Doom-serien gillar jag

På den tiden var inte Id Software lika kassa som nu. Har lirat dom flesta officiella doom spel och på flera plattformar. Ultimate Doom, Doom 2, Final Doom har jag klarat flera gånger, både PC och på PSX. Doom 64 har jag också klarat på emulator.
På senare tid har jag klarat Ultimate Doom, Doom 2, Plutonia och Evilution med en grym mod som kallas Brutal doom, vilket inte bara ökar blodnivån utan ger flera förbättringar i gameplay, t.ex snabbare fiender, bättre AI, vissa fiender är tuffare osv - Vilket faktiskt ökar svårighetsgraden, har kört dessa på Black Metal

Vilket är svåraste graden i Brutal Doom version 18a, ger mycket snabbare fiender och 50% mer skada än på "ultra violence" antar jag.. Vet inte om det är som vanliga nightmare men fienden respawnar inte (man kan ställa in), vilket är ok med mig

Så jag anser mig inte mig vara noob på Doom även om jag inte är så bra som vissa kan bli, fast jag är inte så intresserad av hur snabbt man klarar av banor osv.
En riktigt bra mega wad är Plutonia 2, rekommenderas starkt. Håller på och kör om det på "black metal". Senaste Doom-inköpet var till PS3, en rätt kass port om man lirat med gzdoom eller annat på PC eftersom man inte kan ställa in ett skit själv, som t.ex fov (har 120 på pc) eller något alls

men ska väl lira genom master levels och sånt.