• 1
  • 2
2013-06-10, 21:06
Medlem
c014s avatar
Hej

jag såg idag på twitter att mcdonalds hade twittrat denna bild https://twitter.com/mcdse/status/344...803265/photo/1

och använt texten "Dagens ungdom..."

Jag tyckte direkt att hela bilden var otroligt konstig, den svartvita porträttbilden och den vita texten ger mig direkt vibbar av planscher som skulle kunna sitta på en vårdcentral, som handlar om hepatit eller att någon som blivit räddad av en njurdonation.

För att inte tala om texten "Många tror inte att dagens ungdom kan ta ansvar", där förklarar de inte vem det är som inte tror att dagens ungdomar kan ta ansvar, efter att jag frågat mcdonalds så hänvisar de till att arbetsgivare inte gör det.

Skulle det inte vara bättre att skriva att "många arbetsgivare tror inte att dagens ungdom kan ta ansvar" ?

Och längst ner så står det "Kalla oss galna, men vi tror på sveriges ungdomar". Som att det är helt jävla galet att tro att unga är kapabla till att arbeta, och de anställer ungdomar trots detta.
Jag tycker hela texten blir negativ. I mitt tycke skulle det vara mer positivt om de avslutade med "Vi tror på sveriges ungdomar!"

Jag surfade senare in på deras hemsida och klickade mig till denna pr-kampanj
http://www.mcdonalds.se/content/se/j..._ungdomar.html

Där blir jag ännu mer förbryllad, allt är jättemörkt. Nu får jag verkligen associationen med hepatit, blodgivare och en släng av våga säga nej till droger-kampanjen. Allt är i gråskala och när jag startar videon på sidan så börjar en svartvit film med en gammal mansröst som berättar. Allt känns som en mix av fonus och amf pension. Bara att amf-pension oftast känns gladare.

Är det fler som tycker den är märklig, eller är det bara jag :S
Citera
2013-06-10, 21:14
Medlem
Husbyparkerings avatar
Det blir ju så seriöst att det blir ironiskt. På bilderna så ser det ju ut som att de har varit med om någon våldtäkt eller allvarlig sjukdom och ska skriva en inspirerande text om att vara stark eller dylikt ovanpå allt.
Citera
2013-06-10, 21:24
Medlem
LaaseUWs avatar
Fy så tragiskt, tittade på klippet och gick från glad till deprimerad på 41 sekunder. Hur tänkte dom där?
Är avsikten med kampanjen att sälja mer hamburgare så tror jag inte den blir så långlivad.
Håller med TS vibbar om sjukhusmiljö, hade inte blivit överraskad om filmen avlutats med

- Använd kondom, alltid
Citera
2013-06-10, 21:24
Bannlyst
Så är han svart på bilden
Citera
2013-06-10, 21:27
Medlem
IMVHOOQs avatar
I filmen sa han att "vi tror på Sveriges ungdomar".
Det känns som filmen är riktad mot föräldrar, så de inte ska tänka "nä inte fan ska min unge slava för mcdonalds"
Citera
2013-06-10, 21:34
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Dom vet uppenbarligen vilka som vill jobba på donken, målgrupp: MENA
Citera
2013-06-11, 02:03
Medlem
Douche-chills avatar
Urk!
Inga mer besök på McDonalds för mig om det nu är sådana där kaosblattar står för burgarna. Som medelålders svensk man så lugnas man av idén att somalierna i McDonalds-kassan endast verkar i fronten, och att dom alla delegeras med en fast (och hygienisk) hand av någon välartad skandinavisk person som man inte kan se där bakom stekborden. Men den här nya informationen är ju klart oroväckande. Känns ofräscht på något sätt.
Senast redigerad av Douche-chill 2013-06-11 kl. 02:12.
Citera
2013-06-11, 08:20
Medlem
c014s avatar
Gå inte offtopic med en massa snack om invandrare. Det är inte vad tråden handlar om.
Citera
2013-06-11, 08:24
Medlem
donaukinds avatar
Om negrer hade fått ta ansvar för allt det där hade MacDonalds redan gått i konkurs. Dessutom får bilden en att tänka på att det bara är dom som tar emot ungdomar och att de inte klarar sig någon annan stans, något som genompyr arbetssökande. "Dom är för fina för mig"
Citera
2013-06-22, 19:12
Medlem
Så fort jag ser reklamen tänker jag "Det är bara ungdomar som vill jobba för McD löner"
Citera
2013-06-23, 11:18
Medlem
Queen-Obscences avatar
Bara det där med att man "tror på Sveriges ungdomar". Har sökt sommar/extra jobb där sedan början av gymnasiet och nu har jag en fil.kan på universitetet och kan fortfarande inte få något jobb där.
Citera
2013-06-23, 11:45
Medlem
NiggerCoons avatar
Synd att McDonalds inte hade "Sveriges Framtid" som titel med blatten, så fler kunde bojkotta skiten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in