Citat:
Ursprungligen postat av
GnusMaster
Hej
postade i tråden om försäkringar innan, men fick inget svar, så provar här istället.
Min sambo har vridit till knät på fritiden, och kommer behöva operera minisken, antingen hela eller delar av dem, vilket gör att hon kommer vara borta från jobbet en längre tid.
Vi kommer få ersättning för sjukhusbesök osv. Men jag funderar på om man skulle kunna få ut mer pengar än det?
Vad kan man trycka på, sveda och värk? Är inte den som viker sig för att dra en liten fuling, någon som har några tips på hur vi ska få ut så mycket pengar som möjligt från försäkringsbolaget?
just nu har vi Folksam personskadeförsäkring, drulle och hemförsäkring osv...
// Peace
Jag råkade ut för en fylleolycka på en fest, skulle spexxa men spräckte upp ett stort köttsår på benet som sen blev ett stort ärr.
Fick typ 6000 för "ärrvärvnad kosmetiskt skada" för detta, men fick vänta två år med ersättning för att ärret skulle få chans att växa bort... Efter 2 år var det bara att ta några kort med digitalkameran och maila, en vecka senare var pengarna på kontot...
* Jag berättade dock aldrig att jag var packad när det hände...
Angående att "alla försöker få ut pengar på försäkringen", är det inte det man har försäkring till?, för att få pengar när något händer?, vad har jag missat?
Mvh BB