr och en vektor.
Kvaternioner(Quaternion) finner man anvndning av i bde teoretisk och tillmpad matematik, srskilt fr berkningar med tredimensionella rotationer som i tredimensionella datorgrafik och datorseende. De kan anvndas tillsammans med andra metoder, ssom Euler vinklar och matriser rotation, eller som ett alternativ till dem beroende p tillmpningen.

Vektorer(Vectors): I molekylr kloning, r en vektor en DNA-molekyl som anvnds som ett medel fr att p konstgjord vg bra frmmande genetiskt material i en annan cell, dr den kan replikeras och / eller uttryckas. En vektor innehllande frmmande DNA benmns rekombinant DNA. De fyra huvudsakliga typer av vektorer r plasmider, virala vektorer, kosmider och artificiella kromosomer. Gemensamt fr alla manipulerade vektorer r ett ursprung fr replikation, en multikloningsstllet, och en selekterbar markr.

Noospheres: Enligt tanken p Vladimir Vernadskij och Teilhard de Chardin betecknar "sfr av mnsklig tanke". Ordet kommer frn grekiskans νοῦς (nous "sinne") och σφαῖρα (sphaira "sfr"), i lexikala analogi till "atmosfr" och "biosfr". Den introducerades av Pierre Teilhard de Chardin 1922 i hans Cosmogenesis. Vetenskapliga teorier om universums uppkomst.

Tnk: Dina kumulativa-
-kumulativa, kumulativ ( sgs en freteelse, en process etc. vara som vxer genom att det nya lggs till det gamla) Livskunskaper, erfarenhet och inre motiv r en personlig sfr(bubbla) av medvetande - Tnk denna noosfren(bubblan) som en metafysisk bubbla med en fysisk kropp i den. Din sfr av medvetande r en gjutning i dig.

Hyperspace beskrivs oftast som en alternativ region av rymdens samexistens med vra egna universum som kan matas in med ett energiflt eller annan enhet.

l o v e, devotion, surrender: Denna del har jag haft till tolkningssvrigheter med...men det r mnskliga knslor eller tankestt.

I AM here-now aware - Awareness r staten eller frmga att uppfatta, knna, eller att vara medveten om hndelser, objekt eller sensoriska mnster. I denna niv av medvetande, kan sinnesdata bekrftas av en observatr utan att ndvndigtvis innebra frstelse. Mer allmnt r det staten eller kvaliteten av att vara medveten om ngot. I biologisk psykologi r medvetenheten det som definieras som en mnniskas eller ett djurs perception och kognitiv reaktion p ett tillstnd eller en hndelse.

Tolkningar...

detta r helt enkelt en perceptuell mekanism att hedra det stt p vilket mnsklig erfarenhet flyter utt frn dess enhetliga klla. Genom sin anskan utbildar vi vr kapacitet att medvetet arbeta med det naturliga fldet av vrt medvetande nr den rr sig utt i vrlden och ven tillbaka till vr yttersta kausaliala punkt. Ett praktiskt medel fr att rikta oss medvetet med den kausala punkten i livet: Den vibrerande strm flyter genom oss sjlva och alla manifestationer vi kallar "skapande".

Att tillmpa denna praxis dagligen r en enkel, smidig och effektivt stt att frbli kausala inom alla vra inre och yttre verksamhet. Nr konsekvent r konsekvenserna av detta svingar denna perceptuella teknik sjlvklar som mrkbara perceptuella frndringar inom vr dagliga erfarenhet och "effortlessness" som vi fr vad vi behver fr vr utveckling.

ven om denna teknik r knslig fr att utlsa inre upplevelser - tyngdpunkten vid tillmpningen av det dagligen r inte "med en inre upplevelse". Snarare r avsikten att frbttra vr niv av kausal medvetenhet inom alla vra mten, inre och yttre.
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-17 kl. 02:11.
Citera
2013-06-18, 08:19
Medlem
positivitizers avatar
Verkligheten r i sinnet - ett uttryck fr medvetandet. Detta innebr att ens vrld bara r en terspegling av ditt medvetande. Du skapar din verklighet genom dina tankar, invanda frestllningar och vergripande tnkestt, allt i enlighet med en uppsttning universella lagar som styr allt och alla.

Om du inte medvetet skapar ditt livs, med livs menar jag dina handlingar, d har du lite frdelar ver en sten som styrs enbart av lagarna i den fysiska vrlden. Vi har dock tillgng till mycket strre Universella lagar, de av mentala och "andliga" vrldar som nr frsts och tillmpas korrekt, ger dig mjlighet att medvetet och avsiktligt frndra ditt liv. Du har den strsta friheten av alla - frihet av medvetet val.

Expandera ditt medvetande, ka din medvetenhet och f djupa insikter om dig sjlv. Lr dig att anvnda ditt sinnes makt att medvetet och avsiktligt skapa ditt liv. Lr dig sanningen om hur verkligheten skapas, lagen om attraktion[?] som exempel (7; 8; 9; (l o v e devotion, surrender) och andra universella lagar. Hitta sinnesfrid i tystnaden och f tillgng till visdom av ditt hgre "jag".
Det r genom kad medvetenhet, personlig utveckling och tillmpning av kunskap som du hittar din frihet, inte genom att jaga ngot gckande lfte om lycka ner en utsliten vg.
Citera
2013-06-18, 09:46
Verkligheten m vara i ditt sinne, men det finns andra som definierar verkligheten s som den verklighet som delas med andra.

Din tolkning av verkligheten r vrdels d den inte leder ngon vart. Dina upplevelser har ingen ndvndig bring p verkligheten som den som flera kan enas om existerar.

