• 1
  • 2
2013-06-23, 20:19
Medlem
krakans avatar
fan va illa ni skriver moppepojkar ne ta och legg ner skiftnyckeln och sett er i skolbänken igen och skaffar ni mc-kort istället när åldern inne... tack o hej
Citera
2013-06-24, 02:42
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakan
fan va illa ni skriver moppepojkar ne ta och legg ner skiftnyckeln och sett er i skolbänken igen och skaffar ni mc-kort istället när åldern inne... tack o hej

Bra skrivet, fast något säger mig att det kommer från fel person.

Stor bokstav*
Va = Vadå*
Använd ","*
Lägg*
Sätt*?
Sitta i skolbänken?
... Skitsamma. Grammar natzi, eller vad man kallar det, det är inget för mig.
Citera
2013-06-24, 08:41
Medlem
krakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Bra skrivet, fast något säger mig att det kommer från fel person.

Stor bokstav*
Va = Vadå*
Använd ","*
Lägg*
Sätt*?
Sitta i skolbänken?
... Skitsamma. Grammar natzi, eller vad man kallar det, det är inget för mig.

Ont, jag hade valt honda framför peugeot alla dagar i veckan.
Citera
2013-06-24, 16:05
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakan
Ont, jag hade valt honda framför peugeot alla dagar i veckan.

Citera
2013-06-25, 11:55
Medlem
hm... har en fråga om cdi boxen, någon som tagit bort lödningen å de där? , för att göra det måste ni väl "ta loss" cdi boxen, för som den sitter nu så kommer man ju inte åt riktigt..så typ

"hur tar man bort ccdi boxen" ???

sitter den fast på något speciellt sätt? för jag känner ju att den sitter fast när jag smådrar lite i den.. haha vill inte att jag blir stående å inte kan få den på plats igen..!?
Citera
2013-06-25, 18:00
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammarkullen
"hur tar man bort ccdi boxen" ???

Testat lossa på skruven/muttern?
Citera
2013-06-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Testat lossa på skruven/muttern?

haha vilken menar du? :P

va nyss ute å tog loss hela framkåpan (trodde att det skulle räcka med den lilla framkåpan i mitten men då kom man bara åt batteriet), såg att cdi boxen inte sitter fast på något speciellt sätt, men elkablaget som går ut från cdi boxen å vidare, sitter fast.

hm hur förklarar man nu då.. typ om vi säger att jag har en trim cdi box som jag ska byta med den gamla som sitter i, så ser kablaget annorlunda ut. På trim boxen är det bara en sladd (ser ut som en hdmi-sladd med ett stift längst fram, men på orginal cdi'n som sitter i nu, är det en sån sockerbit med typ 4-7 sladdar som sitter, å går någonstans..

Vad gör jag nu, tar jag loss sockerbiten/dosan men sladdarna från cdi boxen, rycker ut cdi boxen, å sätter den nya boxen på plats, men hur blir det med kablaget? , tyr hur ska man koppla om det?

Gjort detta innan? Vad kan gå snett?! inget?
Citera
2013-06-27, 08:55
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammarkullen
haha vilken menar du? :P

va nyss ute å tog loss hela framkåpan (trodde att det skulle räcka med den lilla framkåpan i mitten men då kom man bara åt batteriet), såg att cdi boxen inte sitter fast på något speciellt sätt, men elkablaget som går ut från cdi boxen å vidare, sitter fast.

hm hur förklarar man nu då.. typ om vi säger att jag har en trim cdi box som jag ska byta med den gamla som sitter i, så ser kablaget annorlunda ut. På trim boxen är det bara en sladd (ser ut som en hdmi-sladd med ett stift längst fram, men på orginal cdi'n som sitter i nu, är det en sån sockerbit med typ 4-7 sladdar som sitter, å går någonstans..

Vad gör jag nu, tar jag loss sockerbiten/dosan men sladdarna från cdi boxen, rycker ut cdi boxen, å sätter den nya boxen på plats, men hur blir det med kablaget? , tyr hur ska man koppla om det?

Gjort detta innan? Vad kan gå snett?! inget?
har du köpt för rätt årsmodell?
Citera
2013-06-27, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna

ajjemen.. valde ut den som skulle passa för mitt märke och modell... aja fuck it, jag får väl lämna in den å boxen på en moppe verkstad så får dem fixa det, tänker bara att det är onödigt att lämna in så någon annan ska göra samma skit som man själv borde kunna klara fast man ska casha för deras dyrbara tid haha.
Citera
2013-06-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna

årsmodell... hm, hur vet man det? haha jag valde lixom bara, honda, x8r-s , å den kom fram... när slutades x8rs att produceras?
Citera
2013-06-27, 22:32
Medlem
utan.att.stannas avatar
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16144

Har du startspärr?
Citera
2016-04-10, 10:14
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har en Honda r8rx och den är extremt pigg. En klass 2 moped som gör 60 kilometer i timman.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in