2013-06-10, 21:19
Medlem
Hej!

Planerar ett litet projekt, mest på skoj, där jag (+vän) ska spela in en skiva med sidådär 10 låtar och filma detta med hygglig kvalité. Allt ska ske inom 24 h. Detta är i sig knappast någon världsunik händelse, men vi skulle ändå vilja spela in det hela med rörlig bild också. Tanken är att filmen ska vara "obruten", alltså inte "woops, nu tog visst batteriet slut...dags att byta", och att vi kommer att vara utomhus utan tillgång till el. Vi kommer att spela in låtarna på en ipad, så den biten tror vi kommer lösa sig. Men det som verkar omöjligt är att hitta någon kamera, med någorlunda bildkvalité, som klarar av att filma 24 h...eller? Kan man addera ett "battery-pack", typ?

Med vänliga hälsningar!
Citera
2013-06-10, 21:24
Medlem
Kan väl lägga till att jag ligger på runt 40 % i inkomstrating på ratsit.se, så ja...helst inte något 50000 kr system, tack Runt 3000-4000 kr skulle funka.
Citera
2013-06-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F8ellerF9
Kan väl lägga till att jag ligger på runt 40 % i inkomstrating på ratsit.se, så ja...helst inte något 50000 kr system, tack Runt 3000-4000 kr skulle funka.

DU ska ha massa ovanliga funktioner men det får inte kosta något?

Köp en webkamera o spela in på en dator då
Citera
2013-06-10, 21:50
Medlem
Potentatens avatar
Filmen ska alltså vara 24 timmar lång oavbrutet med samma 10 låtar loopade eller?
Citera
2013-06-11, 12:13
Medlem
ICanHass avatar
Hobby -> Foto
//Mod
Citera
2013-06-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potentaten
Filmen ska alltså vara 24 timmar lång oavbrutet med samma 10 låtar loopade eller?

Nej, inte riktigt.
Filmen är tänkt att dokumentera arbetet från start till stopp, vilket handlar om tidspannet 24 timmar, gärna utan avbrott...om det är möjligt (därav min fråga).

Låtarna komponeras med en acke-gura och spelas sedan in med apple-utrustning i camping-miljö, "runt en lägereld".
Citera
2013-06-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
DU ska ha massa ovanliga funktioner men det får inte kosta något?

Köp en webkamera o spela in på en dator då

Något speciellt träslag som har elutag inbyggt i sig? Gran? Bok?
Citera
2013-06-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F8ellerF9
Något speciellt träslag som har elutag inbyggt i sig? Gran? Bok?

BILBATTERI? BÄRBAR GENERAAATOOORR?
Eller så får man väl ta med en handdriven dynamo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in