2013-06-15, 13:59
Medlem
Som topic lyder, jag har hört att detta är ett sett att tjäna pengar på... det jag undrar är dock ifall det kan vara en större plot i det hela... typ som att man minar bitcoins till dem eller ifall man läggs till ett botnet eller liknande, programmet i sig är ej flaggat för virus osv men jag undrar bara ifall någon har erfarenhet av denna sida/program. Det verkar seriöst och googlat och hittat lite splittrade meningar. Så frågar här nu ifall någon testat eller vet vad som gäller, åsikter kan gärna tas upp också.

Tack på förhand

/Xparn.
Citera
2013-06-18, 15:00
Medlem
Något lurt är det i alla fall, de säger sig vara villiga att betala $30 per månad för att använda delar av din dator. För det priset kan man hyra en mindre server och då ha fullständig kontroll över resurserna.

Enda kontaktinformationen är "555 California Street, Suite 4925, San Francisco CA 94104 U.S.A.". Det är antagligen bara en postbox som de hyr från http://www.virtualoffice.com/san-francisco.php. De har alltså ingen kontaktinformation som avslöjar vem det egentligen är som står bakom organisationen.
Citera
2013-06-24, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foks
Något lurt är det i alla fall, de säger sig vara villiga att betala $30 per månad för att använda delar av din dator. För det priset kan man hyra en mindre server och då ha fullständig kontroll över resurserna.

Enda kontaktinformationen är "555 California Street, Suite 4925, San Francisco CA 94104 U.S.A.". Det är antagligen bara en postbox som de hyr från http://www.virtualoffice.com/san-francisco.php. De har alltså ingen kontaktinformation som avslöjar vem det egentligen är som står bakom organisationen.
Så ska jag avstå från detta? Låter det logiskt med deras teknologi ?
Citera
2013-07-15, 13:36
någon som lyckts få mer information om detta företag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in