2013-06-15, 05:30
Medlem
LightClouds avatar
En av de strre inrikesshopparna hade tankar om att ta in denna.

http://en.wikipedia.org/wiki/5-EAPB
http://www.bluelight.ru/vb/threads/6...apb?p=11629314

Drogen verkar vara extremt ny och en trd p Bluelight lades upp igr, vilket r vldigt sent jmfrt med andra droger! Den r en empatogen centralstimulant och har strukturella likheter med 5-APB och 5-MAPB. 5-EAPB r beslktad till 5-APB s som MDE r beslktad till MDA. 5-APB r ju enligt mnga en oerhrt uppskattad substans medan det med 5-MAPB rder lite mer skilda sikter. Vissa lskar den och andra hatar den. Kan denna vara bttre n 5-MAPB och mjligen till och med i nrheten av lika bra som 5-APB... eller bttre?

Vad vet vi mer om den?
Senast redigerad av LightCloud 2013-06-15 kl. 05:38.
Citera
2013-06-15, 07:16
Medlem
SadCats avatar
Kommer f sample av detta.

Ska absolut prova det p mina rttor vxter.
Citera
2013-06-15, 10:24
Medlem
Psychoramas avatar
Jag tror detta kommer bli en av dom bttre legala RC:s just nu Hoppas p det i alla fall.

5-APB gillade jag vldigt mycket.

Doserna lr ju vara likvrdiga 5-APB. Sedan fr man vl jmfra mellan MDA och MDE doseringmssigt med.

Har ocks ftt ran att f prova denna vxtnring till mina blommor Fr se hur det tar sig!

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2013-06-15 kl. 10:26.
Citera
2013-06-15, 10:29
Medlem
Kommer ocks f ett sample av detta fr att kunna gra lite experiment p mina rttor och vxter
Citera
2013-06-15, 13:57
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Herregud vad det kommer upp nya substanser inom MDA / MDE / APB familjerna. Alltid spnnande, dock var 6-APDB ngot av en besvikelse. Ska frmodligen testa 5-APDB ikvll, hoppas p att den r bttre!

r det Jusef som funderar p att ta in denna?
Citera
2013-06-15, 14:20
Medlem
Psychoramas avatar
Det kan dock vara s att denna r som 5-MAPB. Inte lika beslktad med 5-APB och MDA. Jmfrelsen mellan MDMA och MDEA (MDE) r nog mer passande.

https://en.wikipedia.org/wiki/Methyl...hylamphetamine

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2013-06-15 kl. 14:27.
Citera
2013-06-20, 03:16
Medlem
Mina rttor ska f prova detta snart.

Nu till ngot ni kommer se mer av frn mig i RCtrdar, hoppas det uppskattas! Jag har lnge vart intresserad av medicin, farmakologi och kemi och forskat en del. Hoppas kunna gra liknande om alla ny RC som verkar intressanta nog. Hller p lite och faktakollar samtliga FAQ och skriver p en RC FAQ. All hjlp uppskattas, moderator(eller vem som helst! ) fr grna PM'a mig!

------------------------------------
5-EAPB (1-(benzofuran-5-yl)-N-ethylpropan-2-amine)

BILD

Nr ni skriver rapport, anvnd grna min mall.
  • vikt och lngd
  • kn
  • namn / syonymer
  • doser
  • ROA
  • Frsta effekt
  • ruslngd
  • effekter
  • bieffekter
  • avtndning
  • betyg
  • beroendeframkallande
  • kombinationer
  • blodtryck eller/hjrtrytmsfrndring
  • verdos

vrigt:
  • finns det ngra rapporterade olycker med denna RC
  • Hur lnge har den hr RCn funnits tillgnglig

r egentligen fr trtt fr att skriva allt det hr men r riktigt imponerad av farmakologin i denna.
Min analys so far:

Tror mycket gott om denna, s fort jag underskte molekylen nrmre s knde jag direkt att den hr kemisten bakom denna verkar kunniga, lite efterskningar visar att den r frn 2000 + mnga andra varianter och skapad av ett helt team som jobbar fr lkemedelsfretaget Eli Lilly and Company. De r knda fr att tagit fram vldigt bra mediciner som Prozac, Strattera och Zyprexa. Mnga av deras mediciner uttnytjar 5-HT2C, samma som 5-EAPB!!

Kom ven ver en PDF med 135 sidor patent frn deras forskning, frhoppningsvis finns vital fakta dr, det fanns en till PDF men kom inte t den, tror iofs det r samma innehlll.
Ska frska fixa den imorgon.

Mina rttar hade aldrig haft turen att prova kta "Benzo Fury" APB-5 s man fr hoppas nu!

Citat:
"5-EAPB (1-(benzofuran-5-yl)-N-ethylpropan-2-amine) is an entactogenic amphetamine which is structurally related to 5-MAPB and 5-APB.5-EAPB is also an agonist of the 5-HT2C receptor [1] as well as a triple monoamine reuptake inhibitor."
Njae, 5-MAPB r en dlig jmfrelse. Frndringen man gjorde p 5-APB fr att gra 5-MAPB var vldigt mrklig, helt unik frndring som det finns ingen forskning p liknande syntes. Knns som en kemist som flummat/testat runt bara.

