2009-04-07, 18:38
Medlem
Pörrs avatar
I ett försök att strukturera upp de klassiska accessoarerna har jag brutit ut diverse inlägg och skapat denna tråd. Gränsdragningen mot Accessoarforumet görs enklast genom att klassiska klädaccessoarer diskuteras i Klassisk stil, men accessoarer som pennor, klockor, glasögon och diverse accessoarer, vilka inte faller inom ramarna av "Kläder och skor" även fortsättningsvis diskuteras i Klockor och accessoarer.

För att inte svämma över alldeles ska denna tråd ses som en slasktratt där de accessoarer som inte redan har en tråd ska diskuteras. För accessoarer där tråd redan finns är det bara att fortsätta diskutera i befintliga trådar.

Således diskuteras skor alltjämt i Tråden för oss skofascister v2.0 [diskussioner om kvalitetsskor /Mod], portföljer i Portföljtråden [utbruten tråd /Mod], hängslen i Hängslen och konsten att bära dem med stil osv.

/Moderator
Senast redigerad av Pörr 2013-06-14 kl. 08:10. Anledning: stavfel
Citera
2013-05-03, 21:07
Medlem
bleus avatar
Klassiska accessoarer

Behöver vi en separat tråd för klassiska accessoarer? Tänkte att vi kunde prata om allt ifrån solglasögon till scarfar och liknande här.

Drakes gör ju som bekant mycket fint, t.ex. denna scarf men 275 pund är ju otroligt mycket för en vanlig dödlig...
Citera
2013-05-03, 22:31
Bannlyst
vem fan har scarf på sig som kille, sånt är till för kvinnor.
Citera
2013-05-03, 23:13
Medlem
giroufs avatar
Scarfs är en väldigt användbar accessoar även för män.

Skulle dock aktat mig för att införskaffa en med ett så klassiskt matt/väggdekorations mönster.
Kelim ska vara vävt och inte printat, blir lite löjligt.

Eftersom fina scarfsar faktiskt kostar en ansenlig summa brukar jag försöka hitta varianter som man kan matcha med så mycket som möjligt, ett av kraven är att den ska funka med samtliga basskjortor.

Edit: Fan, jag kunde inte låta bli att bli kär i Kelim scarfsen trotts att det känns så fel. Dem är ju faktiskt otroligt snygga.
Citera
2013-05-03, 23:26
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Behöver vi en separat tråd för klassiska accessoarer? Tänkte att vi kunde prata om allt ifrån solglasögon till scarfar och liknande här.

Bra initiativ! Jag har faktiskt flera gånger tidigare funderat på att vi minsann behöver en tråd för just det ämnet.

Själv har jag sedan en tid tillbaka suktat efter ett par riktigt snygga glasögon av lite rundare snitt, för att använda de dagar jag inte orkar/vill använda linser. Än så länge ligger två par från Oliver Peoples högst upp på önskelistan:

Elins
O'Malley
Citera
2013-05-04, 00:55
Medlem
Talande Huvuds avatar
Skrivdon och dylikt bör väl även falla in i stilen.

Moleskine är ett säkert kort åt blockhållet, men har någon tips på en prisvärd portfolio? Slimmad, bärbar och i kvalitativt skinn.

I pennväg använder jag en Cross Classic Century, sitter bra i handen och gör jobbet med bravör. Härlig skruvmekanism. Tar gärna emot rekommendationer på blyertspennor.
Citera
2013-05-05, 11:38
Medlem
ShogunAssasins avatar
Pennor, klockor, glasögon och diverse accessoarer som inte faller inom ramarna av "Kläder och skor" diskuteras fortsättningsvis i Klockor och accessoarer.

Scarves, halsdukar, kepsar (flat caps) etc. kan fortfarande diskuteras i tråden.

/Moderator
Citera
2013-05-19, 22:19
Medlem
Vart finner man pin nål/bar?

Hej,

Är på jakt efter en pin nål eller bar för att framhäva slipsen och skapa en mer klassisk look.

Något i stil med. http://thewelldressedman.net/wp-content/uploads/2013/02/Collar-Bar.jpg

Vart finner jag en liknande? Stockholmsområdet.

Tack på förhand.
Citera
2013-05-19, 22:47
Medlem
sharkbaits avatar
Själv har jag aldrig funnit bra skjortor med dessa anpassningar.

Personligen äger jag enbart uppsydda skjortor med denna finess.

Good hunting.
Citera
2013-05-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharpTheSecond
Hej,

Är på jakt efter en pin nål eller bar för att framhäva slipsen och skapa en mer klassisk look.

Något i stil med. http://thewelldressedman.net/wp-content/uploads/2013/02/Collar-Bar.jpg

Vart finner jag en liknande? Stockholmsområdet.

Tack på förhand.

Oscar Jacobson har två modeller med pin collar har jag sett, en clubkrage och en vanlig pointkrage.

Eton också en skjorta, men den ingår inte i deras vanliga kollektion utan måste sys mtm.

Om du kan tänka dig att beställa över nätet så har Brooks Brothers en kollektion nu inspirerad av The Great Gatsby.
Citera
2013-05-19, 23:22
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasee

Om du kan tänka dig att beställa över nätet så har Brooks Brothers en kollektion nu inspirerad av The Great Gatsby.

Vill höja varningens finger för BB's trendkollektioner som brukar passa därefter.
Citera
2013-05-19, 23:49
Medlem
ShogunAssasins avatar
Trådstart sammanfogad.

Notera att CharpTheSecond söker själva kragnålen, inte en skjorta med krage som tillåter.

/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in