2013-06-14, 19:53
Medlem
fraggelmanges avatar
hej jag har ju en del funderingar på detta med usb 3.0 portar på en gammal dator med moderkort modell
: Gigabyte EP45-DS3L (Socket 775) om det funkar att bara byta chassi eller måste jag byta allt inklusive chassi, då till en med usb 3!?
Citera
2013-06-14, 19:56
Medlem
StigAllans avatar
Du kan ha kvar det gamla chassit och använda USB3 portarna på baksidan av lådan.
Finns säkert en insats att köpa till Fronten också att sätta under eller där DVD spelaren ska sitta.
Citera
2013-06-14, 20:27
Medlem
loxots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraggelmange
hej jag har ju en del funderingar på detta med usb 3.0 portar på en gammal dator med moderkort modell
: Gigabyte EP45-DS3L (Socket 775) om det funkar att bara byta chassi eller måste jag byta allt inklusive chassi, då till en med usb 3!?

Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Du kan ha kvar det gamla chassit och använda USB3 portarna på baksidan av lådan.
Finns säkert en insats att köpa till Fronten också att sätta under eller där DVD spelaren ska sitta.

USB-portarna sitter fast på moderkortet, så flyttar du moderkortet så följer usb-portarna med.

Som stigallan säger här, det finns "insatser". Antingen som du sätter direkt i moderkortet via PCI-e buss, eller så finns det även frontpaneler som du kopplar in via kabel till moderkortet.
Citera
2013-09-05, 20:35
Medlem
Snor tråden lite.

Min printer usb 2.0 fungerar inte längre i usb 3.0 porten. Har installerat om drivrutinerna men utan framgång. vad kan det vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in