• 1
  • 2
2013-06-10, 21:45
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....khus-efter-ran

Balaklavaprydd "blatte", 170-175 cm lång och normalbyggd, med pistolliknande sak, tvingade in budet i porten på Briljantgatan 5, sparkade i huvudet, sa att han skulle hålla sig borta från "hans område" och det enda idioten fick med sig var en gammal Nokia som bara funkar till att ringa och messa...

Undrar vem som anser att Briljantgatan är "hans område"..?

Sannolikheten att haffa idioten är väl rätt liten, eller..?
Citera
2013-06-11, 15:03
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsDowner
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....khus-efter-ran

Balaklavaprydd "blatte", 170-175 cm lång och normalbyggd, med pistolliknande sak, tvingade in budet i porten på Briljantgatan 5, sparkade i huvudet, sa att han skulle hålla sig borta från "hans område" och det enda idioten fick med sig var en gammal Nokia som bara funkar till att ringa och messa...

Undrar vem som anser att Briljantgatan är "hans område"..?

Sannolikheten att haffa idioten är väl rätt liten, eller..?

Tror det var 3 år sen jag också jobbade på VTD, redan då hade en dåre i Tynnered rånat tidningsbudet på skittelefoner. Om jag minns rätt hände samma sak i samma område 2011 också. Det är nån idiot som ska skydda "sitt område" från tidningar eller liknande. Hoppas verkligen luffaren torskar, han har tagit till grov misshandel för telefoner han knappt kommer kunna sälja.
Citera
2013-06-11, 15:16
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Tror det var 3 år sen jag också jobbade på VTD, redan då hade en dåre i Tynnered rånat tidningsbudet på skittelefoner. Om jag minns rätt hände samma sak i samma område 2011 också. Det är nån idiot som ska skydda "sitt område" från tidningar eller liknande. Hoppas verkligen luffaren torskar, han har tagit till grov misshandel för telefoner han knappt kommer kunna sälja.

Det gör jag också Tror du att det är samma GM? Är inte sannolikheten stor att det var "svenskt sk"tidningsbud med tanke på adressen Hur som helst feg utförd handling.

Hur resonerar GM hans område Har han tidigare delat ut tidningar Vilken typ av bud var det GP eller reklamtidningar? Någon som vet?
Citera
2013-06-11, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Det gör jag också Tror du att det är samma GM? Är inte sannolikheten stor att det var "svenskt sk"tidningsbud med tanke på adressen Hur som helst feg utförd handling.

Hur resonerar GM hans område Har han tidigare delat ut tidningar Vilken typ av bud var det GP eller reklamtidningar? Någon som vet?

GM är säkerligen inte "Svensk". Jag har hört om ett av fallen i tynnered och då var BO Svensk.
Citera
2013-06-11, 16:22
Medlem
Sigge Slagpåses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
GM är säkerligen inte "Svensk". Jag har hört om ett av fallen i tynnered och då var BO Svensk.

BO är svensk i det här fallet också.
Citera
2013-06-11, 16:37
Medlem
Är det bröderna Goular* eller deras närmaste kompisar som är i farten nu igen? De bor ju inte ens 100 meter från den uppgivna adressen. Har Jerr* muckat? Det här måste väl sägas vara deras område...
Systern Suss* har ju också flyttat hem. Och hon har ju tidigare bedrivit ett privat krig mot GP...
Citera
2013-06-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Är det bröderna Goular* eller deras närmaste kompisar som är i farten nu igen? De bor ju inte ens 100 meter från den uppgivna adressen. Har Jerr* muckat? Det här måste väl sägas vara deras område...
Systern Suss* har ju också flyttat hem. Och hon har ju tidigare bedrivit ett privat krig mot GP...

Haha detta pack, men dom var väl mer tjuvar än rånare? Tror det är nån annan dåre som kört på länge därute, men visst det ska vara nåt riktigt luffarpack för att misshandla över gamla tjocktelefoner.
Citera
2013-06-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Haha detta pack, men dom var väl mer tjuvar än rånare? Tror det är nån annan dåre som kört på länge därute, men visst det ska vara nåt riktigt luffarpack för att misshandla över gamla tjocktelefoner.
Ja de rånade väl inte tidigare iaf. Men det finns ju fler av liknande sort i området. Genomföra ett väpnat rån med pistol och komma över en gammal Nokia 3310!
Finns det för övrigt folk på Briljantgatan som läser tidningar...
Citera
2013-06-11, 22:29
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge Slagpåse
BO är svensk i det här fallet också.
Vid fallet 2008 då tidningsbudet dessutom knivskars var BO pakistanier och beskrev GM som "not swedish". Byte? En 3310...
Kan mycket väl tänka mig att det är nån bekant till bröderna (som väl knappast når den ståtliga höjden av 170 cm )
Citera
2013-06-11, 22:46
Medlem
GM är definitivt inte av svensk härkomst. BO är definitivt svensk. Från säker källa.
Citera
2013-07-03, 18:16
Medlem
withnonames avatar
Har lust att ta ett extrajobb som tidningsbud och träffa den där kulturberikaren så ska apjäveln få se vad en muay thai roundhouse är för nåt...
Citera
2013-07-26, 04:25
Medlem
haha maui tai roundhouse bullshit.. Du kan snacka mycket framför datorn som 99% andra här på flashback men varför inte bara åka till Tynnered o försöka dra två tre sparkar så lär vi se om dom ens låter dig komma hem med kläderna på.. Jävla pajas
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in