Citat:
Ursprungligen postat av
PrincessAnne
Jag tippar att Chris snart åker på "affärsresa". Hovets presschef lär väl säga något i stil med: "Herr Chris O´Neill bedriver affärsverksamhet i hela världen och behöver resa en del i samband med detta".
En sak fattar jag inte: om Madeleine nu vantrivdes i Florida för att hon inte hade några vänner och hon saknade föräldrarna och syskonen, men Chris inte vill bo i Sverige, kunde de inte ha kompromissat och bosatt sig i London? Det är ju ett finanscentrum och bara två timmars flygresa från Sthlm. Där hade de också fått vara privata vilket verkar vara viktigt för dem. Dessutom hade barnen fått fortsätta leva i en engelskspråkig miljö. Jag tycker att Herman L:s förklaring att barnen måste växa upp i Sverige låter krystad för de är ju så långt ner i tronföljden att det aldrig kommer att bli aktuellt för någon av dem att bli statschef. Jag undrar hur det känns att ryckas upp med rötterna från det land där man bott i hela sitt liv för att börja om i ett annat? Även om de varit på Solliden på somrarna och firat jul i Sverige är det något helt annat att bo där för jämnan. Barnen kommer också att bli fotade och föremål för skvaller. Om det är sant att de flyttar hem för att Madeleine har hemlängtan tycker jag att det verkar egoistiskt att som mamma inte tänka på vad som är bäst för barnen. Och att Chris som familjeförsörjare inte sätter ner foten är också konstigt. Det får mig att undra om han är ekonomiskt beroende av sin fru/svärfar?
Spekulationer nu, men kan det vara så att pengarna håller på att ta slut och de behöver gratis boende genom hovets dispositionsrätt? Det känns bara så osannolikt att de skulle trivas i Sthlm där de blir igenkända och fotade överallt. Dessutom har Madeleine aldrig gillat att representera. Att Chris inte heller gör det framgick väl tydligt när han tackade nej till prinstiteln.
Fast det har de väl redan provat på tidigare?
Äktenskapet verkar inte lyckligt för fem öre, Chris ser alltid trött och besvärad ut och Madelene visar ingen värme gentemot honom. Jag har svårt att se hur det äktenskapet ska kunna hålla, inte bara pga Chris motvilja till att bosätta sig i Sverige. Kylan och motsättningar dem emellan kan ha bidragit till att M känt sig ensam och isolerad i Florida och längtat hem dessutom är hennes föräldrar till åren komna och hon kan därför vilja vara närmare dem, även för barnens skull.
Men visst kan det mycket väl finnas ekonomiska skäl till flytten också. Hur går det egentligen för Chris affärer?