2013-06-13, 15:06
Medlem
mr.laws avatar
Har inte hittat denna tidigare. Slå ihop om den redan är postad.

Citat:
När taxichauffören Lennart Fors sa till en skolelev som han körde på skarpen blev han avstängd från sitt jobb utan förvarning.

Citat:
Vid en av Lennarts körningar nyligen började skoleleven provocera honom med att säga att han luktade äckligt och att han luktade rök. Trots att Lennart inte rökt i hela sitt liv. Men även efter flera tillsägningar slutade inte eleven.

– Jag försökte köra bilen under rusningstrafik och sa till slut "håll käften" när jag höll på att krocka. Då sa eleven att föräldrarna skulle få veta vad han sagt. Då får det väl bli så, sa jag, berättar Lennart.

Är eleven sjuk som antyds? Vem är det? Vad har föräldrarna gjort?

Har någon åkt taxi med Lennart? Ni från Gävle kanske vet mer?

http://gd.se/nyheter/gavle/1.5974214...lelever-langre
Citera
2013-06-13, 15:58
Bannlyst
Kaxiga ungjävlar som inte visar respekt för någon trött man blir, åas sidan om inte Lennart som yrkeschaffis kan framföra sin bil på ett säkert sätt för att en snorunge säger att han luktar rök så bör Lennart byta jobb!
Citera
2013-06-13, 16:29
Medlem
mr.laws avatar
Mmmm fast man måste alltid kunna säga till en idiot som gör fel. Det bör gälla alla vuxna människor. En skyldighet att säga ifrån.
Citera
2013-06-14, 14:39
Medlem
mr.laws avatar
De flesta stöttar Lennart.

http://gd.se/nyheter/gavle/1.5983138...tottar-lennart

Citat:
Artikeln har väckt starka reaktioner. Ingen från arbetsgivaren Gävle Taxi har dock hört av sig till Lennart Fors, säger han.

– Men flera kollegor har vetat om att jag skulle gå ut och berätta och jag vet att jag har deras stöd, säger han.

Hos Gävle Taxi får han nu bara köra helger och under skollov.

– Men jag har sagt ifrån att köra åt dem överhuvudtaget. Det går inte under de här premisserna.
Citera
2013-06-14, 15:29
Medlem
Hur stor är chansen att ung jäveln är svarting?
Hoppas alla i Gävle nu väljer bort Gävle Taxi när dom skall ut och åka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in