2013-06-14, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger
Jag förstår mig inte på reaktionerna i den här tråden...

"Snäll" kille försöker manipulera tjej. Tjej synar "snäll" kille och manipulerar honom istället. Det är ju bara rättvist?! Hade jag varit tjej hade jag tveklöst gjort precis likadant som TS gör, det är ju bara dumheter att inte utnyttja en sådan situation. Det är ju knappast så att TS är en bedragare och golddigger som letar upp naiva "snälla" killar som hon kan parasitera på i all evighet. Det vore omoraliskt. Nu är det ju faktiskt dem som kommer till henne med sin falska snällhet och tveeggade uppvaktning. Hur kan man göra annat än att utnyttja situationen till max? Jag hade aldrig haft dåligt samvete över det.

Kan inte riktigt hålla med om detta - även om jag är kille, men träffat tresiffrigt tidigt. Men visst, de flesta tjejerna verkar ha en moral - som ett gummiband på denna punkt. Det är sant, halvmedveten och halvmedvetet - ytterst genetiskt så klart.
Jag har en moral iaf som kille. Jag ligger inte med en tjej som jag vet har en kille, eller t o m familj med barn (!). För jag tänker på de som blir "utsatta", och dessutom så fylls jag av äckel för tjejen, och förakt.

Men ofta får man reda på detta "för sent"....av förklarliga skäl. Ibland kan tjejer säga att de har kille eller familj, helt neutralt, som det bara var en omständighet. Killar manipulerar för att komma åt skrevet, tjejer manipulerar mer av relationsmässiga och psykologiska skäl, eller rent materiella/status/ekonomiska skäl. Men en del är som oss. De är bäst faktiskt! Även om det inte är dem man blir kär i.
Senast redigerad av jungleboy2 2013-06-14 kl. 15:05.
Citera
2013-06-14, 15:25
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towarti
Jag är 23 år gammal och ser väl ganska bra ut, vad jag vill ha sagt med detta är att "snälla" killar flockas runt mig. Jag får ideligen förslag om att gå ut och äta eller varför inte gå på bio, dessa killar har hela tiden massor med förslag bara för att få vara i min närhet. Efter en kortare tid som aktiv inom singelmarknaden var mönstret tydligt, "snälla" killar och såkallade badboys är samma sorts människa där den enda skillnaden är utseendet eller självsäkerheten.

Det finns förstås andra sorters killar, som alltid är att föredra men jag ansåg att dessa kryp till "snälla" killar som inte vågade stå för att de bara ville använda mig sexuellt precis som alla töntiga badboys behövde få betala lite för sin falskhet. Jag började låta dem göra mina hemtentor, betala för min mat på krogen eller varför inte hämta upp mig efter en vända på stan då jag inte ville betala för en taxi.

Varje gång sitter dessa små människor som tror att dem är snälla, för att de gör mig tjänster i hopp om utbyte av sex eller förhållande och gnäller om att de blir behandlade som luft. De tror att om dom bara ser bättre ut så kommer tjejerna flockas till dom trots deras usla och falska personlighet.

Från min synvinkel som tjej så är ni till för att användas, ni är "snälla" med falska intentioner och jag vet att de alla vill inget hellre än att knulla med mig så varför skulle jag respektera dessa fega kräk?

Jag har ett nytt konto för att jag vill inte att de killar på Flashback som jag använder såhär skall se vem jag är, jag tycker dock att det är viktigt att de få som har självinsikt förstår hur det är ifrån en tjejs sida. Ni är inte snälla, ni är falska.

så killarna är falska säger du. förstår inte riktigt varför. det är t ex inte falskt att inte säga rent ut att man vill knulla. det är ok att vara rätt fram, men man kan inte säga att motsatsen är falsk. så vad exakt gör eller säger de som är falskt?

då du befinner dig i samma moraliska referenssystem skulle det innebära att du också är falsk om du inte berättar om dina avsikter att utnyttja "falska" killar. eftersom både du och killarna är lika "onda eller goda" så kan motivationen till detta beteende inte vara den godas rätt att straffa de onda, utan något du inte nämt.
förklara.
Senast redigerad av testpiloten 2013-06-14 kl. 15:29.
Citera
2013-06-14, 15:45
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Egen hänsynslöshet? Nu tog du i va

Inte alls, du är rädd att bli gjord illa, håller distansen och utnyttjar folk på samma sätt som TS

jag förstår att du är rädd med din bakgrund, men det finns ju genuint snälla människor, men vare sig du eller TS är förmögna att förstå det konceptet, utan misstolkar intentionerna.

