2013-06-16, 20:02
Medlem
teflonpannan69s avatar
När en lärare till mig en gång frågade min kompis varför han snusade, sade han att han gjorde det i förebyggande syfte, för att inte bli beroende utav alkohol, cannabis, cigaretter med mera.

Vad tror ni om min kompis uttalande? Är det bra att snusa av anledningen att man gör det i förebyggande syfte? Eller är snus i själva verket en ''gate-way'' drog in till tyngre saker? Borde man istället aktivt förespråka att folk börjar snusa ''i förebyggande syfte'' istället för att sätta ut varningsetiketter på dosorna och varna om dessa (påstådda) negativa effekter?

Vad tycker ni?
Senast redigerad av teflonpannan69 2013-06-16 kl. 20:05.
Citera
2013-06-16, 20:05
Medlem
Haha låter jävligt dumt. Om du inte är beroende av någonting/känner ingen abstinens, varför trigga den känslan ens? Låter så ologiskt tycker jag.
Citera
2013-06-16, 20:05
Medlem
dokoalseleds avatar
det dummaste jag hört på länge
Citera
2013-06-16, 20:06
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
det dummaste jag hört på länge

Instämmer,
Citera
2013-06-16, 20:21
Medlem
kinesarsles avatar
Antingen driver han med dig eller så är han sällsynt korkad.

Snus kan vara en hjälp att sluta röka, men för att inte börja? Nja...
Citera
2013-06-16, 20:24
Medlem
Jag hade tyckt det vore intressant att få titta på din polares nationella prov och liknande för att kunna dra en slutsats om hur långt gången hans downs syndrom är. Jag har sällan hört något dummare.
Citera
2013-06-16, 20:34
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysdavey
Jag hade tyckt det vore intressant att få titta på din polares nationella prov och liknande för att kunna dra en slutsats om hur långt gången hans downs syndrom är. Jag har sällan hört något dummare.

Haha, han fick alla rätt på nationella matteprovet, så downs tror jag inte att han har.
Citera
2013-06-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Haha, han fick alla rätt på nationella matteprovet, så downs tror jag inte att han har.
Att utveckla ett beroende för att skydda sig mot alla andra är ju helt efterblivet oavsett.

Varför har han valt snusberoende snarare än sexmissbruk eller träningsberoende är ju frågan?
Citera
2013-06-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysdavey
Att utveckla ett beroende för att skydda sig mot alla andra är ju helt efterblivet oavsett.

Varför har han valt snusberoende snarare än sexmissbruk eller träningsberoende är ju frågan?

Precis detta! Ett träningsmissbruk skulle vara väldigt mycket hälsosammare samtidigt som det förmodligen hade fått honom att inte börja snusa/röka/dricka på grund av att träningsmissbrukare ofta är väldigt hälsomedvetna.

Och det folk inte verkar förstå är att det är en träningsnarkoman är lika mycket beroende som en rökare.

Endorfinmissbruk må vara mindre skadligt men det är fortfarande ett beroende med både "abstinensbesvär", sug och belöning. Samma del av hjärnan som skriker efter löpningen som ciggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in