Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-10, 17:47
Medlem
Har en 800 grams Fransyska i ugn på cirka 100 grader, tänkte gå upp i cirka 68 grader men nu när jag kollar köttermometern går det fortare fram än vad jag trodde att det skulle göra. Problemet är att jag tänkte servera en viss tid - kan jag ta ut köttet en stund och sen in i ugnen igen eller ska jag sänka gradantalet ytterliggare?

När det är klart tänkte jag ha den liggandes i folie i cirka 15 min.

Tack
Citera
2013-06-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleeper80
Har en 800 grams Fransyska i ugn på cirka 100 grader, tänkte gå upp i cirka 68 grader men nu när jag kollar köttermometern går det fortare fram än vad jag trodde att det skulle göra. Problemet är att jag tänkte servera en viss tid - kan jag ta ut köttet en stund och sen in i ugnen igen eller ska jag sänka gradantalet ytterliggare?

När det är klart tänkte jag ha den liggandes i folie i cirka 15 min.

Tack

Jag skulle sänka temperaturen lite, fast det beror lite på hur mycket du är förtidig med den?

Själv tycker jag att det inte blir bra o avbryta för att sedan in en stund till . Tycker då det är bättre o laga klart för att sedan se till så man har tex potatisen o såsen ordentligt varma då gör det inte så mycket att köttet har svalnat ner lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in