Citat:
Gäller ju självklart inte alla snälla killar men att snällhet kan utnyttjas som ett "vapen" precis som "badboystilen" i jakten på 6 förekommer ju också. Beror ju på vad/vem man är ute efter.
Att vara snäll är inget vapen, det är det jag menar du kan inte förstå konceptet snäll.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172320702

Dessutom är inte alla killar ute efter sex enbart, du är det, för du törs inget annat. Men det finns killar som törs annat. Som vill annat, och det är just dessa som ni utnyttjar. De får betala för vad de sexfixerade ställt till med. Fegt av er.

Citat:
Nu förutsatte du att jag sysslade med "the game" stilen vilket var ett felaktigt antagande. Resten av detta inlägg var en ganska bra analys. Bra jobbat.

Eh nej - men du spelar spel istället för att syssla med rak och ärlig kommunikation

Citat:
Pratar du om dig eller mig??

Slappna av vännen - neither
Senast redigerad av Gertrud1 2013-06-14 kl. 15:49.
Citera
2013-06-14, 15:46
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Hur vet du att dom bara vill använda dig sexuellt?
Dom kanske är kära etc?
För många killar känns det naturligt att tex uppvakta en tjej man gillar, ofta unga killar.
Är du snällare som utnyttjar deras känslor? Enligt mig är det oftast så att dessa snälla killar inte alls bara vill utnyttja dig sexuellt, folk som vill det skulle aldrig orka hålla på sådär, hoppas jag ser nån tjej behandla en kille så nån gång, så jag kan få outa henne och terra skiten ur henne.

Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Hans intresse kan vara väldigt genuint, även om han uttrycker intresset på ett sätt som inte du uppskattar. OK, manipulationen är i din mening att han bjuder dig på middag i hopp om att du ska ta steget att föra relationen vidare? OCh hur kan du på det stadiet veta om han önskar en casual eller mer långsiktig relation?
Men, OK du föredrar män som är mer direkta och rakt på sak, antar jag. Och ja....jag skulle gissa att fler tjejer/kvinnor är som du...betydligt fler än vad unga "gentlemen" anar.

Då så...då har du ju chansen att upplysa de unga männen vad du anser vara viktigt i en tillfällig sexuell relation! Hur ska en kille/man närma sig dig rent konkret?

Skulle kanske TS kunna tänka sig att svara på de här högst relevanta inläggen?

Om du nu verkligen vill ha en diskussion, och inte bara provocerar?
Citera
2013-06-14, 16:05
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Inte alls, du är rädd att bli gjord illa, håller distansen och utnyttjar folk på samma sätt som TS

jag förstår att du är rädd med din bakgrund, men det finns ju genuint snälla människor, men vare sig du eller TS är förmögna att förstå det konceptet, utan misstolkar intentionerna.

Det antalet genuint snälla människor i Sverige är så lågt så chansen inte är värd att ta.

Citat:
Att vara snäll är inget vapen, det är det jag menar du kan inte förstå konceptet snäll.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172320702

Jag skrev INTE att det var ett vapen men att det kan nyttjas som det. Bara att ringa till någon kvinnojour om du vill ha det bekräftat.

Och fin länk till en bok (vars titel + bild på framsidan) som skriker PK. Hart du läst den själv?

Citat:
Dessutom är inte alla killar ute efter sex enbart, du är det, för du törs inget annat. Men det finns killar som törs annat.

Jasså det är jag!? Jag som ändå är väldigt öppen om mig själv har väl inte skrivit något någon gång att jag söker den typen av "närhet" för att få bekräftelse? Förövrigt är jag inte ens intresserad av att skaffa någon kille överhuvudtaget just nu i alla fall.

Citat:
Eh nej - men du spelar spel istället för att syssla med rak och ärlig kommunikation

Alla spelar det där jävla spelet men i olika grader. Men vissa fattar inte alltid att det är så. Du verkar vara en av dem även fast du är så "klipsk".

Citat:
Slappna av vännen - neither

Varför skrev du det då?
Citera
2013-06-14, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Skulle kanske TS kunna tänka sig att svara på de här högst relevanta inläggen?

