Citat:
Ursprungligen postat av
Elsharin
Vad innehåller egentligen medicinen man får för ADD? Vad blir skillnaden när man medicineras?
På något sätt så känner jag lite igen mig från TS inlägg, har under i princip hela mitt liv mått dåligt men kan inte riktigt sätta fingret på vad, medicineras för tillfället för depression m.m. men fungerar sådär.
För min del så varierar dock det där med koncentrationssvårigheter, jag kan bli totalt fast i en grej som verkligen intresserar mig, kan gräva ner mig i timtals, dagar och veckor. För att sedan byta till något nytt som fångat mitt intresse. Samtidigt kan korta samtal med personer göra att jag försvinner trots att jag koncentrerar mig på att fokusera på att lyssna. Är en tv/radio på så är jag knappt kontaktbar. Har alltid fått kommentaren "men hör du dåligt eller?". Trots att jag på hörseltest alltid fått bra resultat..
Måste man ha en "sjukdom" för att ha koncentrationssvårigheter? Eller kan det vara helt normalt också?
Jag kan helt klart känna igen mig i det du beskriver också.
Men inte MÅSTE man ha ADD/ADHD för att ha koncentrationssvårigheter. Det kan ju bero på allt möjligt typ sömnbrist, depression o.s.v.