Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2013-09-17, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsharin
Vad innehåller egentligen medicinen man får för ADD? Vad blir skillnaden när man medicineras?
På något sätt så känner jag lite igen mig från TS inlägg, har under i princip hela mitt liv mått dåligt men kan inte riktigt sätta fingret på vad, medicineras för tillfället för depression m.m. men fungerar sådär.
För min del så varierar dock det där med koncentrationssvårigheter, jag kan bli totalt fast i en grej som verkligen intresserar mig, kan gräva ner mig i timtals, dagar och veckor. För att sedan byta till något nytt som fångat mitt intresse. Samtidigt kan korta samtal med personer göra att jag försvinner trots att jag koncentrerar mig på att fokusera på att lyssna. Är en tv/radio på så är jag knappt kontaktbar. Har alltid fått kommentaren "men hör du dåligt eller?". Trots att jag på hörseltest alltid fått bra resultat..

Måste man ha en "sjukdom" för att ha koncentrationssvårigheter? Eller kan det vara helt normalt också?

Jag kan helt klart känna igen mig i det du beskriver också.

Men inte MÅSTE man ha ADD/ADHD för att ha koncentrationssvårigheter. Det kan ju bero på allt möjligt typ sömnbrist, depression o.s.v.
Citera
2014-10-08, 03:48
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Jag har ända sedan tidig skolålder känt mig annorlunda än mina jämnåriga kamrater, och det har fortsatt genom hela min levnad fram tills idag då jag är en man i trettioårsåldern som arbetar som ingenjör. Jag har alltid haft en intelligens långt över mina jämnåriga och jag har extremt lätt för att ta in information som jag läser, men jag har samtidigt varit lite av en ensamvarg och alltid känt mig malplacerad socialt. Jag har inte haft några problem att ha vänner och aldrig varit utstött, men som sagt aldrig känt mig riktigt bekväm och helt kompatibel med andra människor. Ofta har jag behövt "ladda batterierna" efter perioder med intensivt socialt umgänge.

*text*

Mer än ett år senare, hur har det gått TS? Väntar du fortfarande?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in