Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2014-04-25, 23:08
  #85
Medlem
ragingcows avatar
1. För hyn köp en rengörare som du använder när du duschar, sen efter dusch använd en återfuktare (efter rakning om du nu ska göra det) och sen en sån där liten "roll on" som man tar under ögonen.

2. Är du eller börjar bli tunnhårig snagga håret runt 1-3 mm, skaffa eventuellt skäggstubb eller skägg för att ta fokus från skalligheten.

3. Sikta alltid på att köpa kläder som är så åtsittande som möjligt för att på så sätt gör att du ser längre ut, är du överviktig så köp ej åtsittande kläder.

4.Ha inte en tjock plånbok och nyckelknippa som gör fula bulor i dina byxfickor.

5. Undvik skräpmat (livsmedel med snabba kolhydrater,socker,salt och fett) alkohol,tobak och droger.

6. Försök att hålla en normal dygnsrytm.

7. Försök att vara fysisk aktiv den bästa träningen är den som blir av, vill du inte hänga på gym köp en chin up bar till dörrkarmen så kan du träna hela kroppen i hemmet.
Citera
2014-05-04, 13:19
  #86
Medlem
HAHA killar som håller på sådär och gör allt för att framstå som snygga och sexiga är enligt mig hur OSEXIGA som helst ! Nä fyfasen. Ge mig riktiga män!
Citera
2014-05-13, 15:40
  #87
Medlem
Ethinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjorven
HAHA killar som håller på sådär och gör allt för att framstå som snygga och sexiga är enligt mig hur OSEXIGA som helst ! Nä fyfasen. Ge mig riktiga män!

I agree.
Citera
2014-05-29, 01:44
  #88
Medlem
dovAkins avatar
Överdrivna råd imo

Men här är mina tips

- Ha kläder i din storlek, varken för stora eller för små! Enkla kläder är oftast bäst snygg t-shirt, Jeans, Skor

- Borsta tänderna, finns inget vidrigare än folk med äcklig andedräkt

- Undvik Chips/Fet chocklad de ger fet hy

- Fixa en frisyr som du trivs i det ger dig självförtroende

- Duscha så du inte luktar svett
Citera
2014-05-29, 12:58
  #89
Medlem
Hej. Jag är Kille och en typisk 8-9 på 10skalan.

Det enda jag gör är följande; Jag är ute och promenerar och kör få kroppsviktsövningar hemma, det räcker för att jag ska hålla mig i trim.

Jag äter i princip vad jag vill, väldigt mycket chips och godis samt en massa läsk. Det fungerar för mig, konstigt nog.

Jag går till frisören 1 gång i månaden. För att ordna håret använder jag ett vax.

I ansiktet kör jag rakat. Jag skrubbar mitt ansikte ungefär 2ggr i veckan. Medans jag använder Bulldogs ansiktets kräm morgon och kväll. Den är från England, den tipsar jag om. Finns på apoteket!

Så vad mera.. Jo just ja. Jag nopprar mina ögonbryn så att jag slipper förknippas med McDonalds.

Jag duschar varje dag, vilket jag vet är lite för mycket, men det fungerar för mig.

Kläderna varierar. Det kan vara ett par byxor för 300kr till 1500. Det handlar om hur man använder kläderna tillsammans, inte enstaka plagg, utan helheten.

That's it. Om man nu inte ska nämna de uppenbara, tandborstning, byte av underkläder varje dag, klippa naglarna and so on..
Citera
2015-02-11, 06:57
  #90
Medlem
Vad tror ni som är mer insatta.

Lykopen som kräm: http://www.optimalproducts.eu/defaul...e/lykopen.html

Eller att man trycker i sig det som kosttillskott/föda då det verkar ha en rad positiva effekter för kroppen
Citera
2015-02-11, 20:44
  #91
Avstängd
Fugglarns avatar
Din mupp, du har skrivit så långt att jag inte kan svara med citat..

Solarium är helt onödigt. Är man ute på sommaren och blir normalt brun räcker det fram tills nästa eftersom det inte är konstigt att vara ljusare på vintern om man inte har varit på solsemester. Snarare tvärt om, folk som är solariebruna på vintern tycker de flesta synd om.

Anledningen till att de som inte solar alls på vintern och sen kör järnet på sommaren sen får cancer är för att de allt som oftast bränner sig. Det går lätt att undvika genom att redan på våren vara lite på altanen/balkongen i kläder som visar lite hud, man behöver alltså inte underhålla med solarium.

