2013-06-09, 21:46
Medlem
Plogmastiffs avatar
HejHej! Har efter många om och men kommit fram till ett antal kamerakandidater: Sony a65, Pentax k-1(eventuellt 2), pentax k-30 och min absoluta favorit, olympus om-d e-m5.
Detta gör mig lite osäker, jag är mest sugen på olympusen, men den är också dyrast i förhållande till vad man får(extra objektiv ingår ej, får enbart 18-55) Har dock hittat ett par fina gamla objektiv, 4 st för 1300 till den som skulle fungera, om jag då köper en adapter, vilket leder till tappad autofokus..
Så jag vänder mig till er, vad säger ni? Bör jag krångla till dett och köpa olympusen bara för att jag helst vill ha den, eller ska jag göra det smidigare för mig själv och köpa någon av de andra?
Senast redigerad av Plogmastiff 2013-06-09 kl. 21:47. Anledning: skrivfel
Citera
2013-06-09, 22:04
Medlem
sommarlovs avatar
Jag vet lite om Pentax.

k-01 är en spegellös/sökarlös systemkamera som kan använda alla objektiv som någonsin tillverkats för Pentax k-fäste plus förstås alla M42 med (billig) adapter.
Helt unik i sitt slag, tillverkas inte längre men finns kvar i lager på flera ställen.

k-30 är en instegsmodell, inte lika sofistikerad som k-5.
Även här kan man använda de ovan nämda objektiven...
Citera
2013-06-09, 22:29
Medlem
Plogmastiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag vet lite om Pentax.

k-01 är en spegellös/sökarlös systemkamera som kan använda alla objektiv som någonsin tillverkats för Pentax k-fäste plus förstås alla M42 med (billig) adapter.
Helt unik i sitt slag, tillverkas inte längre men finns kvar i lager på flera ställen.

k-30 är en instegsmodell, inte lika sofistikerad som k-5.
Även här kan man använda de ovan nämda objektiven...
K-5 låter lite roligare med andra ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in