Tack tack tack för era tips! Jag var idag på Bokia och köpa "Min första bok" och "Sagoskatt", båda av Elsa Beskow. De må vara lite gammalmodigt med beskow, men jag älskade i alla fall hennes sagor och illustrationer som unge.
Imorgon ska jag till panduro hobby och köpa lite stickers/klistermärken, scrap-book-papper, pappersdekor m.m så jag kan göra en liten "tavla" med en bild + namn och födelsedatum på gossebarnet och lite fin dekoration runt om! Utöver det kommer jag att ge en påkostad blombukett och ett dopkort där jag skrivit en hälsning i rimform vilket okcså ju är lite personligt. (Även om brorsan säkert inte kommer att spara kortet)
Kommer detta att kännas fjuttigt att komma med tror ni? Jag känner mig ganska nöjd, men är så rädd att alla ska komma med mycket mer eller så mycket bättre. Antar att det har med min dåliga självkänsla att göra, så jag skulle bli glad om jag fick höra era ärliga åsikter.. Jag hatar nämligen att både ge och få presenter.. Ge för att jag tror att jag inte presterar väl nog, och få för att jag inte tycker att personen i fråga hade behövt besvära sig att ge mig något.
Shit, hade jag blivit gudmor hade jag nog varit ännu mer stressad/nojig över att "ge för lite"!