2013-06-08, 11:14
Medlem
Plogmastiffs avatar
Hej alla! Jag planerar att köpa en kamera, men är osäker på vad jag ska välja. Antingen köper jag en begagnad, äldre, förre detta proffskamera av något slag, eller så blir det en nyare medelkamera för ungefär 7000 eller någonting sådant. Jag skulle vilja ha några som tycker till om vad som är bäst här, för är osäker..
Citera
2013-06-08, 11:26
Medlem
Polyklorfenols avatar
1. Ska du ha fullformat eller DX-format?
2. Användningsområde? En gammal fullformat kan faktiskt ha sämre brusegenskaper vid dåliga ljusförhållanden än en nyare enklare kamera.
Citera
2013-06-08, 11:41
Medlem
Plogmastiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
1. Ska du ha fullformat eller DX-format?
2. Användningsområde? En gammal fullformat kan faktiskt ha sämre brusegenskaper vid dåliga ljusförhållanden än en nyare enklare kamera.
Har inte riktigt kommit fram till vad jag vill ha för format faktiskt.. Användingsområdet är att jag ska kunna fota det mesta med den, hehe Men natur, djur och sådär är nog det som jag kommer tycka är roligast att hålla på med
Citera
2013-06-08, 12:10
Medlem
kaoriblasts avatar
Har du någon optik till att börja med? Har du inte det så tycker jag att du ska ta en något billigare kamera som Nikon D3200 och kanske ett Tamron 17-50mm f/2.8. Visst för 7000kr kan man få en beggad D700 eller 5DmkII, MEN har du inte något glas att sätta på kameran så blir det inte så roligt i alla fall. Äldre PRO/semi-PRO kameror rekomenderar jag inte att man skaffar, då blir det mer ett handikapp än något annat.
Citera
2013-06-08, 12:26
Medlem
Plogmastiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Har du någon optik till att börja med? Har du inte det så tycker jag att du ska ta en något billigare kamera som Nikon D3200 och kanske ett Tamron 17-50mm f/2.8. Visst för 7000kr kan man få en beggad D700 eller 5DmkII, MEN har du inte något glas att sätta på kameran så blir det inte så roligt i alla fall. Äldre PRO/semi-PRO kameror rekomenderar jag inte att man skaffar, då blir det mer ett handikapp än något annat.
Okej, tack så jättemycket då! Har ingen optik för tillfället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in