2013-06-08, 04:22
Medlem
Köpt mig en Samsung 9-serie (ny från butik) och har tänkt streama lite film o serier men då går (fläkten?) igång!!?
Susar som attan som om datorn håller på o brinna upp eller något... :/

What's the problem? Värt o gå tillbaka o klaga i affären eller kan man lösa det på egen hand?
Citera
2013-06-08, 04:46
Medlem
Sereenas avatar
Det är väl inget problem utan är exakt som det ska vara, datorn får jobba, den blir varm, fläkten hoppar igång för att kyla.

Vill du slippa det så använd inte lappen för stt streama.
Citera
2013-06-08, 07:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner dock ingen modell på denna Samsung. Men det låter normalt då datorn får jobba lite extra.
Citera
2013-06-11, 16:36
Medlem
Samsung 15,0" 9-serien (900X4C) - är modellen.

Jag hade föregångaren till denna dator som jag köpte förra året och den lät inte så här när man streamar. Jag vet att det är normalt att fläkten går igång när den blir varm o får arbeta ... men den ska inte låta som ett tröskverk :/ Kanske måste lämna in den då.
Citera
2013-06-12, 23:12
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ptrof
Samsung 15,0" 9-serien (900X4C) - är modellen.

Jag hade föregångaren till denna dator som jag köpte förra året och den lät inte så här när man streamar. Jag vet att det är normalt att fläkten går igång när den blir varm o får arbeta ... men den ska inte låta som ett tröskverk :/ Kanske måste lämna in den då.

Den har kanske andra komponenter i sej.. Kanske en fett grafikkret? Kolla på Samsung hemsida, kanske går att fixa med en bios uppgradering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in