I ett försök att strukturera upp de klassiska accessoarerna har jag brutit ut diverse inlägg och skapat denna tråd. Gränsdragningen mot Accessoarforumet görs enklast genom att klassiska klädaccessoarer diskuteras i Klassisk stil, men accessoarer som pennor, klockor, glasögon och diverse accessoarer, vilka inte faller inom ramarna av "Kläder och skor" även fortsättningsvis diskuteras i Klockor och accessoarer.
För att inte svämma över alldeles ska denna tråd ses som en slasktratt där de accessoarer som inte redan har en tråd ska diskuteras. För accessoarer där tråd redan finns är det bara att fortsätta diskutera i befintliga trådar.
Scarfs är en väldigt användbar accessoar även för män.
Skulle dock aktat mig för att införskaffa en med ett så klassiskt matt/väggdekorations mönster.
Kelim ska vara vävt och inte printat, blir lite löjligt.
Eftersom fina scarfsar faktiskt kostar en ansenlig summa brukar jag försöka hitta varianter som man kan matcha med så mycket som möjligt, ett av kraven är att den ska funka med samtliga basskjortor.
Edit: Fan, jag kunde inte låta bli att bli kär i Kelim scarfsen trotts att det känns så fel. Dem är ju faktiskt otroligt snygga.
Behöver vi en separat tråd för klassiska accessoarer? Tänkte att vi kunde prata om allt ifrån solglasögon till scarfar och liknande här.
Bra initiativ! Jag har faktiskt flera gånger tidigare funderat på att vi minsann behöver en tråd för just det ämnet.
Själv har jag sedan en tid tillbaka suktat efter ett par riktigt snygga glasögon av lite rundare snitt, för att använda de dagar jag inte orkar/vill använda linser. Än så länge ligger två par från Oliver Peoples högst upp på önskelistan:
Skrivdon och dylikt bör väl även falla in i stilen.
Moleskine är ett säkert kort åt blockhållet, men har någon tips på en prisvärd portfolio? Slimmad, bärbar och i kvalitativt skinn.
I pennväg använder jag en Cross Classic Century, sitter bra i handen och gör jobbet med bravör. Härlig skruvmekanism. Tar gärna emot rekommendationer på blyertspennor.
Pennor, klockor, glasögon och diverse accessoarer som inte faller inom ramarna av "Kläder och skor" diskuteras fortsättningsvis i Klockor och accessoarer.
Scarves, halsdukar, kepsar (flat caps) etc. kan fortfarande diskuteras i tråden.