Om du nu verkligen vill ha en diskussion, och inte bara provocerar?

Jag tror inte det är en tjej, utan en "snäll kille" - även om jag inte har läst mycket i tråden.
Citera
2013-06-14, 16:20
Medlem
Splatterboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towarti
Sedär en logisk människa med läsförmåga, dock skall du inte förvånas av replikerna i tråden krälar ju av bittra "snälla" killar här.

Han försöker bara ställa sig in, för att i förlängningen förhoppningsvis ligga med dig. Syna honom nu då!
Citera
2013-06-14, 16:23
Medlem
HighHitlers avatar
eller så vill de inte bara ligga med dig utan kanske vill bli ihop med dig och på grund av sitt bedrägeri tror de att de har en chans. Det finns en jävla massa som vill mer än att bara knulla.
Senast redigerad av HighHitler 2013-06-14 kl. 16:28.
Citera
2013-06-14, 16:52
Medlem
snelhestens avatar
På vilket sätt rör det sig om manipulation att inte våga visa sina sexuella intentioner, och varför skulle en ev. avsaknad av vilja att få ut något långvarigare än tillfällig sex göra det hela så mycket hemskare? Om något så är det ju du som är ett äckel som parasiterar på andras svaghet.

Mest troligt är dock att du under en längre tid hade en önskan om att vara ett drinkluder och att detta bara är ett svepskäl för att du på så sätt ska kunna rationalisera det hela för dig själv.
Citera
2013-06-14, 17:20
Medlem
beregistains avatar
TS du menar alltså att "snälla killar" och "badboy killar" är exakt de samma med likadama intensioner fast olika utseenden. Det är som att säga att "vita kritor" är desamma som "gröna kritor", med samma syfte till att rita fast av olika färger. Det har diskuterats i 20 sidor men vad har förändrats?
Citera
2013-06-14, 17:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Det antalet genuint snälla människor i Sverige är så lågt så chansen inte är värd att ta.

Du kanske skulle kunna lära dig att känna igen dem

realrecognizereal

Citat:
Jag skrev INTE att det var ett vapen men att det kan nyttjas som det. Bara att ringa till någon kvinnojour om du vill ha det bekräftat.

Och fin länk till en bok (vars titel + bild på framsidan) som skriker PK. Hart du läst den själv?

Jag känner till tankegången i boken. Du blandar ihop fjäsk och snällhet

Citat:
Jasså det är jag!? Jag som ändå är väldigt öppen om mig själv har väl inte skrivit något någon gång att jag söker den typen av "närhet" för att få bekräftelse? Förövrigt är jag inte ens intresserad av att skaffa någon kille överhuvudtaget just nu i alla fall.
Det jag syftade på var hur du behandlade killen i din tråd

Citat:
Alla spelar det där jävla spelet men i olika grader. Men vissa fattar inte alltid att det är så. Du verkar vara en av dem även fast du är så "klipsk".
Nej det finns faktiskt folk som inte gör det.

Citat:
Varför skrev du det då?
It's not all about you you know

Citat:
Ursprungligen postat av jungleboy2
Jag tror inte det är en tjej, utan en "snäll kille" - även om jag inte har läst mycket i tråden.

Nej det är inte en tjej, och ingen snäll kille. Det är någon som vill belysa ett problem och med tanker på svaren så görs det rätt bra tycker jag

Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
På vilket sätt rör det sig om manipulation att inte våga visa sina sexuella intentioner, och varför skulle en ev. avsaknad av vilja att få ut något långvarigare än tillfällig sex göra det hela så mycket hemskare? Om något så är det ju du som är ett äckel som parasiterar på andras svaghet.

Mest troligt är dock att du under en längre tid hade en önskan om att vara ett drinkluder och att detta bara är ett svepskäl för att du på så sätt ska kunna rationalisera det hela för dig själv.

Snyggt! Djävligt snyggt. Som en straight flush

Det handlar inte bara om att inte våga visa utan snälla killar skäms för sin sexualitet. Det är ju liksom det som är problemet.

Och det blir ju en slags dubbelbestraffning här
Citera
2013-06-14, 17:52
Bannlyst
Hur kan ni killar ens bli förvånade? Såhär fungerar i stort sätt 99.99% av svenska kvinnor nu för tiden. Fattar ni trögt eller? :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in