Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-16, 17:37
Medlem
Hej,

Jag provar att skicka MMS. Men det går inte. När jag försöker skicka får jag:
"message not sent"
"MMS not supported by network"
"server response error"

(nätverket lär ju stödja MMS eftersom man kan aktivera denna funktion)

Jag har skpat accesspunkt enligt detta:
http://www.telia.se/foretag/support/...garforaandroid

Jag använder Telia, Android, Galaxy Note 2.
Har bockat i "data transfer for mobile networks"

Tacksam för tips.

ycc

Citat:
Namn: Telia MMS
APN: mms.telia.se
Användarnamn: mms
Lösenord: telia
MMSC: http://mmss/
MMS-proxy: 193.209.134.132
MMS-port: 8080 (Fungerar även med Port:80)
MCC: 240
MNC: 01
Verifieringstyp/Autentiseringstyp: PAP
APN-typ: mms
Senast redigerad av y2c 2013-06-16 kl. 17:42.
Citera
2013-06-16, 17:52
Bannlyst
Har du gjort så att du skickat efter inställningarna man kan ju få dom via sms/mms!?
Citera
2013-06-16, 18:09
Medlem
Jag gjorde det först. Skickade "MMS" till 6644 tror jag det var.
Men sedan såg jag att Telia skriver på sin websida att det inte funkar för smart-telefoner.
(Det var ganska likt det som Telia rekommenderar att man ställer in manuellt.)
Inget av alternativen funkar.
Citera
2013-06-16, 18:11
Medlem
Kan ha med sim-kortet att göra. Ta med det till Teliabutik så kan de byta ut det. Sonen hade samma problem, och han fick ett nytt sim-kort gratis. Det kan vara för gammalt eller slitet. Andre sonen har problem med det just nu, så vi ska fixa det i veckan.
Citera
2013-06-16, 18:19
Medlem
Ojdå, kan det vara fel på simkortet med! (Det är iofs bara 2 mån gammalt.) Bra att veta.
Jag får nog gå till Teliabutiken, vare sig det är fel på simkortet eller jag ställt in fel.
Hoppas de klarar av det. En del man träffar där verkar väldigt klipska, men en jag träffade visste inte ens hur man avslutade mitt Intnernetabonnemang.
Tack för de tips som kommit.
Citera
2013-06-17, 12:02
Medlem
Jag gick in på Teliabutiken. De mixtrade i datorn och skickade nya inställningar till min telefon. De inställningar av accesspunkt som jag gjort var riktiga och det fanns inga fler att göra. Men det verkar finnas ytterligare inställningar som man inte kommer åt direkt i menyerna. Deras dator måste också ställa om sin setup. De sade att man måste "forcera en identifikation mellan datorn och min telefon."

De var ganska otrevliga och sade att felet berodde på "att min telefon var köpt i utlandet. Köper man en telefon i Sverige så är allt förberett."

Det borde stå på deras websida att bara telefoner i Sverige fungerar direkt.

Men nu funkar det.
Citera
2013-07-24, 00:14
Medlem
Jag har liknande problem, men det står "laddar ner" när folk försöker skicka mms till mig. Har försökt att ställa in nya inställningarna enligt telias hemsida och startat om telefonen, men inga mms laddas ner.

Måste jag gå till en telia butik eller kan man lösa det på något annat sätt? Telefonen är en galaxy y och är köpt på Ica MAXI så den är inte utländsk.

Vilka inställningar måste vara på?

Surf fungerar som det ska.
Citera
2013-08-20, 21:22
Medlem
LaZZi3s avatar
Har samma problem jag, fast med en sony xperia S, antar det bara är att dra till telia i se om de kan göra någe åt saken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in