2013-06-11, 11:04
Medlem
om man ska ta vara på;. bra kvalité, lätta att trimma, lätt att få tag i reservdelar, som krånglar så lite som möjligt, är stabil osv?

speedfight 2? , aerox? honda x8r?
fick höra att speedfight 2 har dyra reservdelar som kan vara svåra att f tag i och att det ska vara svårt att mecka med den då utrymmet runt röret ska vara extremt litet??

vad borde jag köpa? och ser helst att det inte drar iväg prismässigt, då det som sagt är en 30moppe å inte något kraftigare..
Citera
2013-06-11, 11:08
Medlem
undrar även, någon med någon sjysst seriös sida man kan köpa dessa från, ..blocket ligger mig ju itne närmast hjärtat direkt.., eller finns de någon bra auktion som man kan kamma hem något från? haha
Citera
2013-06-11, 11:48
Medlem
Findusfixars avatar
Hej!
Nu är det förvisso ett tag sedan jag hade moppe och skruvade med dessa, men när jag höll på så var det nästan uteslutande minarellimotorer jag och mina vänner hade. Dessa återfinns i bl.a Yamaha's modeller men även i Hondas. Skillnaden är då att Yamaha har sin motor liggande medan Honda har stående. Jag vet inte vilken som är bäst och driftsäkrast rent statistiskt sett, men jag gillade Aerox väldigt mycket.

Jag hade således gått på en Aerox, Jog eller Slider i och med att det är Yamaha.
Rätt mig gärna om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in