2013-06-16, 20:24
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
I vilken värld måste man vara attraktiv för att råka ut för sexuella trakasserier?

I vilket fall så tror jag intervjun i AB är ett minimalt problem jämfört med tjejernas FB-uppdateringar.

Vad står det där? Jag vägrar FB.
Citera
2013-06-17, 11:36
Medlem
apanbengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vad står det där? Jag vägrar FB.

Läs bakåt i tråden, det finns skärmdumpar för er FB-vägrare. Inlägg #59.
Citera
2013-06-17, 15:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Ansökan om stämning

1. SEXUELLT OFREDANDE (Chr*ster Erlandss*n, Th*mas
Erlandss*n) (0201-K256414-12)

CE har tiden hösten 2011- 30 augusti 2012 på Scania på Nyköpingsvägen i Södertälje ofredat på ett sätt som var ägnat att kränka deras sexuella integritet.
C E har tagit GE och J V på rumpan, tagit dem på brösten och tagit tag i deras huvuden och tryckt deras huvuden mot sitt kön.
CE har vidare öppnat dragkedjan på GE munkjacka och undrat vad hon haft under munkjackan.
T E har tagit GE och J V på rumpan
och tagit dem på brösten.

2. MISSHANDEL (Ch*ister Erlandss*n) (0201-K42293-13)
Gärning
Christ*r Erlandss*n har någon gång under tiden september – oktober 2011 på
Scania på Nyköpingsvägen i Södertälje misshandlat TA genom att ta
grepp om dennes hals, trycka till så att andnöd uppstått och TA
svimmat av.

3. OFREDANDE (Christ*r Erlandss*n) (0201-K42314-13)

Christ*r Erlandsso* har flertalet gånger under tiden hösten 2011 – mars 2012
ofredat GE på Scania på Nyköpingsvägen i Södertälje genom att
slänga ner henne i en sopcontainer.

https://cdn.anonfiles.com/1371474072990.pdf

https://www.facebook.com/christer.erlandss*n.1?fref=ts *= o
https://www.facebook.com/holtberg*t84?fref=ts *= e

Två vittnen åberopas som bevis samt gm facebooks konversationer.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-06-17 kl. 15:37.
Citera
2013-06-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ansökan om stämning

Finns det ingen fup tillgänglig, det stod ju inte så mycket mer än vad man redan visste. Eller är sånt tillgängligt efter en rättegång, när hålls den förresten?
Citera
2013-06-17, 22:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkVaders
Finns det ingen fup tillgänglig, det stod ju inte så mycket mer än vad man redan visste. Eller är sånt tillgängligt efter en rättegång, när hålls den förresten?

Den kommer så småningom att läggas här, och jag visste då inte att fallet hade två vittnen och en konversation emellan gm på facebook i bevisfrågan.
Caset här är ju ganska klart och dom fälls väl för samtliga rubriceringar eftersom det inte är ord emot ord.

Slöddertälje Tingsrätt begriper inte riktigt det där med att lämna ut skyndsamt än, men dom lär bli varse om den saken. Gärningsman 1 och dennes konto på FB är numera sanerad, och gärningsman nummer 2 kontot på FB stängt. Så man håller sig ajour alltså med händelseutvecklingen och det är ju bra.

Känner du till vittnena?

Stämningen kom in 2013-04-22, så det ska väl inte dröja innan förhandling sker.
Du kan ju själv begära ut FUP av Slöddertäljes Tingsrätt, och dom behöver jobba lite där.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-06-17 kl. 22:21.
Citera
2013-06-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Den kommer så småningom att läggas här, och jag visste då inte att fallet hade två vittnen och en konversation emellan gm på facebook i bevisfrågan.
Caset här är ju ganska klart och dom fälls väl för samtliga rubriceringar eftersom det inte är ord emot ord.

Slöddertälje Tingsrätt begriper inte riktigt det där med att lämna ut skyndsamt än, men dom lär bli varse om den saken. Gärningsman 1 och dennes konto på FB är numera sanerad, och gärningsman nummer 2 kontot på FB stängt. Så man håller sig ajour alltså med händelseutvecklingen och det är ju bra.

Känner du till vittnena?

