2025-07-07, 17:00
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Klart att Chrille är deprimerad. Hans dröm att bli en internationell finansman har ju totalhavererat. Att sedan titt som tätt vara tvungen att umgås med knugen kan ju knäcka vem som helst.
Sant!
Citera
2025-07-07, 18:51
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Klart att Chrille är deprimerad. Hans dröm att bli en internationell finansman har ju totalhavererat. Att sedan titt som tätt vara tvungen att umgås med knugen kan ju knäcka vem som helst.

Mm, just det. Han och knugen, Han och CP, Han och Daniel.
Har dom nåt gemensamt förutom barnalstring?
Hur ofta är det bilder på honom och kungen på tu man hand? Kungen är ju jägare och intresserad av djurliv, men vad är Chris fritidsintressen?

Eller hur ofta ser man CP eller Daniel på tu man hand med varandra eller med honom?

Vad fasen gör den familjen förutom det officiella?
Citera
2025-07-08, 11:28
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Mm, just det. Han och knugen, Han och CP, Han och Daniel.
Har dom nåt gemensamt förutom barnalstring?
Hur ofta är det bilder på honom och kungen på tu man hand? Kungen är ju jägare och intresserad av djurliv, men vad är Chris fritidsintressen?

Eller hur ofta ser man CP eller Daniel på tu man hand med varandra eller med honom?

Vad fasen gör den familjen förutom det officiella?
Jag misstänker att kungen och drottningen i stor utsträckning lever skilda liv utanför representationsplikterna och drottningen ägnar mycket tid åt sina välgörenhetsprojekt. Daniel och Victoria håller väl på med sin Generation PEP. Carl Philip kör racerbil och Sofia och barnen står på läktaren och hejar på (stackars Ines får väl snart följa med). Vad Chris och Madeleine sysslar med vete sjutton...Chris sägs ju ha några vänner i Sthlm (samma som han startade företaget med), men de ses knappast på krogen av rädsla för att bli igenkända och filmade. Min gissning är att de har grabbmiddagar i Hovstallet med riktligt med mat, dryck och cigarrer. Det verkar inte som om kungabarnen med respektive umgås så mycket med varandra, utan de ses nog mest i officiella sammanhang. Chris har väl inte mycket gemensamt med den kost- och träningsfixerade Daniel som enligt uppgift varken röker eller dricker (eller åtminstone dricker mycket sparsamt). Jag kan tänka mig att Chris inte blir mätt på familjemiddagarna på slottet utan måste ta en sväng via McDonald´s efteråt...
Citera
2025-07-08, 11:55
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Kungen är ju jägare och intresserad av djurliv, men vad är Chris fritidsintressen?

Både kungen och Victoria är skogsmullar, lantisen Daniel gillar sport, speciellt hockey.

Chris hatar skogen. Han är uppväxt i London och på Manhattan. Chris har stil och är intresserad av herrmode, helst skräddarsytt. Han tillbringar gärna en afton ihop med likasinnade gentlemän på herrklubben i Belgravia, där sitter de i cigarr-loungen och diskuterar affärer. Då är Chris i sitt esse. Att tvingas ut i svampskogen med Tjabo är rena tortyren för Chris.
Citera
2025-07-08, 16:58
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Både kungen och Victoria är skogsmullar, lantisen Daniel gillar sport, speciellt hockey.

Chris hatar skogen. Han är uppväxt i London och på Manhattan. Chris har stil och är intresserad av herrmode, helst skräddarsytt. Han tillbringar gärna en afton ihop med likasinnade gentlemän på herrklubben i Belgravia, där sitter de i cigarr-loungen och diskuterar affärer. Då är Chris i sitt esse. Att tvingas ut i svampskogen med Tjabo är rena tortyren för Chris.
Jag förstår honom . Det måste vara en väldigt konstig känsla för någon uppvuxen i London och NYC att komma ut i en svensk skog. Tomt och tyst och bara träd så långt ögat når. Det som andra uppfattar som fridfullt ger nog Chris panikkänslor. Hans melodi är storstäder, puls, exklusiva restauranger och herrklubbar där han kan hänge sig åt sina passioner mat, dryck, cigarrer och affärssamtal. Att placera honom i Stockholm och tro att det ska fungera är att lura sig själv. Med den bakgrunden och uppfostrad i de bästa skolorna kommer han aldrig att kunna finna sig till rätta här. Man måste kanske vara uppvuxen med den svenska allemansrätten för att uppskatta tystnaden i skogen. För en person med Chris bakgrund och referensramar är väl Central Park all natur man behöver. Han vill nog alltid ha en krog inom synhåll.

