• 1
  • 2
2013-06-11, 15:11
Medlem
Fitness 24 seven är billigare och har bättre öppettider. Båda låter en gymma på flera anläggningar.

Men är friskis eller 24/7 fräschast?

Fräschaste duscharna?

Vinner Friskis eller 24/7 i fria vikter?

Vilken är eran favorit?

Min erfarenhet av Friskis är att så länge man undviker vara där kl 15 - 19:30 på vardagar så är man i stort sett garanterad ställe att köra knäböj/bänkpress på m.m. Kan endast tala för 3 friskis anläggningar dock.

För mig är det viktigt att inte behöva stå i kö på gymmet. Går inte dit för att visa upp mig eller stirra på tjejer. Men det är viktigt att gymmet är fräscht och det är Friskis oftast, vissa kvällar kan det vara pisslukt i duschutrymmet men är man där tidigt så är det alltid fräsch och massor av vikter/bänkar är lediga.
Senast redigerad av Infensus 2013-06-11 kl. 15:13.
Citera
2013-06-11, 15:23
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infensus
Fitness 24 seven är billigare och har bättre öppettider. Båda låter en gymma på flera anläggningar.

Fräschaste duscharna?

Vilken är eran favorit?

Min erfarenhet av Friskis är att så länge man undviker vara där kl 15 - 19:30 på vardagar så är man i stort sett garanterad ställe att köra knäböj/bänkpress på m.m. Kan endast tala för 3 friskis anläggningar dock.

För mig är det viktigt att inte behöva stå i kö på gymmet. Går inte dit för att visa upp mig eller stirra på tjejer. Men det är viktigt att gymmet är fräscht och det är Friskis oftast, vissa kvällar kan det vara pisslukt i duschutrymmet men är man där tidigt så är det alltid fräsch och massor av vikter/bänkar är lediga.

Det är just öppettiderna och priset som är fördelen med 24/7. undviker man att gå dit mellan 16-20 bara så är det helt ok. på natten eller morgonen är det lugnt och fint.
Citera
2013-06-11, 16:11
Medlem
Enzymes avatar
Precis som förgående sa så är fördelarna med 24/7 är öppettiderna och det låga prisen men allt annat är bättre på F&S. Beror ju på vad du värdesätter. Sen ser det ju ut som en jävla flyktingförläggning varje gång man går förbi ett 24/7-gym.
Citera
2013-06-11, 20:26
Medlem
Friskis, har i stort sätt bättre och har mer gymutrustning, högre vikter på sina hantlar än 24. Däremot har 24 allt du behöver för träna div muskelgrupp.
Angående vilket som är fräschast av gymmen så beror det nog på vilka du jämför.
Men jobbar du sent och vill lägga mer cash på kosttillskott så är 24 ett alt. Om det kvittar dig så ta det gym som ligger närmast
Citera
2013-06-11, 20:31
Medlem
Friskis, har i stort sätt bättre och har mer gymutrustning, högre vikter på sina hantlar än 24. Däremot har 24 allt du behöver för träna div muskelgrupp.
Angående vilket som är fräschast av gymmen så beror det nog på vilka du jämför.
Men jobbar du sent och vill lägga mer cash på kosttillskott så är 24 ett alt. Om det kvittar dig så ta det gym som ligger närmast
Citera
2013-06-11, 20:38
Medlem
dauits avatar
Sett till utrustning, miljö samt vikter så är F&S överlägset, även tiderna är fullt acceptabla om man inte jobbar natt.

Jag ser ingen anledning alls till varför man ska börja på 24/7, förutsatt att man gymmar på väldigt udda tider.
Citera
2013-06-11, 22:56
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
Sett till utrustning, miljö samt vikter så är F&S överlägset, även tiderna är fullt acceptabla om man inte jobbar natt.

Jag ser ingen anledning alls till varför man ska börja på 24/7, förutsatt att man gymmar på väldigt udda tider.
Priset?
Citera
2013-06-11, 23:05
Medlem
Varierar från ställe till ställe. Friskis & Svettis i Alingsås har ingen dipsställning. Annars är det bra! Slipper oroa sig för att Adga och Bertil ska paxa bänken / knäböj-ställningen oxå!

Men priset tycker jag ska vara låg prio. Om ena stället kostar 30 spänn mer men är bättre så ta det. Men om du kan så stick och kika själv vafan
Citera
2013-06-11, 23:18
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Priset?
Det skiljer lite drygt 500kr för ett 24/7 kort och F&S gymkort, en spottstyver för en vuxen människa som jobbar heltid.
Citera
2013-06-12, 11:47
Bannlyst
Vilken stad? Jag har varit medlem på båda i Malmö och Friskis var för mig avsevärt kvalitativare. Det är definitivt värt att betala mer för Friskis om man kan.

Citat:
Ursprungligen postat av dauit

Jag håller med helt och hållet. Jag hade 24/7 kort bara för att aldrig behöva oroa mig för att inte hinna träna. Körde på 24/7 ändå ett par pass på respektive ställe men gillade inte känslan där alls. Det spelar stor roll anser jag. Om man gymmar seriöst och är på gymmet 3-5 gånger i veckan så spelar det roll att man trivs bra för att det ska kännas roligt i längden. Man kommer springa in i tillräckligt tuffa perioder som tär på motivation ändå utan att varje pass behöva tolerera en sub-par mijö att träna i.
Senast redigerad av Alltidxx 2013-06-12 kl. 11:54.
Citera
2013-06-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infensus

Fräschaste duscharna?

Vilken är eran favorit?

Jag älskar Friskis&Svettis för passen, och har jag rätt när jag säger att 24/7 inte har det?

Duscharna är alltid helt okej inne på Friskis, i alla fall på dem jag har varit på med undantag för City inne i sthlm. :/
Citera
2013-06-12, 11:53
Bannlyst
.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem