Citat:
Ursprungligen postat av
Shahpour
Som jag skrev förut är det spekulationer från din sida. Du har ingen källa på hur Sossarna ska göra?
Lille vän har jag någonsin under denna diskussionen sagt att det jag har försökt föra fram är fakta som absolut kommer slå igenom, att min fakta skulle vara en profetia? Nej självklart är de spekulationer och efter som det här är ett diskussionforum så är det sådana man lägger fram.
För övrigt jag började med att svara ditt påstående om att (och, jag citerar) ''Nej SD kan inte välja statsminister''. Sedan envisats med att påstå att mina tankar om blockpolitiken skulle vara fel fast utan att komma med ett eget alternativ till de scenarion som jag har målat upp.
Men svara på den frågan, varför är enligt dig ett rödgrönt samarbete omöjligt? För det är så du målar upp det.
Edit: Nej men jag gav dig en källa som hänvisade till en medlem ur sossarnas verkställande utskott vill göra. Hon tillsammans med de resterande medlemmarna av sin grupp har stort inflytande och ja självklart är jag ''insnöad'' på blockpolitik eftersom det måste på ett eller annat finnas ett sådant när inget av partierna har mer än 1/3 av rösterna för annars så kommer varje proposition utvecklas till en enorm sak då man måste vinna över flera partier. Det är inte hållbart då det röstas igenom hundratals propositioner varje år.