Stämningen kom in 2013-04-22, så det ska väl inte dröja innan förhandling sker.
Du kan ju själv begära ut FUP av Slöddertäljes Tingsrätt, och dom behöver jobba lite där.

Ok jag ska kolla kring fup, jo jag känner till dom. Det snackas en del och jag har skrivit i tråden ang att de ska använda bevis i form av konversationer eftersom det är det jag hört. Då har jag iallafall fått vissa saker bekräftat, ang konversationerna att det stämmer då. Vill ju gärna se vad både målsäganden och GM sagt i förhör.
Citera
2013-06-17, 22:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkVaders
Ok jag ska kolla kring fup, jo jag känner till dom. Det snackas en del och jag har skrivit i tråden ang att de ska använda bevis i form av konversationer eftersom det är det jag hört. Då har jag iallafall fått vissa saker bekräftat, ang konversationerna att det stämmer då. Vill ju gärna se vad både målsäganden och GM sagt i förhör.

Ja, dom nekar väl antar jag. Konversationerna gäller gärningsmännen och dom emellan som bevis, så dom har väl kladdat på i sina konton. Vittne är inte så dumt att ha i en sån här fråga.
I FUP sidan 42 ska tydligen facebooks snacket stå.
Citera
2013-06-18, 06:48
Medlem
Sebastianos avatar
Finns det några som helst bevis, eller är det ordet från två riktigt trötta scaniaarbetare som gäller?
Citera
2013-06-18, 13:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Kimm* har under sin tid på företaget hört Th*mas och Chr*ster kalla målsägandena G*ng och Jean*tte för allehanda tillmälen såsom thaihora, filippinluder, finnhora mm.
På fråga hur ofta Kimm* har hört herrarna använda sådana uttryck, svarar han att det är för många gånger för att kunna räkna. Under den tid när det var som värst var det flera gånger varje dag.
Kimm* säger att det sjukt nog var accepterat i början, tills G*ng och Je*nette inte orkade längre. G*ng flippade ur på Chr*ster en morgon och skrek på honom gällande hans beteende.
Problemet har varit känt av ledningen på Scania. Under sommaren omplacerades Chr*ster och Th*mas. Det var överlag en hemsk arbetsmiljö och K*mmo mådde själv väldigt dåligt. Je*nette och G*ng blev sjukskrivna. De orkade inte längre. P.ga personalbrist satte Scania tillbaka Chr*ster och Th*mas på sina tjänster där de är kvar än idag och gör livet surt för de som jobbar där.

K*mmo jobbar samma skift som Ch*ister och Th*mas. K*mmo får gå hem ibland eftersom
han inte orkar med sin arbetssituation. Både Chr*ster och Th*mas har haft arbetsledande
funktioner och ingen har egentligen vågat säga ifrån. De som uttalar sig kan bli bestraffade
med jobbiga arbetsuppgifter och obekväma arbetstider/övertid. Detta har även drabbat
K*mmo.
På fråga om K*mmo sett att Chr*ster eller Th*mas antastat kvinnor ur personalen
handgripligen, svarar han att han sett det vid ett tillfälle. Det var förmodligen i början av förra
hösten 2011 på arbetsplatsen som K*mmo såg Th*mas ta Je*nette på baken och uttalade
"Jag måste få känna på mina anställda". K*mmo säger att Je*nette förmodligen inte vågade
säga ifrån. Hon körde därifrån utan att säga något.

Förundersökningsprotokoll
https://cdn.anonfiles.com/1371552872349.pdf
https://cdn.anonfiles.com/1371552954854.pdf
https://cdn.anonfiles.com/1371553003916.pdf
Citera
2013-06-18, 16:07
Medlem
Jag är bara ännu mer övertygad om att kärringarna snackar massa skit och överdriver eller har vridit på saker och ting som dom har varit med på! Denna K som ska vittna för dom han har ju alkoholproblem och har haft skadeproblem länge innan detta. Riktigt intressant att se scanias egna utredning de var många anställda som säger att dom snackar skit. /fd anställd
Citera
2013-07-05, 17:22
Medlem
Någon som vet när rättegången är??
Citera
2014-01-01, 01:45
Medlem
Poppacorns avatar
puff, har det varit rättegång ännu, har den inte redan varit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in