2013-06-07, 22:16
Medlem
searchfunctions avatar
https://register.funcom.com/lostpassword/

På ovanstående sida kan man skriva in sitt användarnamn och då skickas det ett mail till passande email adress. Går det att ta reda på vilken adress det skickas till? Helst något simpelt, ingen avancerad användare.

Koden i sig:
Minns att jag gjorde liknande form för många årsen men detta är väl lite säkrare kan jag tänka mig.

Tackar på förhand.
Senast redigerad av searchfunction 2013-06-07 kl. 22:21.
Citera
2013-06-07, 22:41
Medlem
droles avatar
Nej, inte genom den formen.
Citera
2013-06-07, 23:12
Medlem
Skulle vara ett enormt säkerhetsproblem om det gick så på de flesta sidor är det nog inte möjligt. Finns väll specifika undantag med en och annan webbsida dock.

Om någon vet en mer generell lösning som fungerar på mer än bara ett fåtal webbsidor så får de gärna dela med sig.
Citera
2013-06-07, 23:23
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
https://register.funcom.com/lostpassword/

På ovanstående sida kan man skriva in sitt användarnamn och då skickas det ett mail till passande email adress. Går det att ta reda på vilken adress det skickas till? Helst något simpelt, ingen avancerad användare.

Koden i sig:
Minns att jag gjorde liknande form för många årsen men detta är väl lite säkrare kan jag tänka mig.

Tackar på förhand.
Det skickas till mail-adressen du skriver in...
Citera
2013-06-08, 00:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Det skickas till mail-adressen du skriver in...

Du kan fylla in epost adress ELLER användarnamn.
Citera
2013-06-08, 00:20
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du kan fylla in epost adress ELLER användarnamn.
Precis, den skickas till mailen du knappar in eller mailen som tillhör användarnamnet.
Citera
2013-06-08, 00:24
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Precis, den skickas till mailen du knappar in eller mailen som tillhör användarnamnet.

Precis, så får anta att TS vill veta om man kan luska ut vilken epost adress en specifik användare har. (Edit: Vilket förövrigt inte är möjligt via formuläret).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in