2013-06-14, 17:37
Medlem
GnusMasters avatar
Hej

postade i tråden om försäkringar innan, men fick inget svar, så provar här istället.

Min sambo har vridit till knät på fritiden, och kommer behöva operera minisken, antingen hela eller delar av dem, vilket gör att hon kommer vara borta från jobbet en längre tid.

Vi kommer få ersättning för sjukhusbesök osv. Men jag funderar på om man skulle kunna få ut mer pengar än det?
Vad kan man trycka på, sveda och värk? Är inte den som viker sig för att dra en liten fuling, någon som har några tips på hur vi ska få ut så mycket pengar som möjligt från försäkringsbolaget?

just nu har vi Folksam personskadeförsäkring, drulle och hemförsäkring osv...

// Peace
Citera
2013-08-23, 20:56
Medlem
ralph89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMaster
Hej

postade i tråden om försäkringar innan, men fick inget svar, så provar här istället.

Min sambo har vridit till knät på fritiden, och kommer behöva operera minisken, antingen hela eller delar av dem, vilket gör att hon kommer vara borta från jobbet en längre tid.

Vi kommer få ersättning för sjukhusbesök osv. Men jag funderar på om man skulle kunna få ut mer pengar än det?
Vad kan man trycka på, sveda och värk? Är inte den som viker sig för att dra en liten fuling, någon som har några tips på hur vi ska få ut så mycket pengar som möjligt från försäkringsbolaget?

// Peace

Lånar tråden lite, dock kanske du kan svara på det nu?

så hur gick det vägen för er? fick ni ut för sveda och värk? Jag och flickvännen fick de fast då va vi med om en bilolycka...

Men eftersom jag inte verkar ha turen på min sida så har jag nu fått en fraktur i foten jag gick till läkaren, meddelade folksam att jag varit där och fick en tusenlapp för det. kände på mig att inte fick rätt bedömning av den första läkaren. Så kontaktade en ny läkare och jag var tvungen att gipsa. Då får jag 6150 för 3 veckors gips och rehab efteråt, efter jag har pratat med folksam, men glömde av det och hon nämnde inget om sveda och värk. ska man kontakta dem efter gipset är av och allt är läkt ang sveda o värk?

Mvh Ralph
Citera
2013-08-23, 22:17
Medlem
kezz89s avatar
Verkar som folk gör allt för att få ut pengar på försäkringen idag....

Förövrigt kan jag säga att Folksam suger riktig skit. Har du ingen tilläggs försäkring för just skador m.m så kan du glömma stålarna. Jag betalar för en specialförsäkring utöver min vanliga folksamförsäkring.
Citera
2013-08-24, 00:46
Medlem
ralph89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
Verkar som folk gör allt för att få ut pengar på försäkringen idag....

Förövrigt kan jag säga att Folksam suger riktig skit. Har du ingen tilläggs försäkring för just skador m.m så kan du glömma stålarna. Jag betalar för en specialförsäkring utöver min vanliga folksamförsäkring.

Folk gör allt för att få ut pengar?!?
De är ju därför du betalar försäkring! Sen finns de dem som vill utnyttja systemet! Det är inte vad jag vill åstadkomma! Utan jag vill bara få ut den ersättning jag betalar för!

Sen skiter jag fullständigt i din personliga åsikt vad du tycker om Folksam det intresserar inte mig, Jag har aldrig haft problem med dem! jag ville bara ha ett svar på min fråga! Men jag gör nog lättast i att ringa dom!
Citera
2013-09-04, 19:17
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMaster
Hej

// Peace

Jag råkade ut för en fylleolycka på en fest, skulle spexxa men spräckte upp ett stort köttsår på benet som sen blev ett stort ärr.

Fick typ 6000 för "ärrvärvnad kosmetiskt skada" för detta, men fick vänta två år med ersättning för att ärret skulle få chans att växa bort... Efter 2 år var det bara att ta några kort med digitalkameran och maila, en vecka senare var pengarna på kontot...

* Jag berättade dock aldrig att jag var packad när det hände...

Angående att "alla försöker få ut pengar på försäkringen", är det inte det man har försäkring till?, för att få pengar när något händer?, vad har jag missat?

Mvh BB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in