Varför vill du ha tjock hy? Varför inte bara vara nöjd med tjockleken du har och sen bekämpa finnar och andra ojämnheter?

Däremot håller jag mestadels med om maten förutom de där vitaminerna och aloe vera juice, visst tycker du att det är bra så men jag tror inte på det.
Varför är Locobase med här förresten?
Övriga innehållsämnen är cetostearylalkohol, makrogolcetostearyleter, flytande paraffin, vitt vaselin, vattenfri citronsyra (E 330), vattenfritt natriumcitrat, metylparahydroxibensoat (E 218) och renat vatten.
Där har du innehållsförteckningen, läs på lite om paraffin/vaselin, det ska du inte ha på varken huden eller i håret om du vill behålla en bra kvalité.

Gurkmeja är allmänt bra ja, ingefära också men att grönt te skulle minska midjemåttet är bara trams.
Jag har dessutom inte sett att du nämnt någonting om att välja de ekologiska alternativen. Hur kan du tro att kött från stressade djur med massor av antibiotika kan vara bra? Samma sak med kryddorna och allting. Att vara så besatt som du och inte ens äta ekologisk mat är ju helt knäppt. Skärpning! Ska du vara galen får du faktiskt vara det ordentligt.

Att bada i salt kan jag inte säga någonting om men folk har ofta magnesiumbrist ja, det kan vara värt att kolla upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Hudsvedan

Kläder:

Som du sa i början vet du inte vad folk passar i så jag tycker att man kan hoppa över resten och istället testa olika färger själv i ett provrum och se vad man gillar. Gillar man blek hy och svarta kläder så gör man, gillar man vita skor så gör man...

Citat:
Ursprungligen postat av Hudsvedan
Lukt:

Vad som helst som på riktigt luktar gott, ICKE SYNTETISKT, som t.ex:

Kokosnötolja. Luktar solkräm, badstrand (särskillt om du köpt, och badat i havssalt) - jättesexigt. Finns det eg någon sexigare lukt?

Jag trodde att jag skulle svimma här av någon rekommendation av typ axe eller något annat som luktar så starkt som möjligt men jag är positivt överraskad, ge fan i starka syntetiska grejer folk!

Citat:
Ursprungligen postat av Hudsvedan

Andra tips

Orkar fan inte mer så här kommer mina tips istället:
- Självförtroende, ett äkta alltså, sluta strutta runt och bete er illa för att folk ska tro att ni är självsäkra. Kläder som du gillar, är bekväma och har bra passform brukar bidra till att man känner sig snygg (= bra utstrålning) men man kan även vara nöjd med sig själv i en vanlig tjocktröja.

- Ät mat som passar dig så att du slipper/kan minska finnar och andra hudproblem och så att kroppen kan fungera som den vill. Träning och annat blir lättare om man får i sig all näring, vitaminer, mineraler och annat som man behöver.

- Hel (frivilligt) och ren, men inte för parfymerad eller överfixad. (Om man nu inte vill behaga andra starkt parfymerade och överfixade människor, se nedan.)

Thats it, går nog inte att säga någonting mer generellt som passar alla. Varför man ens skulle vara intresserad av att se ut på ett visst sätt för att andra gillar det fattar jag inte. Hur ska man då träffa människor som man passar med? Som jag sa, svart, vitt eller färgbomb och allt däremellan bara man själv gillar det.
Sen tycker jag i och för sig att man kan ha lite hyfs och inte ha för starka parfymer eller vara lortig då det inkräktar på andra människors personliga utrymme på till exempel bussen.

Sen finns det självklart saker som gör en människa snygg men som inte går att göra någonting åt (för under 50 000 kr) som symmetri och proportioner.

Om du önskar råd av människor som du vill dra till dig får du fråga folk med den stilen. "Hej alla fjortisar, vad tycker ni är snyggt?" eller "Hej alla emos vad tycker ni är snyggt?" är några bättre exempel på trådstarter.

Missade jag någonting om rökning förresten? Det brukar inte vara så hett enligt de flesta faktiskt då de flesta inte röker. Det luktar och kroppen förfaller dessutom.
Citera
2015-02-11, 21:05
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hudsvedan
"Skönhet börjar med bra hy":
Du kanske inte märker det själv, men vissa personer som inte är så snygga, går ändå omkring och fullkomligt "strålar" Vad beror det på? Ansiktet bara skiner, ofta gyllengult, och drar blickarna till sig. De ser jättesunda och fräscha, och sexiga och hällsosamma ut. Trots att de kanske inte är så snygga.