Det potent SNDRI (triple monoamine reuptake inhibitor). Kokain r en kortidsverkade SNDRI i jmfrelse.
Dessa kallas ibland fr "Dirty drugs" inom medicin eftersom man menar att de vermedicinerar.
"referred to as 'dirty drugs' because they recruit a plurality of modes of activity."

monoaminer= Dopamin, Adrenalin, Noradrenalin.
Serotonin r en histamin. (serotonergent syndrom syndrom r en histaminfrgiftning)

Men som jag sa, detta knns genomtnkt, 5-HTC2-receptorn r ett smart men vghalsigt val.
Vghalsigt fr det hr har gjorst frr fr med blandat resultat. MDEA r MDMA som genomgtt exakt samma omvandling, doserna r mycket lgre p MDEA n MDMA, s samma br glla denna.

Men har folk dtt p MDEA.

S vad har vi hr...

Jag tror denna kommer ge era rttor ett rejlt rus,
men oskert vilken typ av rus, det verkar intensivt och unikt iaf.
Detta dremot r en SNDRI (triple monoamine reuptake inhibitor) som jag skulla jmfra smtt med NRG-1 http://en.wikipedia.org/wiki/Naphyrone

Kokain r en kortidsverkade SNDRI i jmfrelse.

Jag mste gra en gissning, brja dosering p 1mg, var inte dum!

Var desssutom frsiktig med terdosering, det kan ta olika lng tid tid tills de olika delarna i en SNDRI ger sin effekt. Likt MDPV brjar med eufori(DRI) men slutar med dysfori(NRI).
terdoserar du din rtta fr fort kan det bli verdos med jobbigt speedad, verstimulerad spasmande rtta om du r ofrsiktig, och det vore ju inte kul?

Notera att jag inte provat ngot APB och kan skert ha fel p knsla men ngot shr tror jag ruset r: Dopaminet/DRI slr nog ganska direkt och liknar kokain, men som med MDMA kommer seratoninet/SRi frst efter 1-2 timmar, sen tror jag inte det r omjligt att det till sist blir ett psykadeliskt afterglow efter 4 timmar, ATn tror jag kommer vara ngestladdad och rough.

Min tidsram kan vara t helvete fel, tnk bara p att vara frsiktig med terdosering. som sagt
Kom ihg, lg tedosering ingen vi vet mer om detta.
Relativt hg risk att drabbas av serotonergent syndrom.

Ett serotonergent syndrom r snarare en histaminfrgiftning s jag rekommenderar alla ha en antihistamin redo om era rttor verkar reagear dligt, theralen eller lergigan. Om det inte fungear s anvnd benzo.

Detta mste underskas nogrannare, men om vi har tur r det en ny potent RC med unik effekt.
Vldigt potent, s var mycket frsiktiga och vlj era bsta rttor!

Jag kanske verdriver? Det r nog inte ngot nytt 5-IT iaf..
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Det kan dock vara s att denna r som 5-MAPB. Inte lika beslktad med 5-APB och

MDA. Jmfrelsen mellan MDMA och MDEA (MDE) r nog mer passande.

https://en.wikipedia.org/wiki/Methyl...hylamphetamine

Mvh

Du har helt rtt i jmfrelsen med MDMA/MDEA.
Syntesen r nrmast identisk.

Ser ngon annan kemist att jag flummat s rtta grna, kan skert ha fel, kemi r knepigt.
Senast redigerad av Zi 2013-06-20 kl. 04:13.
Citera
2013-06-20, 03:26
Medlem
Hade du verkligen ett par goa rttor och inte mss skulle jag bli arg p dig, fyy
Citera
2013-06-22, 07:27
Medlem
SadCats avatar
Inget som provat p sina rttor eller vxter nnu?
Tror mina rttor och vxter har fr hg tolerans fr att kunna ge ett bra svar p denna nya spnnande forskningskemikalie.

Har ftt mitt i alla fall. Men lter ngon annan f agera frskskanin fr en gngsskull
Sen ser jag mig varken som rtta eller vxt

Fr ta en funderare p vad jag r fr ngot av dessa tv och terkomma.
Citera
2013-06-22, 13:09
Medlem
Den kan visa sig vara helt vrdels ocks.

Det mest intressanta r iaf att den funnits sedan 2000-talet med flera andra varianter. Jag ska nog frska kontakta kemisterna sjlva och frga om forskningen.

Jag passar ven p att nmna att jag tror det vore perfekt att ha Zyprexa/Olanzapin hemma.
Den r en direkt antagonism av 5-HT2C-receptoern och br drfr fungera som direkt motgift.

I teorin iaf.
Citera
2013-06-22, 13:19
Medlem
Milixs avatar
Min rtta r inget fan av att testa ensam, s jag invntar en testpartner.
Citera
2013-06-23, 13:52
Medlem
Psychoramas avatar
Mina vxter upplevde en vldigt stenande/snkande effekt. Rtt mild eufori men inte som p MAPB varianten te.x minimala visuella effekter. Typ lite frgskifningar. Vxten blev faktiskt spass snkt att det kndes som den kunde ha somnat emellant. The "stoning effekt" va vldigt framtrdande i alla fall. Vilket va lite ovntat. Halvkasst r vl utvrderingen sger mina vxter (kaktusar, palmer, blommor, buskar osv).. Vxternas doser var kring 80mg nasalt och effekterna var tydliga s detta r vldigt potent. Skulle chansa p att det r potentare n MAPB s ta det lugnt med era frsksdjur eller vxter! En viss bodyload infann sig ven likt MAPB s ta det frsiktigt.

Om man utgr frn MDMA och rankar 5-EAPB samt 5-MABP s rankas dem generellt:

1. MDMA
2. 5-MAPB
3. 5-EAPB

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2013-06-23 kl. 14:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in