• 6
  • 7
2014-01-23, 20:09
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukspott
Okej väcker denna tråd med en möjlig Ot fråga.

Har haft Netflix i snart ett halvår och måste säga att jag överlag är nöjd - känns dock som att det finns mer än man ser när man väljer genrer osv.
Att jag söker fel eller att det är lite krångligt att få fram "allt".

Jag har läst på lite nu och Viaplay verkar inte vara något bättre för mig, men hur är det med HBO vs. Netflix?

Om frågan borde vara i någon av nedstående trådar så säg till.

https://www.flashback.org/t2040588
https://www.flashback.org/t1940295

Nu har jag inte använt HBO på ett tag, så jag kan inte säga exakt hur det är i nuläget eller om det kanske har förändats något sen jag använde det sist. Men HBO fokuserar ju i första hand på sina egen producerade serier, så HBOs främsta målgrupp är ju dom som gillar deras egna serier, men utöver deras egna utbud, är det ingen större skillnad om man jämför med konkurrenterna. Enda skillnaden är väl att HBOs egna serier inte går att hitta på Netflix.

Under förutsättning att det är svenska Netflix och svenska HBO vi jämför här. Men om du gillar många av HBOs egna serier, så kanske det skulle passa dig. Annars rekommenderar jag Netflix US istället. där du får betydligt större och bättre utbud.
Citera
2014-01-23, 20:17
Medlem
lizette123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukspott
Okej väcker denna tråd med en möjlig Ot fråga.

Har haft Netflix i snart ett halvår och måste säga att jag överlag är nöjd - känns dock som att det finns mer än man ser när man väljer genrer osv.
Att jag söker fel eller att det är lite krångligt att få fram "allt".

Jag har läst på lite nu och Viaplay verkar inte vara något bättre för mig, men hur är det med HBO vs. Netflix?

Om frågan borde vara i någon av nedstående trådar så säg till.

https://www.flashback.org/t2040588
https://www.flashback.org/t1940295

Har du testat att betygsätta sådant du gillar? Många glömmer det eller vill vänta till senare men det är ett bra sätt att öppna upp biblioteket på Netflix.
Citera
2014-01-23, 20:51
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizette123
Har du testat att betygsätta sådant du gillar? Många glömmer det eller vill vänta till senare men det är ett bra sätt att öppna upp biblioteket på Netflix.

Det här är ett jättebra tips. Har själv märkt sedan jag började tokrejta allting jag kollar på eller sånt som jag redan sett innan Netflix, att startsidan uppdaterar sig med nya titlar lite oftare än tidigare. Plus att det alltid är bra att fylla i deras smakprofil också, om man inte redan har gjort det. På så sätt blir ju rekommendationerna betydligt mer personliga och bättre anpassade för en själv också.
Senast redigerad av puckot 2014-01-23 kl. 20:55.
Citera
2014-01-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Det här är ett jättebra tips. Har själv märkt sedan jag började tokrejta allting jag kollar på eller sånt som jag redan sett innan Netflix, att startsidan uppdaterar sig med nya titlar lite oftare än tidigare. Plus att det alltid är bra att fylla i deras smakprofil också, om man inte redan har gjort det.

samt inte bara betygsätta utan att gå in på netflix via nätet, och där göra en profilgenomgång över vilka olika filmval samt serier man tycker om eller gillar, sedan gallrar netflix mer eller mindre in det
som du gillar. Men samtidigt måste man komma ihåg o rösta
Citera
2014-01-25, 00:14
Medlem
kukspotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Under förutsättning att det är svenska Netflix och svenska HBO vi jämför här. Men om du gillar många av HBOs egna serier, så kanske det skulle passa dig. Annars rekommenderar jag Netflix US istället. där du får betydligt större och bättre utbud.

Citat:
Ursprungligen postat av lizette123

Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
samt inte bara betygsätta utan att gå in på netflix via nätet, och där göra en profilgenomgång över vilka olika filmval samt serier man tycker om eller gillar, sedan gallrar netflix mer eller mindre in det
som du gillar. Men samtidigt måste man komma ihåg o rösta

Tack för det!
Håller mig till Netflix ett tag till och får bli duktigare på att betygssätta
Citera
2016-08-20, 14:32
Medlem
VARNAR DU KAN MAX LOGGA IN PÅ FYRA ENHETER PÅ VIAPLAY och om du vill logga in på annat måste du vänta 90 dagar värdelöst
Citera
2018-10-10, 14:59
Medlem
Har båda men valde bort Netflix. Netflix är bra på serier och dokumentärer, de har också ett hyfsat utbud av gamla filmer. Viaplay är betydligt starkare på nyare filmer (vilket för mig är ganska viktigt) har ett ok utbud av serier men sämre än Netflix och betydligt sämre HBO N (HBO är i Sverige är dock bara bra på serier och till viss del dokumentärer och de har Bill Maher och John Oliver filmer har de bara ett antal äldre).

Viaplay har ett kanalutbud över viakanalerna samt en del svenska serier och nöjesprogram.

Problemet med Netflix trots ett ganska djupt utbud är att de händer för lite i form av nyheter. Jag tycker Viaplay är mer dynamisk och klart intressantare filmutbud om man sett det mesta av äldre filmer
Citera
2020-06-10, 23:27
Medlem
Någon som har koll på eller kan leverera någon vettig lista med skillnader (på film och serier) mellan Viaplay och Netflix? Vad har Viaplay som inte Netflix har och vice versa? Det enda jag kan komma på här på rak arm är att Viaplay har arkiv, south park och Seinfeld vilket inte Netflix har. Tack på förhand!
Citera
2020-06-21, 17:53
Medlem
Föredrar netflix.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem