2024-06-24, 11:22
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Tyvärr. Jag blir ledsen av att se på honom. Han ser inte lycklig ut

Född med silversked i munnen.

Trött och avtrubbad.
Citera
2024-06-25, 23:18
Medlem
PrincessAnnes avatar
Tydligen var allt inte klappat och klart med husförsäljningen...

https://www.svenskdam.se/kungligt/ha...n-ute/10322068
https://www.expressen.se/noje/kungli...miljonaffaren/

Stackars Chris, han står säkert och stampar otåligt med flyttlådorna packade och enkelbiljetten till Svedala bokad...!
Citera
2024-06-27, 09:42
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Intressant att följa utvecklingen av planerna.

Belgravia Advisors AB
https://www.allabolag.se/5594707712/...ia-advisors-ab
Bolaget har till föremål att bedriva konsultation inom finansiell verksamhet.

Wajselfisz, Marco Jankel, Styrelseledamot
O'Neill, Christopher Paul, Styrelseledamot, Ordförande
Notz, Cedric Peter Michael, Styrelseledamot
Nytt bolag men lär inte få några inkomster som Krilles övriga så kallade bolag som aldrig tjänat en enda krona. Var får han stålarna ifrån till sitt uppehälle?
Citera
2024-06-28, 09:19
Medlem
PrincessAnnes avatar
Jag tippar att Chris snart åker på "affärsresa". Hovets presschef lär väl säga något i stil med: "Herr Chris O´Neill bedriver affärsverksamhet i hela världen och behöver resa en del i samband med detta".

En sak fattar jag inte: om Madeleine nu vantrivdes i Florida för att hon inte hade några vänner och hon saknade föräldrarna och syskonen, men Chris inte vill bo i Sverige, kunde de inte ha kompromissat och bosatt sig i London? Det är ju ett finanscentrum och bara två timmars flygresa från Sthlm. Där hade de också fått vara privata vilket verkar vara viktigt för dem. Dessutom hade barnen fått fortsätta leva i en engelskspråkig miljö. Jag tycker att Herman L:s förklaring att barnen måste växa upp i Sverige låter krystad för de är ju så långt ner i tronföljden att det aldrig kommer att bli aktuellt för någon av dem att bli statschef. Jag undrar hur det känns att ryckas upp med rötterna från det land där man bott i hela sitt liv för att börja om i ett annat? Även om de varit på Solliden på somrarna och firat jul i Sverige är det något helt annat att bo där för jämnan. Barnen kommer också att bli fotade och föremål för skvaller. Om det är sant att de flyttar hem för att Madeleine har hemlängtan tycker jag att det verkar egoistiskt att som mamma inte tänka på vad som är bäst för barnen. Och att Chris som familjeförsörjare inte sätter ner foten är också konstigt. Det får mig att undra om han är ekonomiskt beroende av sin fru/svärfar?

Spekulationer nu, men kan det vara så att pengarna håller på att ta slut och de behöver gratis boende genom hovets dispositionsrätt? Det känns bara så osannolikt att de skulle trivas i Sthlm där de blir igenkända och fotade överallt. Dessutom har Madeleine aldrig gillat att representera. Att Chris inte heller gör det framgick väl tydligt när han tackade nej till prinstiteln.
Senast redigerad av PrincessAnne 2024-06-28 kl. 09:23.
Citera
2024-06-28, 10:32
Medlem
Ananys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Jag tippar att Chris snart åker på "affärsresa". Hovets presschef lär väl säga något i stil med: "Herr Chris O´Neill bedriver affärsverksamhet i hela världen och behöver resa en del i samband med detta".

En sak fattar jag inte: om Madeleine nu vantrivdes i Florida för att hon inte hade några vänner och hon saknade föräldrarna och syskonen, men Chris inte vill bo i Sverige, kunde de inte ha kompromissat och bosatt sig i London? Det är ju ett finanscentrum och bara två timmars flygresa från Sthlm. Där hade de också fått vara privata vilket verkar vara viktigt för dem. Dessutom hade barnen fått fortsätta leva i en engelskspråkig miljö. Jag tycker att Herman L:s förklaring att barnen måste växa upp i Sverige låter krystad för de är ju så långt ner i tronföljden att det aldrig kommer att bli aktuellt för någon av dem att bli statschef. Jag undrar hur det känns att ryckas upp med rötterna från det land där man bott i hela sitt liv för att börja om i ett annat? Även om de varit på Solliden på somrarna och firat jul i Sverige är det något helt annat att bo där för jämnan. Barnen kommer också att bli fotade och föremål för skvaller. Om det är sant att de flyttar hem för att Madeleine har hemlängtan tycker jag att det verkar egoistiskt att som mamma inte tänka på vad som är bäst för barnen. Och att Chris som familjeförsörjare inte sätter ner foten är också konstigt. Det får mig att undra om han är ekonomiskt beroende av sin fru/svärfar?

Spekulationer nu, men kan det vara så att pengarna håller på att ta slut och de behöver gratis boende genom hovets dispositionsrätt? Det känns bara så osannolikt att de skulle trivas i Sthlm där de blir igenkända och fotade överallt. Dessutom har Madeleine aldrig gillat att representera. Att Chris inte heller gör det framgick väl tydligt när han tackade nej till prinstiteln.

Fast det har de väl redan provat på tidigare?