Jag måste erkänna att jag är förvånad att han är kvar i Sverige efter drygt ett år...jag var övertygad om att de snart skulle tvingas hitta en nödlösning där hans affärer skulle kräva att han delade större delen av tiden mellan NYC och London, och att han bara skulle göra gästspel i Sverige. Om USA inte är ett realistiskt alternativ på grund av avståndet kan väl karlstackaren åtminstone få bosätta sig i London?! Där kan han i alla fall försvinna i mängden, där finns det exklusiva herrklubbar för överklassen och om han mot förmodan längtar efter naturen kan han besöka systerns och svågerns gods.
Senast redigerad av PrincessAnne 2025-07-08 kl. 17:02.
Citera
2025-07-08, 17:08
Medlem
Men bakom denna tillbakadragenhet finns även en annan, mer personlig förklaring: hans kroniska sjukdom som påverkar både vardag och livskvalitet.

Sjukdomen, vars exakta art Stoppa Pressarna inte offentliggör av pressetiska skäl, är av det slag som ofta är svår att upptäcka i tid, då symtomen inledningsvis kan vara otydliga eller utebli helt.

Samtidigt innebär tillståndet en förhöjd risk för andra allvarliga hälsoproblem, somliga av dem livshotande.

LÄS MER: Prins Carl Philips lycka efter vändningen i relationen

Tillståndet kan inte botas, men går i många fall att kontrollera och bromsa med hjälp av medicinering – ofta dagligen och under resten av livet.

Behandlingen kräver noggrann uppföljning, och avbrott i medicineringen kan få allvarliga konsekvenser även om patienten till synes mår bra.

https://stoppapressarna.se/kungligt/...k-pa-apoteket/
Citera
2025-07-08, 18:43
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Men bakom denna tillbakadragenhet finns även en annan, mer personlig förklaring: hans kroniska sjukdom som påverkar både vardag och livskvalitet.

Sjukdomen, vars exakta art Stoppa Pressarna inte offentliggör av pressetiska skäl, är av det slag som ofta är svår att upptäcka i tid, då symtomen inledningsvis kan vara otydliga.

Tillståndet kan inte botas, men går i många fall att kontrollera och bromsa med hjälp av medicinering – ofta dagligen och under resten av livet.

Behandlingen kräver noggrann uppföljning, och avbrott i medicineringen kan få allvarliga konsekvenser även om patienten till synes mår bra.

Kryptiskt. Otydliga symptom. Tillståndet kan inte botas, men bromsas med mediciner.

Det låter inte som diabetes, som har tydliga symptom och är lätt att upptäcka, det lutar snarare åt hepatit c eller en nervsjukdom. Trist för Chris, man har förståelse för hans dystra uppsyn.

På första fotot när Chris är på apoteket, så ser han rödaktig ut, har påsar under ögonen och är svullen i ansiktet. Han ser ut som en person med diabetes eller med sköldkörtelproblem, men det stämmer inte med beskrivningen i Stoppa Pressarna.
Senast redigerad av Arne Bajse 2025-07-08 kl. 19:36.
Citera
2025-07-08, 23:15
Medlem
Låter väl som diabetes typ 2
Citera
2025-07-09, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dutch80
Låter väl som diabetes typ 2
Nej, det går reversera genom att gå ner i vikt och träna upp mer muskler så blodsocker åter börjar bete sig som före......graviditeten.
Det är ett tydligt exempel och principen är samma.
Individen kan fortsatt producera insulin men kroppen är tilltagande resistens mot hormonet effekter.
Det finns dock liten undergrupp som utvecklar antikroppar och får typ 1 diabetes.
https://www.internetmedicin.se/endok...der-graviditet

Årstidsdbunden depression eller något med thyroidea är mina mer sannolika förslag.
Citera
2025-07-09, 08:43
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Kryptiskt. Otydliga symptom. Tillståndet kan inte botas, men bromsas med mediciner.