De självklara:

Sola! Undvik INTE solen. Blidar livsviktigt vitamin d. Sola mitt på dagen. Att undvika solen åldrar hy, gör den tunnare, sjukare, hela den mänskliga organismen sjukare, och ger upphov till cancer.

Sola solarium med mycket uvb, http://www.sperti.com/ - huden blir markant tjockare på några minuter, fräschre, etc. UVB ger d, -vitamin o gör att du skiner upp gyllengult. Vanliga solarier ska du passa dig för (alla svenska, etc) för de har inte tillräckligt med uvb, vilket ger upphov till cancer, och grå-brun-glåmig hy


Att sola är kontroversiellt, så skippa resten om du inte är rädd för cancer:

Lagom dos (3 till maaax 15 min) uvb-kraftigt solarium var tredje dag gör iaf min hy rejält mycket fräschare, och jag har inte märkt av någon negativ effekt. Har en rejält föryngrande effekt.

Forskning har visat att, de som drabbas minst av cancer är:
Folk som solar året runt, och ej gör stora avbrott i solandet, bor på platser med mest uvb och sol

Upphov till cancer, pga sol:
Intermittent solande - dvs, du sitter inne hela året, inkl sommaren, t.ex på kontor, åker utomlands ett par veckor, där det är galet mycket starkare sol än i Sverige. Vi är inte gjorda för über stark utländsk sol, och hellst inte utan att först ha "vant" huden vid den. Ligg inte o brassa, med andra ord.




Topplista på Mat för tjock, sund, fräsch JÄMN sexig hy - mat ger MYCKET större skillnad än du tror, om du äter som FÖLJER):

Färsk Lax - Gör huden gyllengul och fräsch. Innehåller vitamin d mest av alla produkter.

Lykopen - Hyn blir mycket speciellt röd, otroligt fräscht solbränd, på ett MYCKET angenänt och ögon-uppseende sätt, om du "överdoserar" "lite" + dricker lite (vidrig) tomatjuice. Tar dock ett par veckor innan du ser resultat. http://www.vitamarket.net/sv/mans-ha...ftgels-71.html

Makrill till varje frukost och kvällsmacka - väldigt strålande hy väntar om du gör det en del av din frukost tc. Även otroligt bra för din IQ!

Spenat - Förbättrar bla cellers kommunikation med varandra, och ger rejält bättre fräschet. Dämpar även stress, ångest, och förbättrar sömn och IQ, samt ger en energi av okända skäl. Många studier pekar på dess livsförlängande och föryngrande egenskaper.

Potatis - Ger huden spänst, fukt, och bör noga övervägas ätas minst varje dag istället för pasta. Pasta sabbar huden. Stora mängder bröd med.

Blåbär - Tjockare hy etc

RÖTT KÖTT! <-- Väldigt väldigt viktigt för att få fräsch hy. Kött över huvud taget är mycket viktigt att äta var dag, för att vara snygg. Mackor och vegetarisk kost är rena självmordet för hy, fräschet, hälsa i längden, oavsett vad du äter.

Aloe Vera Juice - Jättebra även då man ej har sår - läker hy, tar bort irritationer, ojämnheter, stramar upp, jättebra för torra dator ögon / hy / etc. Använt av krigare i tusentals år. Baddas både på huden o dricks.

Locobase - Helt klart bästa krämen i världen. Gör underverk för torr hy, osexigt torra händer, fötter, om man tar det innan man lägger sig. Irriterar ej huden.




Kryddor, etc, för bra hy, som verkligen inte ska underskattas:

Gurkmeja - förlänger livet markant, använt av indianer pga detta mm. Sätter snabb fart på cellförnyelsen i huden. RIKTIGT bra, i alla åldrar, men särskilt efter 40+.

Ingefära - samma som ovan, men inte riktigt lika bra, ta i kombination.

Grönt te - minskar midjemåttet, otroligt hälsosamt, etc, förlänger livet

Yoghurt med probiotika - Wellness funkar bäst för mig. Magen blir plattare o sexigare.




Passa dig för vegetarisk kost. Innehåller ej omega av det animaliska slaget som är supervikigt för mänsklig hälsa, och kommer oundvikligen leda till sämre hy och utstrålning. Du kanske är eller känner en fräsch vegan? Vänta bara... det kommer ta ut sin rätt. På både IQ och sexighet.