Äktenskapet verkar inte lyckligt för fem öre, Chris ser alltid trött och besvärad ut och Madelene visar ingen värme gentemot honom. Jag har svårt att se hur det äktenskapet ska kunna hålla, inte bara pga Chris motvilja till att bosätta sig i Sverige. Kylan och motsättningar dem emellan kan ha bidragit till att M känt sig ensam och isolerad i Florida och längtat hem dessutom är hennes föräldrar till åren komna och hon kan därför vilja vara närmare dem, även för barnens skull.

Men visst kan det mycket väl finnas ekonomiska skäl till flytten också. Hur går det egentligen för Chris affärer?
Citera
2024-06-28, 11:31
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne

Jag tror till 100% att pengarna är slut och är chris ändå på tjänsteresa ofta så spelar det ingen roll vart dom bor kan jag känna
Citera
2024-06-28, 11:34
Citat:
Ursprungligen postat av Anany

Äktenskapet verkar inte lyckligt för fem öre, Chris ser alltid trött och besvärad ut och Madelene visar ingen värme gentemot honom. Jag har svårt att se hur det äktenskapet ska kunna hålla, inte bara pga Chris motvilja till att bosätta sig i Sverige. Kylan och motsättningar dem emellan kan ha bidragit till att M känt sig ensam och isolerad i Florida och längtat hem dessutom är hennes föräldrar till åren komna och hon kan därför vilja vara närmare dem, även för barnens skull.

Men visst kan det mycket väl finnas ekonomiska skäl till flytten också. Hur går det egentligen för Chris affärer?

Madelene och Chris påminner lite om Diana och Charles det ser/såg krystat ut i bådas förhållande fast att Charles hade en älskarinna i alla år som man inte fick prata om och det har väl inte Chris.
Citera
2024-06-28, 12:05
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anany

Ingen verkar ha någon insyn i hans affärer. Antagligen är företagen registrerade i skatteparadis med ingen eller väldigt lite insyn. De har ju bott i en 80-miljonersvilla och barnen har väl gått i privatskolor vilket måste kosta en förmögenhet i USA. Lägg till det deras livsstil med resor och märkeskläder och han behöver mångmiljoninkomster för att försörja familjen. Sjukförsäkring kostar ju också en rejäl slant i USA, för att inte tala om college-utbildning.

Sedan kan ju hans företag ha drabbats av den globala lågkonjunkturen under pandemin.

Det ska bli intressant att se hur det här utvecklas. Jag är själv långt ifrån säker på att barnen kommer att trivas.
Citera
2024-06-28, 12:06
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsAnkan
Madelene och Chris påminner lite om Diana och Charles det ser/såg krystat ut i bådas förhållande fast att Charles hade en älskarinna i alla år som man inte fick prata om och det har väl inte Chris.
Han ser inte ut att orka med det...
Citera
2024-06-28, 12:14
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsAnkan
Jag tror till 100% att pengarna är slut och är chris ändå på tjänsteresa ofta så spelar det ingen roll vart dom bor kan jag känna
Om han verkligen är ensam familjeförsörjare behöver han väl inkomster i mångmiljonklassen för att tillgodose familjens behov och upprätthålla den livsstil de är vana vid. Den sortens inkomster lär han knappast får i Sverige. Men eftersom han har ett bolag här måste han lämna i en skattedeklaration och den är väl offentlig? Jag skulle dock tro att de stora pengarna tjänas utomlands och aldrig redovisas i Sverige...om han nu tjänar några pengar.

Jag har ofta undrat om det var så att han föll för hennes prinsesstitel (därtill uppmuntrad av sin mamma) och hon ville visa omvärlden att hon minsann kunde bli lycklig utan Jonas B. Att tvingas slå upp förlovningen pga otrohet måste vara en mardröm när man är en offentlig person. Chris gav henne möjlighet till revansch...en snygg (ja, det var han på den tiden) och till synes framgångsrik affärsman med brittiskt och amerikanskt medborgarskap, en internationell bakgrund och utbildad vid de bästa skolorna. Silvia sade sig vara överförtjust när förlovningen eklaterades och undra på det. På pappret var Chris den perfekta mågen. Men frågan är hur mycket substans det egentligen fanns i det förhållandet. Jag har alltid uppfattat Madeleine som bortskämd och krävande. Lägg till deras olika bakgrunder och förhållandet lär inte vara någon dans på rosor. Chris blev ju erbjuden en prinstitel men tackade nej för att kunna fortsätta jobba och tjäna egna pengar. Det visar ändå på integritet och oberoende.
Citera
2024-06-28, 12:27
Medlem
Arne Bajses avatar
Chris dansade inte runt midsommarstången med Madeleine och barnen i år.

Chris stannade tydligen kvar i Florida eftersom han var upptagen med sitt viktiga jobb som affärsman... eller kan det vara så att Chris inte ville följa med till mellanmjölkens land igen eftersom han helt enkelt inte ville skämma ut sig, hoppa säck och tvingas sjunga små grodorna.
Citera
2024-06-28, 12:48
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Chris dansade inte runt midsommarstången med Madeleine och barnen i år.

Chris stannade tydligen kvar i Florida eftersom han var upptagen med sitt viktiga jobb som affärsman... eller kan det vara så att Chris inte ville följa med till mellanmjölkens land igen eftersom han helt enkelt inte ville skämma ut sig, hoppa säck och tvingas sjunga små grodorna.
Jag tror säkert inte att han känner sig bekväm med att hoppa runt på huk och vifta med händerna framför öronen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in