2013-06-13, 18:15
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Grattis Estland! Ni har just vunnit jackpott i mångkulturens namn. I och med EU beslutet om att ha en kvoterad invandring i alla medlemsstater kommer ni få måmgkulturen rakt i ansiktet, fortare än ni tror.

Så kan det gå!

Ja, det lär bli en förändring. Vad gäller asylsökande tog ju Sverige in 12400 förra året, medan hela Baltikum tog in... 100! Vi tog alltså emot 124 gånger så många som de tre baltländerna gjorde tillsammans. Estland själva stod för 20 personer...
Citera
2013-06-13, 18:57
Medlem
Doktor Muggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
”Estland ska för alltid vara vitt”

Japp, så säger styrelseldamoten för Konservativa folkpartiet Martin Helme.
Vad tänker ni om detta? är det rätt att säga så?, är det rasistiskt.. Eller är det kanske t.om något som vi skulle önska att en svensk politiker hade haft stake att säga?

Ja, det är rätt sagt. Ja, det är rasistiskt. Ja, det är något jag önskar att svenska politiker hade haft stake att säga.
Citera
2013-10-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
De hyllar den svenska ockupationen, eftersom det var den bästa ockupationen under deras historia.

vet att tråden är död osv .

ville bara säga att du är efterbliven , bara för att vi tycker om svenskar betyder det inte att vi hyllar någon jävla pajas ockupation för det andra så börjar intresset för er SJUNKA för ni är så jävla uppblåsta ibland ( inte alla) .
Citera
2013-10-19, 13:53
Bannlyst
Rätta mig om jag har fel men estländare är väl ugro-finnar från ural-bergen och knappast vita i den bemärkelsen som de flesta andra europeiska folkslag förutom albaner och möjligtvis turkar?
Citera
2013-10-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babalo
Rätta mig om jag har fel men estländare är väl ugro-finnar från ural-bergen och knappast vita i den bemärkelsen som de flesta andra europeiska folkslag förutom albaner och möjligtvis turkar?

Ester inte estländare .

http://en.wikipedia.org/wiki/Finno-Ugric_peoples
Citera
2013-10-19, 14:09
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Tallin och Riga var i svensk besittning i nästa 200 år. Kan tro att många svenska knektar har spridit sina gener i den baltiska ådran.
Citera
2013-10-19, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalevmarmelad
Ester inte estländare .

http://en.wikipedia.org/wiki/Finno-Ugric_peoples

Jo precis, knappast vita. Det är ju inte en vit liga de spelar i direkt. Snacka om ett rotlöst folk som inte känner till sin bakgrund.
Citera
2013-10-19, 14:13
Medlem
Citat:
Jo precis, knappast vita. Det är ju inte en vit liga de spelar i direkt. Snacka om ett rotlöst folk som inte känner till sin bakgrund.

Jag länkade ju precis en sida läste du ens?

Edit : Läste precis lite av dina "alban trådar , europeiska raser och massa annat skit" (lol)
Mycket av det du skriver där är helt fel.
Dessutom utav personal experience så beter ni albaner er som djur jag och många andra som jag känner har placerat er i samma kategori som araber för ni är så jävla fula .
Senast redigerad av kalevmarmelad 2013-10-19 kl. 14:22.
Citera
2013-10-19, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalevmarmelad
Jag länkade ju precis en sida läste du ens?

Edit : Läste precis lite av dina "alban trådar , europeiska raser och massa annat skit" (lol)
Mycket av det du skriver där är helt fel.
Dessutom utav personal experience så beter ni albaner er som djur jag och många andra som jag känner har placerat er i samma kategori som araber för ni är så jävla fula .

Vad exakt är fel? Den ugro-finska haplogruppen N är utomeuropeisk.
Citera
2013-10-19, 15:19
Medlem
Citat:
Man måste skilja på linguistisk och genetiskt. Turkspråk är språk som mongoler pratar men turkar är mer lik balkaneser än centralasiater genetiskt.

Det är som du säger att de är finns ugriska språk. Dock har det skett stor germansk invandring till dessa områden. Finnar är tex 75% genetiskt germaner och 25% finns ugrier trots att de pratar ett finns-ugriskt språk. Jag vet inte riktigt hur genetiken hos folk i Estland ser ut men jag skulle gissa att det är ungefär lika som finnarna.
Citera
2013-10-19, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av werdasz
Man måste skilja på linguistisk och genetiskt. Turkspråk är språk som mongoler pratar men turkar är mer lik balkaneser än centralasiater genetiskt.

Det är som du säger att de är finns ugriska språk. Dock har det skett stor germansk invandring till dessa områden. Finnar är tex 75% genetiskt germaner och 25% finns ugrier trots att de pratar ett finns-ugriskt språk. Jag vet inte riktigt hur genetiken hos folk i Estland ser ut men jag skulle gissa att det är ungefär lika som finnarna.

Kan det inte vara så att de har lite slaviskt dna blandat med germanskt och ugro-finskt?

Är ju mkt prostitution och så i Estland som inte är vanligt i germanska länder iaf inte med sina egna kvinnor. Detta känns mer ryskt än germanskt om man ska hårdra det.

Och självklart har du rätt i att dessa ugro-finnar blandat sig med lokalbefolkning. Det ser man inte minst i Slovakien där massvis med slovaker blivit ungrare genom åren då dessa utomeuropeiska horder drog in och tog deras kvinnor och land.
Citera
2013-10-19, 15:27
Medlem
Citat:
Kan det inte vara så att de har lite slaviskt dna blandat med germanskt och ugro-finskt?

Är ju mkt prostitution och så i Estland som inte är vanligt i germanska länder iaf inte med sina egna kvinnor. Detta känns mer ryskt än germanskt om man ska hårdra det.

Och självklart har du rätt i att dessa ugro-finnar blandat sig med lokalbefolkning. Det ser man inte minst i Slovakien där massvis med slovaker blivit ungrare genom åren då dessa utomeuropeiska horder drog in och tog deras kvinnor och land.
Vet som sagt inte riktigt med estländarna men det har skett väldigt lite invandring historiskt från ryssland till Finland utan nästan uteslutande från Sverige och det ser man på finnarna genetiskt.

Jag tror att det är samma sak med estländarna men är som sagt inte helt säker då landet var en del av sovjetunionen och dessutom så bor det i baltstaterna idag väldigt mycket ryssar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in