Gul frg fr dig m vara bl i min verklighet. Det viktiga r att vi kommer framt i diskussionen nr vi anvnder oss av termen "gul" eller "bl".

Ditt resonemang r endast intressant om man vill filosofiera, men som sagt, det leder inte till ngon praktisk slutsats.
Citera
2013-06-18, 10:10
Medlem
positivitizers avatar
Nu r jag inte klar med detta n s lnge, men du har ngra punkter som vi kan diskutera.

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Verkligheten m vara i ditt sinne, men det finns andra som definierar verkligheten s som den verklighet som delas med andra.

Kan du ge ngra exempel p detta, nr delar man verklighet med varandra? Och i s fall, vilken r denna verklighet?

Citat:
Din tolkning av verkligheten r vrdels d den inte leder ngon vart. Dina upplevelser har ingen ndvndig bring p verkligheten som den som flera kan enas om existerar.

Se frgorna ovan.

Citat:
Gul frg fr dig m vara bl i min verklighet. Det viktiga r att vi kommer framt i diskussionen nr vi anvnder oss av termen "gul" eller "bl".

Nr det gller frgerna, eller termen "gul" eller "bl" vet jag inte om detta har ngon relevans till presentationen. Frgerna i detta fall r bara en definition p vad dina gon upplever av ljus som reflekteras. Utan ljus finns inget gul eller bl.
Citera
2013-06-18, 10:16
Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
Kan du ge ngra exempel p detta, nr delar man verklighet med varandra? Och i s fall, vilken r denna verklighet?

- Mmm det hr vinet luktar fruktigt med inslag av ntter.
- Ja, jag hller med.

Rcker s.

Citat:
Nr det gller frgerna, eller termen "gul" eller "bl" vet jag inte om detta har ngon relevans till presentationen. Frgerna i detta fall r bara en definition p vad dina gon upplever av ljus som reflekteras. Utan ljus finns inget gul eller bl.
Detta som en motkommentar till vad?
Citera
2013-06-18, 10:26
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
- Mmm det hr vinet luktar fruktigt med inslag av ntter.
- Ja, jag hller med.

Rcker s.

Jo det kan jag hlla med om, men mste en verklighet delas fr att den ska vara ndvndig?

Citat:
Detta som en motkommentar till vad?

Till det du skrev, "gul eller "bl" argumentet var det du som tog fram. Jag anser vl att frgerna i detta fall bara kan definineras som gul eller bl om man har sett frgerna med gonen.
Citera
2013-06-18, 10:34
Citat:
Jo det kan jag hlla med om, men mste en verklighet delas fr att den ska vara ndvndig?
Nej, vi kan (kanske framtiden dvs) plugga in vrat medvetande till en subjektiv virtuell vrld dr man lever ut sitt liv precis som man vill att det skall vara, utan negativ pverkan fr ngot annat medvetande.

Men nu r det ju inte riktigt s hr enkelt.

Jag ser fortfarande inte vad du vill komma med din "Brain in a VAT"-tanke.
Om vi antar den, hur fr en pverkan p vran vardag menar du?
Citera
2013-06-18, 10:48
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Jag ser fortfarande inte vad du vill komma med din "Brain in a VAT"-tanke.
Om vi antar den, hur fr en pverkan p vran vardag menar du?

Hehe en bra frga, n s lnge vet jag inte riktigt sjlv vart jag vill komma faktiskt, hur konstigt det n kan lta. Delar nog bara med mig i hopp om att ngot geni kanske kan fylla p lite eller frst.

Om du antar den s vet jag faktiskt inte vad fr pverkan du kan f d jag aldrig kan veta hur du upplever din verklighet, men det r vl ocks ngot jag inte behver veta heller.
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-18 kl. 11:47.
Citera
2013-06-18, 10:55
Citat:
Hehe en bra frga, n s lnge vet jag inte riktigt sjlv vart jag vill komma faktiskt, hur konstigt det n kan lta.

Om du antar den s vet jag faktiskt inte vad fr pverkan du kan f d jag aldrig kan veta hur du upplever din verklighet, men det r vl ocks ngot jag inte behver veta heller.

D hller du med om att den verklighet "vi" skall frhlla oss till r den som vi gemensamt r eniga om?

Dvs, sharia lagar och andra sikter dragna ur religis dogm har inte i vrt sammhlle att gra.
Citera
2013-06-18, 11:05
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
D hller du med om att den verklighet "vi" skall frhlla oss till r den som vi gemensamt r eniga om?

Dvs, sharia lagar och andra sikter dragna ur religis dogm har inte i vrt sammhlle att gra.

Ja religioner och dess riktlinjer r inget jag anser man ska bygga en samhllsstruktur p. Nu var denna trd inte direkt skapad fr detta ndaml, men visst r vi verens om det.

Religioner, s som dessa baseras p idag, behvs lggas p hyllan fr alternativt ny vetenskap i s fall.
Citera
2013-06-21, 09:05
Medlem
Skummade igenom det mesta och tycker att din teori verkar stmma verens med mycket av tankarna inom buddhismen. Dr hvdas ofta att det r just sinnesintrycken som r verkligheten. Dessa blir dock "frgade" av olika knslomssiga tillstnd och konceptbildningen. Om man mediterar blir man sledes fri frn denna frgning och kan se verkligheten som den r. Rekommenderar dig att underska buddhistisk metafysik och kosmologi. Nagarjuna r en buddhistisk filosof som utvecklade begreppet tomhet "emptiness".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in