2013-06-11, 14:28
Medlem
StortHelvetes avatar
Snubblade på denna sida idag, och blev genast nyfiken på var det kan tänkas ligga!
http://www.foto3.se/det-hemsokta-huset-i-spanga/

Jag är boende i Spångatrakterna sedan barnsben, men kan för mitt liv inte känna igen huset.
Någon som kan kasta ljus över dess position?
Citera
2013-06-11, 14:52
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortHelvete
Snubblade på denna sida idag, och blev genast nyfiken på var det kan tänkas ligga!
http://www.foto3.se/det-hemsokta-huset-i-spanga/

Jag är boende i Spångatrakterna sedan barnsben, men kan för mitt liv inte känna igen huset.
Någon som kan kasta ljus över dess position?

Grymt ställe!

Konstigt att man låter det stå obebott istället för att sälja. Kåkarna runt omkring är ju inte direkt billiga.
Citera
2013-06-11, 15:30
Medlem
StortHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
Grymt ställe!

Konstigt att man låter det stå obebott istället för att sälja. Kåkarna runt omkring är ju inte direkt billiga.

Precis min tanke med!
Det djävliga är ju att det finns en hel del villor här i trakterna, så det tar ju år och dagar att åka runt och spana överallt.
Citera
2013-06-12, 20:14
Medlem
StortHelvetes avatar
Ingen som hört talats om detta ställe?
Citera
2013-06-12, 20:56
Medlem
Spånga är inte så extremt stort, ta med dig en kompis och kör en runda, alternativt ta och cykla runt på samtliga vägar, finn motion annars

Du kan ju sitta och leta på någon karttjänst annars, står ledtrådar om vilken riktning huset ligger. Var solen går upp och ner, samt så ser du bilden som är tagen utanför huset och dem namnger även när dem tog denna. Solen går up i öst och ner i väst. Litet hint
då vet du på vilken sida av vägen huset ligger.

Citat
"Något fotograferande den kvällen blev inte av, på morgonen stapplade vi upp och var ordentligt trötta.
Men vi bestämde oss trots omständigheterna att göra ett försök!"

Med bilden på huset på utsidan ser du att solen ligger straxovanför huset, därmed så ligger huset söder alternativt sydost om en väg. Beroende på när solen gick up.

Tex Sol*Agavägen 50-7= **
Den ligger i passande läge i förhållande till ljuskällorna som namnges.
Jag säger därmed inte att detta är riktigt hus
Citera
2013-06-12, 21:38
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Jäklar vad bekant det huset är, jag tror jag har sett det, känns så jävla 'ah det huset'. Har rört mig i villaområden i över 20 år i Spånga men kan verkligen inte komma på var det är

Något som han har 'sett' när man åkt förbi. Irriterande. Blir en tur med bilen i morgon med andra ord

Jag gissar att det är någonstans uppe vid gamla scouthuset. Ligger i närheten av Solhemsvägen.
Senast redigerad av Sleepyoh22 2013-06-12 kl. 21:44.
Citera
2013-06-15, 23:24
Medlem
StortHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobo1987
Spånga är inte så extremt stort, ta med dig en kompis och kör en runda, alternativt ta och cykla runt på samtliga vägar, finn motion annars

Du kan ju sitta och leta på någon karttjänst annars, står ledtrådar om vilken riktning huset ligger. Var solen går upp och ner, samt så ser du bilden som är tagen utanför huset och dem namnger även när dem tog denna. Solen går up i öst och ner i väst. Litet hint
då vet du på vilken sida av vägen huset ligger.

Citat
"Något fotograferande den kvällen blev inte av, på morgonen stapplade vi upp och var ordentligt trötta.
Men vi bestämde oss trots omständigheterna att göra ett försök!"

Med bilden på huset på utsidan ser du att solen ligger straxovanför huset, därmed så ligger huset söder alternativt sydost om en väg. Beroende på när solen gick up.

Tex Sol*Agavägen 50-7= **
Den ligger i passande läge i förhållande till ljuskällorna som namnges.
Jag säger därmed inte att detta är riktigt hus

Snacka om detektiv!
Ska kolla där i krokarna.
Citera
2013-06-16, 00:50
Medlem
BlackBookss avatar
Jag har hittat huset. Leta öster från nämnda adresser.
Citera
2013-06-16, 22:00
Medlem
StortHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jag har hittat huset. Leta öster från nämnda adresser.

Awesome!
Vart inne och blängt?
Citera
2013-06-20, 08:52
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortHelvete
Awesome!
Vart inne och blängt?

Jag skrev att jag hittat huset, inte att jag varit i det.
Citera
2013-06-25, 16:51
Medlem
StortHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jag skrev att jag hittat huset, inte att jag varit i det.

Jo, jag vet, jag kan läsa.
Däremot framgick det inte av ditt svar, om du hade varit inne och kollat eller inte.
Därav min fråga.
Citera
2014-02-23, 23:46
Medlem
Här kommer jag några månader efter.. :P
Kan det ligga i grönområdet mellan Solhagavägen, Östervägen och Solhemsvägen? Kikat på flygfoto på Eniro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in