Bada dig snygg:

Badda alltid med aloe vera, före och efter dusch, samt tvål med fuktighetskräm

Havssalt - Köp, och kasta i 2 dl grovt havssalt under rinnande vatten, samt 2 dl mineralsalt. Folk badade förr i havet, inte renat vatten. Tillför nyttigheter som går rätt in i huden o stärker den samt musklerna, etc.

Mineralsalt - Innehåller magnesium av bästa typ. Uppskattningsvis 30 procent av befolknigen har magnesium brist som leder till dålig ork, dåliga muskler, dåligt upptag av vitamin d, etc. Kan blandas ut med vatten, splashas på kroppen eller hällas ut i ett bad.

Smörj alltid med locobase efter dusch, i flera ettapper då viss tid gått (du märker själv)



Hår: OBS! Menar ej orespekt.


Bleka killar, med SVART HÅR som sitter framför datorn hela dagarna:
Blek håret, kanske rent av extremt mycket, så ansiktet framstår som fräschare. Du ser ut som ett lik annars.

Blonda killar med gråaktig ton i håret (som ej beror på ålder) - självklart ska du INTE blondera, du ska sola håret tills det blir guldfärgat

Ett lite längre hår, kan jämna ut ett fulare ansikte. Alla passar olika bra i olika typer av hår - eller rent av helrakad skalle. Men om ditt ansikte t.ex är lite tjockt, eller inte så symetriskt, så ser du oftast bättre ut med i alla fall LITE långt hår upptill i luggen, som hänger ner på sidorna av pannan. Ansiktet ger då sken ut av att vara lite smalare, och mer symetriskt. Särskilt bra funkar det om håret är i mer ton med din hy. (Blek/sola det om det inte är det).



Kläder:


Jag vet inte vad du passar bra i, men här är några råd som brukar gälla stenhårt:
Obs, jag pratar enbart om överdelen av kroppen nu, tröjan, skjortan, etc:

För guds skull, om du är ofräsch, osymetrisk, och likblek - ha INTE svart. Absolut INTE vitt. (Ännu värre.) Jag vet hur jävla cool du tycker du är med din hårddrockslook och metal anda. Men om du är OFRÄSCH och BLEK och särskilt har svart hår till det.. Eller om du är rödhårig... för guds skull... kör inte svart.

Om du är väldigt ljus och ljushårig (eller blonderad) - prova TJEJIGA färger - rött, grönt. Rött gör att ditt bleka ansikte skiner upp hälsosamt. Grönt gör ungefär samma sak. Passa dig för svart och undvik som PESTEN vitt. Obs - gäller bara överdelen av kroppen! Du kan självklart ha vita skor, etc.


Väldigt mörk kille? Svarthårig? Kanske till och med utlänning: För guds skull, prova vitt! Det signalerar allt möjligt bra om dig. Alla går i svart, etc. Var undantaget som drar blickar till sig. Prova t.ex vit krage, ärmar och skor.


Lukt:

Vad som helst som på riktigt luktar gott, ICKE SYNTETISKT, som t.ex:

Kokosnötolja. Luktar solkräm, badstrand (särskillt om du köpt, och badat i havssalt) - jättesexigt. Finns det eg någon sexigare lukt?



Andra tips


Spring dig LITE svettig:
Räcker oftast med 2-3 minuters spring UTOMHUS! Din hy blir markant fuktigare, fräschare, jämnare. Bra att ta till innan du ska "ut". Finns ingen så bra fukt för din hy som att springa sig LITE svettig. OBS! UTOMHUS! Utomhusluften renar din hy! Inomhusluften gör den sämre.



Träna dig snygg (duh):


Tänker inte ge er en massa träningsråd här, men att ta rejäla promenader på minst 30 min ett par gånger i veckan (tillsammans med fina podcasts du laddat ner från SR, filip o fredrik, etc) - ger markant öppnare ögon, pigghet, etc. Glöm för fan inte träningen. Hårddträna dock inte. Du får mer muskler, spänst, etc, men din kropp och hälsa tar samtidigt stryk! Du kan lätt bränna ut dig själv på för mycket träning.

Vänta alltid med att träna igen tills din kropp repat sig! Träna INTE varje dag. Träna helst var 3:e, så din kropp är på topp, och inte blir ihjälstressad.

Sett folk på gymn nyligen? Många har väldigt stressad och dålig hy, medan de har "fina" muskler. Dvs stressade muskler. Det är inte värt det!