Det låter inte som diabetes, som har tydliga symptom och är lätt att upptäcka, det lutar snarare åt hepatit c eller en nervsjukdom. Trist för Chris, man har förståelse för hans dystra uppsyn.

På första fotot när Chris är på apoteket, så ser han rödaktig ut, har påsar under ögonen och är svullen i ansiktet. Han ser ut som en person med diabetes eller med sköldkörtelproblem, men det stämmer inte med beskrivningen i Stoppa Pressarna.
Här kallas Chris för "den tidigare finansmannen":

https://stoppapressarna.se/kungligt/...ytt-utomlands/

Det verkar råda förvirring kring orsaken till "pensionen": sjukdomen eller flykten undan hotet? Lite lustigt att de skriver att han har skyddade personuppgifter, och sedan att han bor i lyxvåningen i Hovstallet och har tagit sin tillflykt till kungens villa i Saint Tropez...!

Chris sjukdom? För det första tror jag inte att han står och köar på apoteket för att köpa ut receptbelagd medicin mot någon kronisk sjukdom. Jag tror inte att någon i kungafamiljen gör det, och Chris behandlas nog som en av dem i det här avseendet. Precis som de har läkare som kommer hem till dem får de säkert hemleverans av läkemedel. Hur mycket de än värnar om sekretessen på apoteken går det inte att undvika att någon ser vad Chris handlar, och det tror jag inte att han vill utsätta sig för.

För det andra undrar jag hur bara Stoppa Pressarna fått kännedom om sjukdomen, och inga andra hovreportrar? Slusken Johan T Lindwall på Svensk Damtidning påstår ju att han har trovärdiga källor inom vården som kontaktar honom så fort något händer. Han hävdar t.ex. att han var den första i Sverige som fick veta att Daniel genomgått en transplantation, genom "en av mina bästa källor på Karolinska". Jag hoppas att det inte är sant, men tycker att det är konstigt att en sådan här nyhet bara skulle vara känd av en enda sajt när hovreportrarna är som iglar? Eftersom SP nu skrivit om Chris sjukdom i flera veckor borde någon annan ha nappat på betet tycker man. Hovet har inte heller kommenterat/dementerat såvitt jag vet vilket är konstigt.
Citera
2025-07-09, 08:46
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans.Redux
Nej, det går reversera genom att gå ner i vikt och träna upp mer muskler så blodsocker åter börjar bete sig som före......graviditeten.
Det är ett tydligt exempel och principen är samma.
Individen kan fortsatt producera insulin men kroppen är tilltagande resistens mot hormonet effekter.
Det finns dock liten undergrupp som utvecklar antikroppar och får typ 1 diabetes.
https://www.internetmedicin.se/endok...der-graviditet

Årstidsdbunden depression eller något med thyroidea är mina mer sannolika förslag.
Men vad skulle problemet med sköldkörteln vara? Vid giftstruma brukar man gå ner i vikt. Underfunktion? I så fall är han felmedicinerad för att se ut som han gör.
Citera
2025-07-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Men vad skulle problemet med sköldkörteln vara? Vid giftstruma brukar man gå ner i vikt. Underfunktion? I så fall är han felmedicinerad för att se ut som han gör.
Han kan ha fått lågdos hormonerersättning och upplevt biverkningar så de inte vågat höja ?
Rejält ovanligt men enstaka med hypotyreos har TRAK (TSH-receptorantikropp) och då blir effekten mycket fluktuerande.

https://www.internetmedicin.se/endok...ogi/hypotyreos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in