• 1
  • 2
2013-06-11, 01:11
Medlem
Hej,

Min morsa har betalat mina senaste fakturor så jag vet inte riktigt hur jag ska betala den här som jag har fått. Beställde en nalle från en hemsida som heter "nalleriet.se" och valde då att betala med faktura. Fick en lapp med när beställningen kom från "SVEA Ekonomi". Beloppet ligger på 425,00.

Min fråga är; Hur betalar jag? Kan jag föra över till något konto nummer eller något sådant från min mobil bank eller hur gör jag? Tackar för svar!
Citera
2013-06-11, 01:15
Medlem
DelGriffiths avatar
Står det inget om postgiro eller bankgironummer på fakturan?
Citera
2013-06-11, 01:16
Medlem
Men skojar du med mig?

Gå in på din internetbank, välj betala faktura eller något liknande och fyll i det som ska fyllas i.

Annars kan du ju fråga mamsen.
Citera
2013-06-11, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Står det inget om postgiro eller bankgironummer på fakturan?

PlusGirokonto nr finns bara. Det står också "Vid betalning på annat sätt var god ange OCR-referns:" sen står det massor utav siffror. Är sjukt dålig på det här så har ingen aning hur jag ska göra.

Edit: Plusgiro står det, sen under det står det Bankgiro. Ska jag föra över pengar till deras bankgiro nummre?
Senast redigerad av purityyy 2013-06-11 kl. 01:20.
Citera
2013-06-11, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Men skojar du med mig?

Gå in på din internetbank, välj betala faktura eller något liknande och fyll i det som ska fyllas i.

Annars kan du ju fråga mamsen.

Jag kan inte gå in på min internetbank, jag kan bara föra över pengar via min mobil.
Citera
2013-06-11, 01:21
Medlem
Gå till en bank och gör en inbetalning med en bank/plusgiroblankett.
Citera
2013-06-11, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av purityyy
Jag kan inte gå in på min internetbank, jag kan bara föra över pengar via min mobil.
Va?

...är det säkert att du är 18?
Citera
2013-06-11, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agor
Va?

...är det säkert att du är 18?

Haha, alltså är efterbliven när det kommer till sådant här. Om jag vill slippa att gå till någon bank m.m. Kan jag inte bara betala min faktura på mobilen?
Citera
2013-06-11, 01:28
Medlem
Citat:
Haha, alltså är efterbliven när det kommer till sådant här. Om jag vill slippa att gå till någon bank m.m. Kan jag inte bara betala min faktura på mobilen?

Haha lat much? Har du ingen internetbank blir det svårt.
Citera
2013-06-11, 01:29
Medlem
Citat:
Nej uppenbarligen kan du inte det. Om det beror på dig eller appen vet jag inte.

Ring kundtjänsten för din bank.
Citera
2013-06-11, 07:27
Medlem
Forbliranonyms avatar
På pressbyrån gör dom sånt, då kan du betala din räkning + en avgift på 3/40 kr så betalar dom din räkning.
Citera
2013-06-11, 08:04
Medlem
felstavadds avatar
Du behöver en koddosa till din internetbank, med den loggar du in på din internetbank och då kommer du antagligen kunna betala fakturor. Gör du bara en "enkel" inloggning begränsas det du kan göra på ditt konto på nätet, du kan alltså inte föra över pengar till annans konto, betala fakturor o.s.v.

Leta reda på bankdosan eller skaffa en ny på banken, logga in på riktigt, följ instruktionerna för betalning av faktura, signera det hela med hjälp av dosan, bekräfta betalningen. -Ungefär så ska det gå till .
Senast redigerad av felstavadd 2013-06-11 kl. 08:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in