Mer om träning:
Träna helst inte dagen före du "vill vara snygg" utan två dagar före. Dagen efter är det mycket förbränning, antioxidanter, etc, i kroppen. Du blir som snyggast två dagar efter.

Vila dig snygg - uppe i varv? Asstressad? Panik? Just kommit hem från skolan, eller jobbet? VILA för guds skull I olika ställningar. Även på mage! Att vila på mage gör underverk för hyn, då det lugnar nerverna, etc. "Ligg på det onda" brukade man säga förr. (Om maggen).



Kroppshållning:


Så, hur exakt får du bättre kroppshålning? Genom att:

* Träna (vem hade gissat)

* Skippa laptopen på sägen, etc. SITT eller STÅ vid ett ergonomiskt skrivbord, människa! Investera nu om du inte sitter som sig bör! Stolen skall EJ gå upp till nacken, utan hara en bit upp på ryggen, så axlarna kommer BAKÅT på stolen, inte frammåt!

* Låt hakan slappna av när du är ute! Gå inte runt o gnissla tänder. Signalerar självförtroende.

* Andas! - Ta djupa andetag. Jag skojjar inte. Gör det hela tiden när du är bland folk. Folk som andas ordentligt är mycket sexigare än stressade människor med andan i halsen. Andas med hela kroppen. Börja kolla med dig själv i tid och otid: "Andas jag?". Killar går jämt runt och "håller andan" bland folk. Det är mycket osexig, och signalerar fel saker till allt och alla.




Dåliga knep:

Äta Beta karroten koncentrat/juice - Din hy blir orange Det ser inte inte inte hett ut.

Stanna uppe länge (jag lever tyvärr inte som jag lär) - ni vet vad som händer med utseendet Man går dessutom upp i vikt och åldras fortare av att vare uppe hela nätterna.




Börja posta ERA tips nu Låt de välla in.

Obs: Vad jag skriver är inte hugget i sten, och jag menar inte att förolämpa någon. Jag är genuint intresserad av snygghets-tips


Wow! Imponerad!
Citera
2016-09-27, 11:32
  #93
Medlem
sciencestudent4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hudsvedan
Well thank you.



Jo, sol åldrar, om man solar för mycket.

Men din hy åldras ÄNNU MER om du undviker att sola på dagen, alls, sitter inne mestadels, etc.


Håller med om att det är bra med t.ex fuktkräm i solen (ej sololja!), men dock är jag personligen starkt emot solskydd! Det blockerar mestadels bara uvb <-- vilket resulterar att du ej bildar d vitamin, och det gör att du ist får ett SKADLIGT ÖVERSKOTT av de OHÄLSOSAMMA UVA strålarna.

Uva och uvb ska vara i lycklig harmoni med varandra, av allt jag läst. Dessutom innehåller tydligen alla solskyddskrämer så mycket kemikalier att man numera misstänker att solskyddskräm, av dessa tre skäl, ger UPPHOV till cancer.

Så, om man vill skydda sig, efter lagom sol, så är min personliga rek: Ta på dig kläder, sitt i skuggan, under parasoll, eller rent av gå in Men sola, för bövelen. Med måtta. Att undvika mitt på dagen sol, eller undvika sol i stort, är ännu värre för åldrandet o hälsa rynkor etc, pga det bland annat tunnar ut huden kraftigt, och kollagenet fukten etc försvinner.



Om du solar efter SSI:s rekomendationer, så sjunkar d-vitaminet i botten o orsakar inte bara tidigt åldrande, död, cancer, utan även kronisk trötthet, övervikt(!) hudbristningar, hormonsrubbningar(!), dåligt näringsupptag, ångest, stress, dålig sexualdrift(!) etc etc. Det duger inte med något apoteks vitamin heller! Det tas upp dåligt i kroppen och beter sig inte likadant som äkta d-vitamin i din kropp. Särskilt din inte i din hy. (Roligt nog anser SSI att mobilstrålning bara är sunt, medan solstrålning som är upphovet till allt liv på jorden, inte är det )

ja de intressant hur dem tänker där!! hej förresten, tack för ett grymt inlägg "Hudsvedan" med en massa vetenskapligt korrekta o praktiska tips ,keep it up!!
Citera
2023-11-18, 04:18
  #94
Medlem
var inte negativ det leder till fulhet men det gör överdriven positivitet också. dumhet kan också göra dig oattraktiv
Citera
2023-11-18, 04:24
  #95
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Sen jag och frugan gängade så har jag börjat använda hudprodukter för ansiktet och det får mig att känna mig jävligt fräsch asså.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback