Mina rttor ska f prova detta snart.
Nu till ngot ni kommer se mer av frn mig i RCtrdar, hoppas det uppskattas! Jag har lnge vart intresserad av medicin, farmakologi och kemi och forskat en del. Hoppas kunna gra liknande om alla ny RC som verkar intressanta nog. Hller p lite och faktakollar samtliga FAQ och skriver p en RC FAQ. All hjlp uppskattas, moderator(eller vem som helst!

) fr grna PM'a mig!
------------------------------------
5-EAPB (1-(benzofuran-5-yl)-N-ethylpropan-2-amine)
BILD
Nr ni skriver rapport, anvnd grna min mall.
- vikt och lngd
- kn
- namn / syonymer
- doser
- ROA
- Frsta effekt
- ruslngd
- effekter
- bieffekter
- avtndning
- betyg
- beroendeframkallande
- kombinationer
- blodtryck eller/hjrtrytmsfrndring
- verdos
vrigt: - finns det ngra rapporterade olycker med denna RC
- Hur lnge har den hr RCn funnits tillgnglig
r egentligen fr trtt fr att skriva allt det hr men r riktigt imponerad av farmakologin i denna.
Min analys so far:
Tror mycket gott om denna, s fort jag underskte molekylen nrmre s knde jag direkt att den hr kemisten bakom denna verkar kunniga, lite efterskningar visar att den r frn 2000 + mnga andra varianter och skapad av ett helt team som jobbar fr lkemedelsfretaget Eli Lilly and Company. De r knda fr att tagit fram vldigt bra mediciner som Prozac, Strattera och Zyprexa. Mnga av deras mediciner uttnytjar 5-HT2C, samma som 5-EAPB!!
Kom ven ver en PDF med 135 sidor patent frn deras forskning, frhoppningsvis finns vital fakta dr, det fanns en till PDF men kom inte t den, tror iofs det r samma innehlll.
Ska frska fixa den imorgon.
Mina rttar hade aldrig haft turen att prova kta "Benzo Fury" APB-5 s man fr hoppas nu!
Citat:
"5-EAPB (1-(benzofuran-5-yl)-N-ethylpropan-2-amine) is an entactogenic amphetamine which is structurally related to 5-MAPB and 5-APB.5-EAPB is also an agonist of the 5-HT2C receptor [1] as well as a triple monoamine reuptake inhibitor."
Njae,

5-MAPB r en dlig jmfrelse. Frndringen man gjorde p 5-APB fr att gra 5-MAPB var vldigt mrklig, helt unik frndring som det finns ingen forskning p liknande syntes. Knns som en kemist som flummat/testat runt bara.
Det potent SNDRI (triple monoamine reuptake inhibitor). Kokain r en kortidsverkade SNDRI i jmfrelse.
Dessa kallas ibland fr "Dirty drugs" inom medicin eftersom man menar att de vermedicinerar.
"referred to as 'dirty drugs' because they recruit a plurality of modes of activity."
monoaminer= Dopamin, Adrenalin, Noradrenalin.
Serotonin r en histamin. (serotonergent syndrom syndrom r en histaminfrgiftning)
Men som jag sa, detta knns genomtnkt, 5-HTC2-receptorn r ett smart men vghalsigt val.
Vghalsigt fr det hr har gjorst frr fr med blandat resultat. MDEA r MDMA som genomgtt exakt samma omvandling, doserna r mycket lgre p MDEA n MDMA, s samma br glla denna.
Men har folk dtt p MDEA.
S vad har vi hr...
Jag tror denna kommer ge era rttor ett rejlt rus,
men oskert vilken typ av rus, det verkar intensivt och unikt iaf.
Detta dremot r en SNDRI (triple monoamine reuptake inhibitor) som jag skulla jmfra smtt med NRG-1
http://en.wikipedia.org/wiki/Naphyrone
Kokain r en kortidsverkade SNDRI i jmfrelse.
Jag mste gra en gissning, brja dosering p 1mg, var inte dum!
Var desssutom frsiktig med terdosering, det kan ta olika lng tid tid tills de olika delarna i en SNDRI ger sin effekt. Likt MDPV brjar med eufori(DRI) men slutar med dysfori(NRI).
terdoserar du din rtta fr fort kan det bli verdos med jobbigt speedad, verstimulerad spasmande rtta om du r ofrsiktig, och det vore ju inte kul?
Notera att jag inte provat ngot APB och kan skert ha fel p knsla men ngot shr tror jag ruset r: Dopaminet/DRI slr nog ganska direkt och liknar kokain, men som med MDMA kommer seratoninet/SRi frst efter 1-2 timmar, sen tror jag inte det r omjligt att det till sist blir ett psykadeliskt afterglow efter 4 timmar, ATn tror jag kommer vara ngestladdad och rough.
Min tidsram kan vara t helvete fel, tnk bara p att vara frsiktig med terdosering. som sagt
Kom ihg, lg tedosering ingen vi vet mer om detta.
Relativt hg risk att drabbas av serotonergent syndrom.
Ett serotonergent syndrom r snarare en histaminfrgiftning s jag rekommenderar alla ha en antihistamin redo om era rttor verkar reagear dligt, theralen eller lergigan. Om det inte fungear s anvnd benzo.
Detta mste underskas nogrannare, men om vi har tur r det en ny potent RC med unik effekt.
Vldigt potent, s var mycket frsiktiga och vlj era bsta rttor!
Jag kanske verdriver? Det r nog inte ngot nytt 5-IT iaf..
Citat:
Ursprungligen postat av
Psychorama
Det kan dock vara s att denna r som 5-MAPB. Inte lika beslktad med 5-APB och
MDA. Jmfrelsen mellan MDMA och MDEA (MDE) r nog mer passande.
https://en.wikipedia.org/wiki/Methyl...hylamphetamine
Mvh
Du har helt rtt i jmfrelsen med MDMA/MDEA.
Syntesen r nrmast identisk.
Ser ngon annan kemist att jag flummat s rtta grna, kan skert ha fel, kemi r knepigt.